Auteur Topic: Honda Top-koffer op een 650?  (gelezen 1749 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline YnoD

Honda Top-koffer op een 650?
« Gepost op: 28 augustus 2017, 11:31 »
Hello!

Zoals sommigen hier wel weten, ben ik een totale nitwit als het op techniek en sleutelen aankomt.
Ik kan nog nét zelfstandig m'n ventieldopjes aandraaien zeg maar.  :-\

Nu wilde ik afgelopen weekend een honda topkoffer op m'n 650 zetten, maar kan het zijn dat deze gewoon niet past?


De buitenste schroefgaatjes van de base-plate (rechts op de foto) vallen precies samen met de gaatjes op het rek op m'n fiets, maar de schroeven om de plate op het rek te zetten zitten in de middelste 4 gaten, en kunnen niet verzet worden? 
Tevens worden de buitenste 4 gaatjes op de plate gebruikt om het kofferplaat op de base-plate vast te zetten, dus als ik het zo bekijk kan ik deze koffer niet op m'n 650 zetten? Iemand die deze koffer (oogt toch "modern" zou je zeggen) op z'n 650 heeft zitten?

Lach en schiet maar! 
>:D

Offline TransAlpGhost

Re: Honda Top-koffer op een 650?
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2017, 19:22 »
die zes gaten (3 links 3 rechts) aan de zijkant kunnen waarschijblijk iig 2 link 2 rechts over een komen met de plaat op je motor. Je zult dan wat m8 boutjes of (m5) en moertjes moeten halen neem dan ook ringetjes en borg moeren mee.

En onthoud vast is vast dat plastic daar je zo stuk
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2017, 20:21 door TransAlpGhost »
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline YnoD

Re: Honda Top-koffer op een 650?
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2017, 09:36 »
Ah, dus die stalen plaat helemaal niet gebruiken? Daar had ik nog niet aan gedacht, haha.
Die gaatjes komen overeen inderdaad. Ik ga wat boutjes en borgmoeren halen dan, dank je wel!
Hoop maar dat ie blijft zitten.

Zie je binnenkort!

Offline TransAlpGhost

Re: Honda Top-koffer op een 650?
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2017, 12:32 »
wacht...

maak eens een foto van je motor en kijk eens op foto's Hoe anderen het doen
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline YnoD

Re: Honda Top-koffer op een 650?
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2017, 14:02 »
Dat is het leuke, ik kan nérgens een foto van een 650 met deze koffer vinden, toen ging er wel een lampje branden. :)
Toen vervolgens de stalen base-plaat er niet op kon dacht ik, "dit ga ik aan die olijke alpclubbers voorleggen", niet wetende dat er bij de 77 lezers niemand zit die hier wat vanaf weet (of het wel weten en denken "laat die knul het even lekker uitzoeken met z'n koffert", heheh)

Ik denk nu dat deze koffer van een Deauville komt, en op een 600 gebruikt is. De kerel waar ik de koffer van gekocht heb reed vroeger een 600, en zei "jajajaja" toen ik vroeg of deze ook op een 650 past. Kan geen contact meer krijgen met die kerel.
Foto's volgen, dank je wel iig!

Offline dropken

Re: Honda Top-koffer op een 650?
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2017, 17:45 »
Dit is er een onder het motto past die niet Dan maak je hem pas eventueel met wat stripjes ijzer ertussen op de ene zijde de voetplaat en de andere de alpplaat is altijd pas te krijgen. Inventief zijn en logisch denken.

Offline TransAlpGhost

Re: Honda Top-koffer op een 650?
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2017, 23:06 »
Het is de koffer voor een 700
ik snap die plaat niet helemaal.
Ik denkt dat de metalen plaat de plastic plaat verstevigdie.
Op de Engelse oem site kan ik geen exploded view vinden. Heb je de koffer al gekocht? De foto's komen van een webshop af viel me op

groet Caspar

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline luwe

Re: Honda Top-koffer op een 650?
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2017, 23:19 »
het is een van een coldwing  :))

Offline jeroen emke

Re: Honda Top-koffer op een 650?
« Reactie #8 Gepost op: 29 augustus 2017, 23:54 »
Het is de koffer inderdaat voor een 700
still no angel found who flies at the same speed

Offline YnoD

Re: Honda Top-koffer op een 650?
« Reactie #9 Gepost op: 30 augustus 2017, 09:19 »
Dank voor de reacties!  ;D
Koffer heb ik al, dan moet ik er maar een 700 bij kopen.  :P

Alleen de plastic plaat past prima, maar die stalen plaat zal extra stevigheid geven, helaas past die totaal niet.



Ik zal eens kijken of het een beetje wil, en anders gaat ie de verkoop in (die kekke Honda binnentas zit er trouwens ook bij)
Foto's in de startpost komen van een webshop inderdaad, ik heb exact dezelfde koffer gekocht, ook als "transalp" koffertje.

Offline jeroen emke

Re: Honda Top-koffer op een 650?
« Reactie #10 Gepost op: 30 augustus 2017, 09:32 »
ik zou de grondplaat zonder de de metalen plaat op de XL650 zetten
de reden dat er een metalen plaat er bij zit is dat dat wat smaler is bij een XL 700
still no angel found who flies at the same speed

Offline YnoD

Re: Honda Top-koffer op een 650?
« Reactie #11 Gepost op: 30 augustus 2017, 10:18 »
Hi Jeroen, de metalen plaat komt inderdaad overeen met de gaatjes van het 700 rekje, duidelijk!
De plastic plaat zal ik op het rekje van de 650 zetten en hou de boel goed in de gaten.
Als het er nou allemaal echt niet uitziet haal ik wel een nieuwe koffer, in de kleur van m'n alp.  ::)