Auteur Topic: Honda XRV750 start opeens niet meer - contactslot kapot?  (gelezen 1345 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline co

Honda XRV750 start opeens niet meer - contactslot kapot?
« Gepost op: 03 september 2017, 12:06 »
Goedemiddag,

Sinds dit weekend start mijn AT uit 1995 opeens niet meer. Branden geen lichtjes en doet niks bij indrukken startknop. Zojuist alles doorgemeten, accu heeft stroom, alle zekeringen zijn goed. Bij het contactslot is er stroom inkomend, maar niet uitgaand. Bij zekeringen kastje is er geen stroom..

Iemand ervaring hiermee? Zal het contactslot kapot zijn?


Offline Brombeer

Re: Honda XRV750 start opeens niet meer - contactslot kapot?
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2017, 16:29 »

Dag Co,

Alles kan kapot!  De zekeringenkast zit na het contact dus dat kan wel kloppen.

Waar heb je 'uitgaand' precies gemeten? Tussen contact en groepenkast zit nog minstens 1 stekker die je kunt controleren (onder de tank, achter balhoofd).

Je kunt het contactslot uitnemen via 2 inbusbouten aan de onderkant en met wat gefrubbel helemaal uit elkaar peuteren. Als eerste kom je dan onder een plastiek kapje de aangesoldeerde contacten tegen (power in en power uit). Meet daar dan eens de doorgifte bij contact aan? Anders peuter je dat ding verder open, misschien kom je iets tegen...?


Ik heb de mijne ook wel 'ns open gehad omdat hij vreemd deed  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline co

Re: Honda XRV750 start opeens niet meer - contactslot kapot?
« Reactie #2 Gepost op: 03 september 2017, 22:21 »
Dat klopt Brombeer!

Ik heb de onderkant van het contact slot inderdaad eraf gehaald en onder het plastiek kapje gemeten. Op de uitgaande draad heb ik geen stroom en op de ingaande wel..

Offline TransAlpGhost

Re: Honda XRV750 start opeens niet meer - contactslot kapot?
« Reactie #3 Gepost op: 03 september 2017, 23:01 »
je kunt dan ook voorzichtig de schakelaar draaien met een platte schroeven draaier. Als het dan tot leven komt zit het in de pen van het slot zo niet zit het in de schakelaar. Ik weet alleen niet of het op een twin anders zit dan op mijn alp
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer