Auteur Topic: Drummer gaat een Transalp kopen  (gelezen 1641 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline drummer

Drummer gaat een Transalp kopen
« Gepost op: 12 augustus 2017, 21:12 »
 8) 8) 8)


Zoals het hoort, stel ik mezelf even voor.

Peter is de naam Aka als Drummer. Actief op enkele Fora.
Ondertussen de 51 gepasseerd en rij momenteel weer 9jr met de motor. (Was een heropstapper )
Mijn eerste motor was toen ook een Transalp 650, Blauwe kleur. Veel plezier aan beleefd, maar kwam met de Duo wel wat tekort, en heb ik na een 2 jaar de Transalp ingeruild voor een Suzuki DL 1000. 6jr en 100.000km verder en na m'n tripje Noordkaap deze verkocht en terug overgestapt naar Honda.
Een Honda VFR1200XDct, een Crosstourer dus ;) Vorig jaar in Juli gekocht, en vorige week de 27.000km afgeklokt.
Helaas besliste een DWT ( een Domme Waalse Trien ) om de rijbaan vanop een parking op te draaien net voor dat ik eraan kwam.
Gevolg, deukje in de zijkant van haar auto, en mijn CT Total loss. Gelukkig voor mezelf geen lichamelijke schade.
Ondertussen ben ik dus even Motorloos tot de verzekering uitbetaald. Ben 100% in m'n recht, maar de DWT doet een beetje moeilijk, en verwacht dat ik nog even moet wachten op uitbetaling.
Het is de bedoeling dat er terug een CT in de plaats komt, maar omdat ik niet graag zonder motor zit, ga ik morgen kijken naar een TA 650, zodat ik terug kan rijden. En deze zal dan in de toekomst ook dienstdoen om de Wintermaanden door te komen met woon-werk verkeer.
Ook wil ik al lang eens een off road tripje in de Alpen doen, en dat gaat makkelijker met een TA ipv van de veel zwaardere CT.

Foto's volgen eerstdaags, en ondertussen kan ik hier weer wat info opdoen over de TA.

Grtz Drummer
2de Transalp

Offline J-P

Re: Drummer gaat een Transalp kopen
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2017, 22:15 »
Damn Peter, wat een jammerlijke aanleiding om een transalp te kopen. Je was zo blij met je Crosstourer. Alles goed verder?
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline drummer

Re: Drummer gaat een Transalp kopen
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2017, 17:54 »
 8) 8) 8)


Hey JP,

Alles goed hoor, en er komt terug een CT, maar tijdelijk even een TA erbij.
Heb er vroeger ook eentje gehad, dus weet dat het een leuke motor is.

Het is ff balen, maar helaas het is zo. En als ik ondertussen terug kan rijden, kan ik rustig zoeken naar een goede CT in de plaats, ipv van de eerste de beste die ik tegenkom te kopen.

Het jammere is wel dat onze reis naar Corsica nu even niet doorgaat.

Grtz en tot volgend jaar voor weer een bochtenstage ;-)

2de Transalp

Offline Johnvl

Re: Drummer gaat een Transalp kopen
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2017, 23:11 »
Citaat
Ben 100% in m'n recht, maar de DWT doet een beetje moeilijk, en verwacht dat ik nog even moet wachten op uitbetaling.

...ik wacht al 19,5 jaar.......het gebed zonder end.
Goed dat we verzekerd zijn ....wat er ook gebeurt....... >:(

Zijn ze al een laster campagne tegen je begonnen? (of je niet beter op je nest had kunnen blijven die dag? Zoiets... ::))
Zijn ze al een discussie begonnen over de kleur van je gordijnen die je niet hebt?

Mag ik je een tip geven?
Die schade op die trien verhalen! Dat ze verzekerd is dan fijn voor d'r, maar ze zoekt het maar uit met d'r eigen verzekeraar.
Kort geding starten en beslag leggen op loon, huis, boot enz.

Trap ook niet in de valkuil van de advocatuur. Die trekken de komende 5 jaren de bestaande budgetten leeg, en kan je na 5 jaar nog voor een fooi tekenen bij het kruisje. Er achter aan zitten en pas op met de verjaring. Ik kan je wel helpen met wat juridische brieven.

Houd er rekening mee de 1ste Fase is de: Inslaap fase!
Er volgen daarna nog 6!

want zie bijlage: !
JohnvL

Offline drummer

Re: Drummer gaat een Transalp kopen
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2017, 22:54 »
 8) 8) 8)


Deze is het geworden, morgen meteen een ritje gaan doen.




2de Transalp

Offline MartinW

Re: Drummer gaat een Transalp kopen
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2017, 23:16 »
Hallo Peter,

Veel plezier met je TA als "tijdelijke" motor. Hopelijk hoef je niet te lang te wachten tot de verzekering uitbetaalt.

Offline drummer

Re: Drummer gaat een Transalp kopen
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2017, 14:58 »
 8) 8) 8)

Ondertussen al enkele keren met de TA gereden. Een zondagritje van 300km en al 2 maal ww gedaan.

Zal in de komende weken al meteen aan het sleutelen kunnen beginnen.
Balhoofdlagers zijn aan vervanging toe, en dan meteen ook de remblokjes en remolie vervangen.
Batterij heeft ook haar beste tijd gehad, daar zal dus ook een nieuwe voor aangekocht worden.

Nu nog een WPHB op de kop tikken, en dan kunnen we weer voort.

Voor de rest was het even wennen dat ik opnieuw zelf moest schakelen ;)
Ook iets meer wind rond m'n kop maar daar kan ik wel mee leven.



2de Transalp