Auteur Topic: navigatiesteun Varadero SD01 '99  (gelezen 2402 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline oboema

navigatiesteun Varadero SD01 '99
« Gepost op: 11 augustus 2017, 22:06 »
Misschien ook een idee voor anderen;
Alu profiel 3 mm dik, uiteinden met een waterpomptang iets naar voren en naar beneden buigen in een bankschroef. Een paar imitatie RAM koppelingen uit China. Voor ca 25.- maak je zo in een uurtje een goede stabiele steun. Bevestiging is met de kuipruitschroeven door het metalen frame. Ter bescherming van het ruitje heb ik er kleine rubber o ringetjes tussen gedaan.

Offline varaderohuibje

Re: navigatiesteun Varadero SD01 '99
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2017, 22:28 »
Top idee :)

Deze variant is in productie ontwikkelingsfase. Idee is uitgewerkt maar prijs moet nog ff bepaalt worden.


Offline oboema

Re: navigatiesteun Varadero SD01 '99
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2017, 22:43 »
Zo heb ik het ook gedaan in de eerste versie. Alleen had ik dat verticale profieltje niet waardoor de belasting op de door mij gekozen dikkere/langere schroefjes aan de uiteinden, die in plastic hun houvast moeten vinden, toch loskwamen na ca 500 km. Vandaar dat ik de bevestigingspunten van de ruit heb gekozen in mijn nieuwe versie. Jouw steun lijkt stevig zat en door het 3e bevestigingspunt stabiel.

Offline varaderohuibje

Re: navigatiesteun Varadero SD01 '99
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2017, 22:48 »
Links en rechts moesten ff wat langere schroefjes. Alles is RVS en heeft het nu 2500 km uitgehouden.
Middensteun was toch nog wenselijk om trilling bij het rijden over straatstenen te verminderen.
Zit met een gewoon zelftappertje op zn plek

Offline xrvtuur

Re: navigatiesteun Varadero SD01 '99
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2017, 23:13 »
al vol...
Varadero SD02  2004

Offline oboema

Re: navigatiesteun Varadero SD01 '99
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2017, 23:23 »
Holy Shit! :o
Dat lijkt wel een laboratorium! ;)