Techniek > Honda Varadero

Varadero XL1000VA met backfire

(1/3) > >>

Cor65:
Ik heb zins vorig jaar augustus een Varadero XL1000VA.
Ik heb tot de winter gereden met de motor en in de winter onderhoud gedaan want daar was deze motor wel aan toe.
Dit jaar gewoon gaan rijden maar na een paar maanden merkte ik dat ik klappen (backfire) hoorde als ik het gas los liet of terug draaide.
Omdat ik zelf redelijk kan sleutelen maar het niet kon vinden naar de motorzaak gegaan. Ze hebben daar alles nagekeken op ontstekingsvlak zoals bougies (zijn nieuwe) luchtfilter enz. De motor loopt rustiger maar het backfire blijft. Heb eerst zitten denken om hem aan te bieden voor een testbank maar hoorde dat die prijzig is maar hoor ook van andere dat het in mijn uitlaatsysteem kan liggen. De motor heeft 71000 km gelopen.
Las ook in het forum dat die een bekend probleem is.
graag jullie advies

xrvtuur:
heb je al naar de pakking van de achterste uitlaat gekeken? dus de pakking net onder de aansluiting bij de achterste cilinder. deze gaat bij vrijwel alle varadero's kapot omdat hij te warm wordt.

Cor65:
bedankt voor de tip, ga ik zeker doen

The Headless Horseman:
Persoonlijk hou ik wel van wat gerommel, geplof en een klap bij gas dicht, dus ik zou er niks aan doen  ;D

Cor65:
als het alleen om motorrijden gaat is het zeker leuk maar ik gebruik mijn motor ook bij mijn hobby motorbegeleiding bij sport evenementen zoals marathon of triatlon en als je dan naast een sporter rijd is het niet leuk als je dan knalt haha

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View