Auteur Topic: Touratech is kapotstuk (faillissement, maar wordt voortgezet)  (gelezen 2663 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChristianG

Nou ja dit dus:

Citaat
Die Touratech AG, der süddeutsche Spezialist für Motorrad-Zubehör mit weltweiten Niederlassungen, hat Insolvenz angemeldet. Als vorläufiger Insolvenzverwalter wurde Dirk Pehl bestellt. Der Geschäftsbetrieb soll aber unverändert fortgesetzt werden....

https://www.alpentourer.eu/alpentourer-news/touratech-muss-insolvenz-anmelden/

edit door mod...kapotstuk even vertaald.. :)
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2017, 08:40 door varaderohuibje »
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline V-Twin

Re: Touratech is kapotstuk (faillissement, maar wordt voortgezet)
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2017, 11:19 »
Ik begon al zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen. Bestellingen werden de laatste tijd nog trager dan in het verleden uitgeleverd of zelfs na maanden helemaal niet. Heb zelf een bestelling lopen via een motorzaak en we wachten inmiddels al 5 maanden op een scherm voor op de CRF.
Nu is het zo dat Touratech enkele producten zelf ontwikkeld maar meer en meer producten relabelt zoals vering (Tractive), tassen (Ortlieb), helm (Nexx) etc.

Wie weet van welke fabrikant TT het CRF scherm betrekt? Ik hoorde er namelijk goede berichten over en zou dat graag eens proberen is het toevallig geen Ermax of een Puig?
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2017, 21:00 door V-Twin »

Offline ChristianG

Re: Touratech is kapotstuk (faillissement, maar wordt voortgezet)
« Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2017, 18:26 »
Misschien is dat ook wel de reden geweest dat sommige crf onderdelen niet echt goed ontwikkeld zijn.

Het zou jammer zijn als ze het niet redden, ze betekenen nog steeds best veel in de adventure markt. Ik hoop alleen dat ze een keer door gaan krijgen dat de tijden dat mensen de catalogus leeg kopen bij dealers voorbij is. En dat ze gaan concurreren met bedrijven als Heavyduties die een beter product neerzet voor een veel lagere prijs.

Time will tell.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Ceetje

Re: Touratech is kapotstuk (faillissement, maar wordt voortgezet)
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2017, 19:34 »
Gelukkig hebben we Pim nog.  ;) :D

Offline PimW

Re: Touratech is kapotstuk (faillissement, maar wordt voortgezet)
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2017, 12:25 »
Er zijn veel bedrijven die vergelijkbaars leveren als TT, maar geen zo groot volgens mij.

Vraag me wel vaker af hoe het mogelijk is om zo snel na de lancering van een nieuw model/type al zoveel onderdelen o tworpen en gemaakt te hebben.
Dat vergt een gigantisch machinepark dat heel efficient ingezet moet worden.
Want uitbesteden is ook niet altijd de beste of anelste oplossing.

Bestwel niet eenvoudig en ik hoop eerlijk gezegd dat ze een succesvolle doorstart kunnen maken. Toch altijd een mooie referentie geweest bij het verzinnen van onderselen en de bovenste prijs te bepalen ;D

Offline Oldtimer

Re: Touratech is kapotstuk (faillissement, maar wordt voortgezet)
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2017, 14:00 »
Citaat
Want uitbesteden is ook niet altijd de beste of anelste oplossing

Het bedrijf in Cuijk  ( Tractive ) werkt al jaren voor TT en had voordat de nieuwe twin op de markt kwam al een ontwerp opdracht voor de nieuwe schokbrekers. Bij de presentatie op de beurs zouden deze ook worden getoond.
Helaas is het nooit zo ver gekomen en de oorzaak laat zich raden.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Touratech is kapotstuk (faillissement, maar wordt voortgezet)
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2017, 15:48 »
Volledig buitenshuis laten ontwikkelen en produceren kan inderdaad mooi parallel. TT heeft al voor de release datum beachikking tor een motor dus dat scheelt. Maar naast dat rebranding is er volgens mij ook nog een hoop productiw binnenshuis.

Ik vind het knap dat een bedrijf in zulke getalen zoveel verschillende producten kan ontwikkelen en produceren.