trigger
waarom meteen zo ver gaan met het motor blok zonder dat nog niks weet waarom niet bougie even eruit wat olie erin voor wat smering kleppen stellen en carbs en dan kijken of het loopt .
misschien haal je een hoop werk en kosten op je hals wat ?? misschien helemaal niet nodig is
Omdat het een zwart blok is met 72.000 kilometer erop. Kans is vrij groot dat het ding olie verbruikt, en flink ook (zoals mijn vorige, zwarte, blok). Ik wil geen half project. Als het ding toch al helemaal uit elkaar ligt, en ik de moeite (misschien) erin ga steken om het ding weer helemaal (gereviseerd) op te bouwen, zou ik niet willen dat het ding uiteindelijk alsnog een probleem heeft met zo'n cruciaal onderdeel.
Enfin, je azijn tip heeft voor sommige delen wel nut gehad:
de ketting ligt er ook al een dag in, maar die lijkt niet meer te redden te zijn. Voortandwiel is al bijna schoon, en beiden lijken vrij recent voor het 'laten staan' van de motor te zijn vervangen.
De Prolink zat echt muurvast, maar nu het blok eruit is kon het frame op zijn kant en heb ik 2 van de 3 bouten eruit kunnen slaan:
Maar die laatste bout wil er zelfs met royale hoeveelheden WD40 en (echt) grof geweld niet uit komen.
Ik heb de boel een beetje opgepoetst en breng de hele brug van de week een keer bij een buurman die een bankschroef heeft, kijken of we hem er op een of andere manier uitgeperst krijgen.
Waarom die andere twee bouten zo vast hebben gezeten is me niet helemaal duidelijk, want toen ik ze er eenmaal uit had zag ik geen roest op de bouten zelf:
al ziet de binnenzijde van de bus van de korste bout er toch aardig verwaarloosd uit (roestig).
Ondanks dat de veer los is van de Prolink en de bout uit de bovenkant van de veerpoot er ook al uit is, krijg ik de veer nochtans niet uit het frame gewrikt.
Tja, en dan blijft over het blok zelf...