Auteur Topic: Vermogensbank resultaten XL650V  (gelezen 3142 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Xlalp

Vermogensbank resultaten XL650V
« Gepost op: 18 augustus 2017, 20:48 »
Even voorstellen,

Mijn eerste bericht in dit forum, dat vraagt om een introductie. Mijn naam is kevin en ik rij inmiddels een jaar motor. In deze 12 maanden heb ik 10K weggezet op de teller van een suzuki gsx600f en 1k op die van een transalp XL650v.

Deze motor heeft van 2002 tot 2013 dienst gedaan bij de politie in burem (groningen) en na een korte vakantie in bezit van een mevrouw mocht hij bij komen.

Dan nu mijn vraag:
Is er sprake van vermogensverlies, en zoja, wat is "normaal" op basis van jullie ervaring?

Binnenkort gaat hij op de testbank en ik ben benieuwd wat ik kan verwachten :)
 

Offline Trigger

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2017, 21:43 »
De meeste Transalp rijders (en men mag mij tegenspreken indien ik hiermee iemand addresseer die zich hier niet in kan vinden) zijn minder bezig met de precieze hoeveelheid PK's, en meer met de legendarische betrouwbaarheid van die dingen. Ik kan er wel mee leven als er af en toe een paardje wegrent, zolang ik maar zeker ben dat ik altijd thuis kom.
Transalp XL600V

Offline dropken

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2017, 22:41 »
En zo is het😎

Offline Trigger

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2017, 23:25 »
Precies!
Transalp XL600V

Offline Waffie

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2017, 05:40 »
 een vermogens uitdraai... alleen maar kans dat ze de boel vernielen

lees de kleine lettertjes
het wordt anders als je dit wilt doen voor een perfecte afstelling van de motor.
maar vooruit laat er een 45 pk over blijven aan het achterwiel...
zo dan heb je me toch een kanon... maar  bedenk wel

je komt overal
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline dropken

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2017, 10:31 »
En met deze kom ik ook nog overal

Offline Trigger

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2017, 10:39 »
En met deze kom ik ook nog overal

Voor de prijs van een beetje powerbank uitdraai kan ik 2 jaar onderhoud (zelf) doen :).
Transalp XL600V

Offline Xlalp

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2017, 11:19 »
Ik had het niet mooier kunnen zeggen :-X,

het blinde vertrouwen op deze motor is terecht en dat maakt hem wat mij betreft ook zo fantastisch  ;D  Toch laat ik dat stukje "blind" liever weg en heb ik inzicht in de prestaties van motor :)

Ik zal het rapportje en de rit op de bank tzt wel even delen hier, mocht iemand er ervaring mee hebben dan blijf ik heel benieuwd naar de uitkomsten :)

En bedankt voor de vele reacties!

Offline Xlalp

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2017, 11:28 »
En een fotootje 8)

Offline Oldtimer

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #9 Gepost op: 19 augustus 2017, 12:10 »
@ Marcel,
Je mag je avatar en de tekst wel eens aanpassen

2 x transalp xl600v, VF700v, maico M250S2  >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ta89

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2017, 15:39 »
En met deze kom ik ook nog overal
He, wat leuk dat is mijn oude alp! :)
Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Cb550f1 '76
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89
Honda  Cb750F Bol’dor ‘81 (te koop)

Offline dropken

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2017, 20:23 »
Marien je hebt gelijk zal ik t.z.t Even regelen.

Offline Sandra

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2017, 21:49 »
Even voorstellen,

Mijn eerste bericht in dit forum, dat vraagt om een introductie. Mijn naam is kevin en ik rij inmiddels een jaar motor. In deze 12 maanden heb ik 10K weggezet op de teller van een suzuki gsx600f en 1k op die van een transalp XL650v.

Deze motor heeft van 2002 tot 2013 dienst gedaan bij de politie in burem (groningen) en na een korte vakantie in bezit van een mevrouw mocht hij bij komen.

Dan nu mijn vraag:
Is er sprake van vermogensverlies, en zoja, wat is "normaal" op basis van jullie ervaring?

Binnenkort gaat hij op de testbank en ik ben benieuwd wat ik kan verwachten :)
Ik heb daar wel eens bij staan kijken bij zo'n 'run' op een vermogens bank. My god, van mij  leven stel ik m'n motor dáár niet aan bloot..... pure mishandeling. Als je nu een opgepepte racemotor hebt ofzo maar een transalp op een een vermogens testbank zetten?? Waarom zou je?
[img]http://img684.imageshack.us

Offline xrvtuur

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2017, 22:01 »
Ik heb daar wel eens bij staan kijken bij zo'n 'run' op een vermogens bank. My god, van mij  leven stel ik m'n motor dáár niet aan bloot..... pure mishandeling. Als je nu een opgepepte racemotor hebt ofzo maar een transalp op een een vermogens testbank zetten?? Waarom zou je?

Om dezelfde reden als je er met een opgepepte racemotor op zou willen, om je veranderde afstellingen te controleren, dynojet kitjes, powercommanders, andere uitlaten andere luchtfilters. ik heb er met een 750 super tenere ,een africa twin en een varadero opgestaan en werd er best wel wijzer van,vooral die tenere is er erg mee opgeknapt destijds.
Varadero SD02  2004

Offline Xlalp

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2017, 23:47 »
Vorige eigenaar heeft er een aardig leuk uitlaatje opgezet.

Deze pijp is iets anders dan het originele exemplaar, maar vooral de knallen die er soms uitkomen maken mij nieuwsgierig maar wat er allemaal gaande is door deze aanpassing.

Het zal mij niet verbazen als hier een verbetering mogelijk is. Mocht iemand ook resultaten hebben dan is de vergelijking altijd leuk, een verbetering van prestaties altijd goed en de informatie van anderen ontvangen ook zeer welkom :)

Offline voorstad

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2017, 08:28 »
In deze post zit een uitdraai van mijn run (PD10).

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10247.msg105179#msg105179
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Xlalp

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2017, 16:23 »
 8) bedankt voor het delen! :)

Offline Xlalp

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2017, 09:03 »
Inmiddels een resultaatje binnen. Dit is de vermogensuitdraai van een run bij ten kate

Offline V-Twin

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #18 Gepost op: 26 augustus 2017, 10:59 »
Dat is mooi maar wat was nu de conclusie van het geheel?

Offline Trigger

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #19 Gepost op: 26 augustus 2017, 13:54 »
Dat is mooi maar wat was nu de conclusie van het geheel?

Dat hij 50cc meer moet voorzien van benzine dan een 600, maar er blijkbaar geen extra pk's voor terug krijgt >:D.
Transalp XL600V

Offline Xlalp

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #20 Gepost op: 27 augustus 2017, 09:34 »
Mijn vraag was,

Is er sprake van vermogensverlies en zoja, wat is "normaal" op basis van jullie ervaring?

Antwoord op die vraag is dat te weinig forumleden het vermogen van hun transalp hebben gedeeld om een conclusie te trekken over wat "normaal" is.

In mijn geval is er sprake van 6pk vernogensverlies bij een motor met 55000 km, bouwjaar 2002 en intensief gebruik met regelmatig professioneel onderhoud.

Een andere mogelijke conclusie is voor iemand met een a2 rijbewijs dat het vermogen niet afgeknepen hoeft te worden

Een andere mogelijke conclusie is dat 42 pk weinig is

En wat heb jij met deze informatie gedaan meneer V-twin? Wat is jou conclusie? Ik ben in iedergeval niet ontevreden met 6pk minder, maar of dit verlies als "normaal" te beschouwen is zou ik niet durfen zeggen.

Offline Trigger

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #21 Gepost op: 27 augustus 2017, 10:55 »
Als hij prima rijdt en het verbruik gewoon in orde is zou ik er verder geen aandacht aan besteden.
Als je perse elke pk wilt hebben zoals ontworpen en ook zo veel mogelijk, moet je misschien een andere motor overwegen, en dan misschien ook gewoon een nieuwe.
Transalp XL600V

Offline Sandra

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #22 Gepost op: 27 augustus 2017, 11:31 »
Een 650 heeft 53 pk af fabriek, fabrieks opgave is meestal krukas pk's
Pk's aan het achterwiel zijn altijd beduidend minder dan pk's gemeten aan de krukas dus wellicht 42 pk gemeten aan het achterwiel is misschien nog niet eens zo'n slechte waarde volgens mijn man Herbert
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Sandra

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #23 Gepost op: 27 augustus 2017, 12:01 »
Een 650 heeft 53 pk af fabriek, fabrieks opgave is meestal krukas pk's
Pk's aan het achterwiel zijn altijd beduidend minder dan pk's gemeten aan de krukas dus wellicht 42 pk gemeten aan het achterwiel is misschien nog niet eens zo'n slechte waarde volgens mijn man Herbert

En als ik goed kijk op de uitdraai van testrun, zie ik dat er al een berekening is gemaakt uitgaande van 12% vermogensverlies,en dat komt dan uit
op 47, ..  en nog wat krukas pk-s.  Gr. Herbert.
p.s maar je bent als zo een aantal pk-s kwijt bij bijvoorbeeld niet goed gesynchronisserde carburateurs.
[img]http://img684.imageshack.us

Offline V-Twin

Re: Vermogensbank resultaten XL650V
« Reactie #24 Gepost op: 27 augustus 2017, 22:22 »
En wat heb jij met deze informatie gedaan meneer V-twin? Wat is jou conclusie? Ik ben in iedergeval niet ontevreden met 6pk minder, maar of dit verlies als "normaal" te beschouwen is zou ik niet durfen zeggen.

Ik was gewoon nieuwsgierig of het jouw nu wat heeft opgeleverd gelet op alle tips etc die je via het forum hebt gehad. Och ja 47 echte pk's wat is weinig 1 ding weet ik wel dat het merendeel van de motorrijders met een motor met 100 pk of meer het potentieel nooit en te nimmer benutten dan alleen rechtdoor op een verlaten weg  >:D >:D

Voor menig sportmotor berijder zal het een hele kluif zijn om een Transalp op een goede bochtige dijk bij te houden en over voorbij gaan hoeven we helemaal niet te hebben.
Ik moet nog steeds glimlachen toen ik samen met Rob Goes Dakar in 2007 in Oostenrijk aan het gummen was op een RD04 (60 pk's) op Heidenau banden en die sportive jongens helemaal zoek reed en hun verbaasde gezichten zag toen ze achter ons aansloten bij een rood verkeerslicht  :)) ;D ;)

Goed sturen ga je leren op je Alp en daar heb je echt geen 80 of meer pk's voor nodig.
Succes