Auteur Topic: NOlan N com problemen,  (gelezen 2164 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Waffie

NOlan N com problemen,
« Gepost op: 28 augustus 2017, 19:06 »
ik krijg de software van N com (nolan intercom) niet aan de praat.

hij ziet  via de PC wel de intercom maar ik  kan geen succesvolle communicatie opzetten  met het programma waarmee ik deze kan laten werken en vervolgens  een update kan uit voeren


wie weet raad ?

mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Timy

Re: NOlan N com problemen,
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2017, 19:14 »
edit: telefonisch contact wijst uit dat ik te weinig verstand heb van 0-en en 1-en om er chocolade van te maken. Deze is voor één van  de wizzkids :P


--
Hey Ad,

Krijg je een melding o.i.d.? Welke?

Je bedoeld niet tussen de helmen onderling? Mocht dit wel lastig zijn.. Basis: Heb je ze al 'gepaird'?

Zonder direct heel negatief te zijn.. wij hadden de N-com in onze helmen, maar na veel gedoe onder garantie geruild voor een Sena set. Sindsdien geen gedoe, maar misschien hadden wij pech! Tis wel een super mooie set overigens  :)
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2017, 19:27 door Timy »
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline jeroen emke

Re: NOlan N com problemen,
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2017, 20:04 »
als je een wat recente N com kan je op je smartfone met de APP van Nolan misschien wat doen
ben zelf ook naar een Sena 10R over gestapt
still no angel found who flies at the same speed

Offline TransAlpGhost

Re: NOlan N com problemen,
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2017, 20:24 »
wenig goed nieuws mij is het ook niet meer gelukt onder Windows 10 en juist die update naar smartphone ondersteuning lukte mij niet.

Ik denk dat je een Windows xp machine moet zoeken. Dan die driver installeren en dan de update draaien.

de app in compabileits modes als windows xp starten kan helpen.
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline voorstad

Re: NOlan N com problemen,
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2017, 08:49 »
Ik zou ook nog even proberen de N-comm software te starten met administrator rechten (rechtsklikken op het icoontje en dan "more"-> "run as administrator" en dan de NL variant daarvan......... (sorry, heb te weinig ervaring op NL windows).

Heb zelf trouwens ook meerdere Sena's, erg goede ervaringen mee.

-----

mmmm, snel even rondgekeken naar die N-wizard softare wizard en kwam dit tegen:

http://www.n-com.it/site/download/firmware/help/Procedura%20wizard%201%201%20Win7_ENG.pdf

Voor de 1e installatie willen ze dus dat je "disable driver signature enforcement" aanzet (omdat de italianen Microsoft niet willen betalen voor geverifieerdeerde drivers(!?). Heb je dat gedaan Waffie?

Schijnt in Windows 10 ook te kunnen:
http://www.drivethelife.com/windows-drivers/how-to-disable-driver-signature-enforcement-on-windows-10-8-7-xp-vista.html

« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2017, 08:59 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Waffie

Re: NOlan N com problemen,
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2017, 17:03 »
ja , dat heb ik al meerdere malen geprobeerd (uitschakelen
maar ik denk dat iedere nieuwe opstart deze weer uit inschakeld

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Re: NOlan N com problemen,
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2017, 09:04 »
Wij hebben beiden een B4, de eerste kon ik updaten door zorgvuldig alle stappen te doorlopen uit de handleiding van Nolan op een pc met windows 10

http://www.n-com.it/site/download/firmware/help/driver_win10_en.pdf

Ik dacht de tweede er meteen achter aan te updaten maar dat lukte niet. Die heb ik uiteindelijk aan een oude pc met windows xp gehangen en toen lukte het.

Drama dus
XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CB400F '75 CBX750F '86 VF500F2 '84

Offline Waffie

Re: NOlan N com problemen,
« Reactie #7 Gepost op: 01 september 2017, 00:01 »
 ;D
kijk dan begrijp je precies mijn probleem,

 anders gezegd

werkt het  nog bij jou zo nog steeds ?

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Re: NOlan N com problemen,
« Reactie #8 Gepost op: 01 september 2017, 07:58 »
Met de handleiding van Nolan wel. Wel zorgvuldig de stappen volgen,  zelfs de volgorde van aansluiten van kabels is belangrijk

Er is trouwens maar 1 firmware-update uitgekomen. Ik kan met deze update eindelijk verbinding maken met mijn telefoon.

En troost je:  ben er in totaal wel een dagje mee bezig geweest...
XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CB400F '75 CBX750F '86 VF500F2 '84