Auteur Topic: Pech vijf minuten na het aanzetten van de reis  (gelezen 976 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline alain

Pech vijf minuten na het aanzetten van de reis
« Gepost op: 30 augustus 2017, 15:20 »
Een paar weken terug vatte ik een serieuze trip aan ver van huis. We vertrokken 's morgens in de regen, en na vijf minuten reeds zakte mijn vermogen dramatisch en viel de toerenteller uit. Velen onder jullie hebbent hier natuurlijk een Aha-erlebnis, maar het bleek niet zo eenvoudig. Ik wisselde onmiddellijk de achterste CDI (ik heb reserve bij) en kon verder rijden. Twee dagen later opnieuw zelfde probleem. Ik had echter geen reserve CDI meer en zette terug de oude er op. Ik kon wonderlijk toch weer verder. Maar wat verder viel de voorste CDI ook uit, terwijl de achterste het bleef doen. Natuurlijk een enorm tijdverlies door telkens bepakking, zijkappen en zadel te moeten losmaken.

Drie CDI's die nu en dan defect zijn... dat klopt niet. Elektriciteit die nu en dan willekeurig uitvalt moet een slecht contact zijn ergens. En inderdaad, tank verwijderd en connector van opnemer net achter balhoofd eens bekeken: sporen van oxidatie. Sedertdien geen problemen meer en ondertussen weer reeds 9000km afgelegd.

Dit nu wetende denk ik dat reeds heel wat CDI's onnodig vervangen geweest zijn. Ik hoop dat ik iemand anders leed en kosten hiermee kan besparen.

 
« Laatst bewerkt op: 13 december 2017, 14:05 door alain »
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Rob de Bob

Re: Pech vijf minuten na het aanzetten van de reis
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2017, 15:43 »
Waarvoor dank! Erg sociaal om dit even te posten. :)

Offline scrambler

Re: Pech vijf minuten na het aanzetten van de reis
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2017, 16:05 »
Gelukkig was het probleem snel opgelost. Nog een fijne en behouden reis verder ! (We hebben bij Ad tijdens de inspectiedag  even met elkaar kunnen praten over je reis naar Vuurland)