Auteur Topic: richtingaanwijzer  (gelezen 2713 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cas

richtingaanwijzer
« Gepost op: 07 augustus 2017, 17:12 »
Richtingaanwijzer naar rechts knippert wel, richtingaanwijzer naar links knippert niet.
Ik zie geen losse draden of kapotte zekering en geen kapotte lampjes.
Rarara, wat kan dit zijn.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Jan F.

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #1 Gepost op: 07 augustus 2017, 18:28 »
Schakelaar vuil of kapot?

Groet, Jan

Offline TransAlpGhost

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #2 Gepost op: 07 augustus 2017, 19:16 »
 Heb je een alarm licht schakelaar ? En werkt het dan wel?
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #3 Gepost op: 07 augustus 2017, 20:15 »
relais kapot, zit onder/achter je tellerunit
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #4 Gepost op: 07 augustus 2017, 20:17 »
bij mij deden ze het laatst bij een tcn rit alle 4 niet meer, aan de zekering was niks te zien maar toch een nieuwe erin gedaan en probleem al weer 5000 km opgelost.
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #5 Gepost op: 07 augustus 2017, 20:33 »
Alle schakelaars zijn recent nog uit elkaar geweest en schoongemaakt dus dat zal het niet zijn, toch WD40 erin gespoten maar nog steeds dood.
Ook met de alarmlichten aan is de linkerzijde dood.
Als het relais kapot is doen alle lampen het toch niet meer?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #6 Gepost op: 07 augustus 2017, 20:50 »
dat weet ik niet, maar dat is eigenlijk het enigste wat over blijft. Motoport verkoopt universele relais waar je ook led richtingaanwijzers op kunt aansluiten, die zijn goedkoper als de originele honda relais
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #7 Gepost op: 07 augustus 2017, 21:03 »
We zullen het eens uitzoeken, zo lastig kan het niet zijn.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #8 Gepost op: 07 augustus 2017, 21:22 »
ik kan je morgen een origineel relais toesturen, kun je woensdag testen, kan misschien net door de brievenbus.
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #9 Gepost op: 07 augustus 2017, 21:32 »
Ik zal eens beginnen bij het begin, de schakelaar zelf er even uit halen en weer eens goed schoonmaken. Lijkt me wel logisch dat hier het probleem zit.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #10 Gepost op: 07 augustus 2017, 21:59 »
ik hoor het wel als je dat ding nodig hebt
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #11 Gepost op: 07 augustus 2017, 23:29 »
Cas,
Als het relais naar links wel werkt en naar rechts niet is in elk geval het relais niet stuk.

Je weet dan zelf de oplossing wel toch...............

Maar vooral.
Geen wd 40 maar contact spray. >:D
Toedeloe
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #12 Gepost op: 08 augustus 2017, 15:17 »
Je zult ongetwijfeld gelijk hebben Marien maar in een schakelaar met bewegende delen gebruik ik, vanwege de smerende eigenschappen, toch liever WD40.
De hele schakelaar unit verwijderd en alles helemaal gedemonteerd en schoongemaakt. Het plaatje van de richtingaanwijzer met de 3 contacten vertoont slijtagesporen.
Alles weer in elkaar gezet en getest maar helaas, nog steeds hetzelfde.
Nu kunnen er 2 dingen zijn dacht ik, het plaatje met de 3 contacten of een draadbreuk in een van de 3 draden die vastzaten op deze contacten.
De boel doorgemeten en inderdaad had 1 draad een breuk. Even de isolatietape losgehaald die de vorige eigenaar erop had gedraaid en daar zaten 3 stekkertjes op de oranje draad, de grijze draad en de lichtblauwe draad, de draden van het plaatje met de 3 contacten. Vreemd, waarom heeft de vorige eigenaar deze draden doorgeknipt?
In ieder geval heb ik de stekkertjes eraf gehaald en de draden gesoldeerd, alles werkt weer.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: richtingaanwijzer
« Reactie #13 Gepost op: 08 augustus 2017, 16:03 »
goed gevonden weer, draden zijn waarschijnlijk doorgeknipt om een alarm aan te sluiten.
Varadero SD02  2004