Auteur Topic: Verse transalp rijder uit Zwolle  (gelezen 6079 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petrus64

  • Gast
Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #30 Gepost op: 10 februari 2018, 07:57 »
Alleen jammer dat er weer gestrooid is gisteren. :-\

Offline Frank-M

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #31 Gepost op: 10 februari 2018, 16:18 »
Het was goed te doen vannochtend.
Wel last van koude tenen na een paar uurtjes.

Gezien de pekel ook nog maar niet de carterbeschermer van Pim geplaats.

Wel bezig met de Laser uitlaat vandaag, nieuwe usb/volt ding erin gemaakt.
Maandag komt mijn Hyperpro achterveer. Ik hoop dat het dweilen dan voorbij is!

Offline Simz

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #32 Gepost op: 13 februari 2018, 23:15 »
PS, ik zie in stadshagen Zwolle regelmatig een wit met rode 600 staan. Iemand van hier?

Jup van mij, dat is dan bij mijn werk

Offline Frank-M

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #33 Gepost op: 14 februari 2018, 08:23 »
Aha, ik woon sinds kort daar ongeveer om de hoek..

Petrus64

  • Gast
Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #34 Gepost op: 14 februari 2018, 08:51 »
Ik zat net de foto's nog even te kijken maar vind je alp een mooie kleur hebben. Ik weet nog dat ie in die kleuren uitkwam en dat ik hem toen erg saai vond.  ???   
Gelukkig wordt je met de jaren wijzer ::) hahaha.

Offline Frank-M

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #35 Gepost op: 14 februari 2018, 15:14 »
Gister begonnen met de nieuwe brulpijp. Helaas niet verder gekomen omdat ik een kleinere uitlaatklem nodig heb.
Die dus maar even op het werk opgescharreld. Verder een nieuwe usb lader / volt meter erin geprutst. De oude zat helaas rechtstreeks op de plus (hella plug) dus die moet nu via het contact geschakeld worden. Kan ik daar de claxon voor aftakken?

Offline Oldtimer

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #36 Gepost op: 14 februari 2018, 16:49 »
Onder het rechter schermpje naast de teller zit een rode stekker.
Daar zitten 2 rode draden in waarvan er 1 rood blauw is.
De rode is voor contact en de rood/blauwe is na contact.
De beste plaats om af te takken.

Suc6
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Frank-M

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #37 Gepost op: 14 februari 2018, 21:05 »
Ha oldtimer,

Bedankt voor de tip, ik had echter in de rode stekker: rood, rood/zwart en blauw oranje.
Rood/zwart was bij mij geschakeld dus die maar gepakt.
Misschien is een handboek ook een keer handig. Dan kan ik het zelf even opzoeken  ::)

Uitlaat er ook onder geknutseld. Past allemaal redelijk mooi, mis alleen een afstandsbus om de duo step nu te kunnen monteren.
Dat wordt even een collega lief aankijken, kan die mooi in de pauze een busje voor me draaien  ;D

Offline Oldtimer

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #38 Gepost op: 15 februari 2018, 09:51 »
Sorry, ben beetje kleurenblind.
Schema en wph heb ik voor je digitaal.
Stuur je email maar ff via pm.  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Frank-M

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #39 Gepost op: 28 februari 2018, 07:34 »
Aangezien ik het nog wat te koud vind om mijn nieuwe schokdemper (Marien bedankt) en achterveer te monteren gister maar even het kuipruitje gewisseld.

Ik had er een hoge op zitten maar ik heb laatst op mijn vader zijn Transalp gereden en die heeft een laag ruitje en dat beviel eigenlijk ook wel goed. Aangezien ik die nog had liggen gewisseld en ik ben benieuwd of het bevalt.
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2018, 07:36 door Frank-M »

Offline Frank-M

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #40 Gepost op: 13 maart 2018, 20:45 »
Kuipruit weer gewisseld naar de hoge variant. Muchos beter.

Om mijn wazige motorproblemen op te lossen alle stekkers los gehaald en ingespoten met corossieverwijderaar en daarna met beschermer. (uiteraard mocht dit niet baten maar goed).

Tussen de schokbrekerperikelen door ook nog de keienvanger van Pim gemonteerd. Hij was even een beste klap van de hamer nodig om de vorm zo te krijgen dat hij om het uitlaathitteschildje heen kon en 1 sleufgat moest even geholpen worden maar verder ging het allemaal voorspoedig. In het voorste boutgat zat bij mij door de originele beschermkap geen bout. De reden hiervan was duidelijk, afgebroken bout erin. Gelukkig was de boormachine gewillig en daarna er even een m6 tap doorheen gehaald.
Aand eandere kant zit de koelslang strak tegen de keienvanger. Ik ga hier misschien nog iets op verzinnen omdat ik bang ben dat ik anders een keer met een gescheurde slang zit.

Mijn nieuw gespaakte achterwiel weer gemonteerd voorzien van vers rubber. Nu nog een nieuwe band aan de voorzijde en dan ben ik redelijk klaar voor het kampeerweekend lijkt mij.

PS laatste weken niemand van de club rond zien rijden in Zwolle..... Waar zitten jullie mannen?

Petrus64

  • Gast
Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #41 Gepost op: 13 maart 2018, 20:59 »
Afgelopen zaterdag toch een aantal nieuwe AT's zien rijden en 3 TA's waarvan 1 met zijspan en een andere in gezelschap van een Triumph tiger.  :)
Mijn AT staat nog geschorst in stalling. Wilde hem as zaterdag gaan ophalen maar gezien het weer en de kans dat er weer gestrooid gaat worden stel ik het nog even uit om hem op te halen. :(

Offline Simz

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #42 Gepost op: 14 maart 2018, 09:13 »
Lekker bezig hoor.  Ik rij sinds deze week weer rondje. Had hen nog uit elkaar liggen. 

Petrus64

  • Gast
Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #43 Gepost op: 23 maart 2018, 18:09 »

PS laatste weken niemand van de club rond zien rijden in Zwolle..... Waar zitten jullie mannen?

Morgen ga ik hem uit de stalling halen en dan mijn 1e rit op de motor sinds aankoop.... eindelijk!!  ;D

Offline M_Duiker

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #44 Gepost op: 25 maart 2018, 04:18 »

PS laatste weken niemand van de club rond zien rijden in Zwolle..... Waar zitten jullie mannen?

Laatste week/weken regelmatig in en door zwolle gekomen met me goude transalp XL700
Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)

Offline blok73

Re: Verse transalp rijder uit Zwolle
« Reactie #45 Gepost op: 31 maart 2018, 20:02 »
Ik rij ook weer regelmatig door en om Zwolle. Soms met een kind achterop. Meestal alleen. Da’s de groen paarse AT, hè.