Auteur Topic: Extra verlichting bijplaatsen  (gelezen 1215 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Trigger

Extra verlichting bijplaatsen
« Gepost op: 04 september 2017, 11:40 »
Als ik extra verlichting wil plaatsen, bijvoorbeeld bevestigd op de valbeugels, wat kan ik dan het beste kopen?

Ik wil iets hebben dan een grote bak licht kan geven en geschakeld kan worden op het groot licht, zodat ik bij moeilijk terrein (van het asfalt weg) in het donker mezelf goed bij kan lichten.

Ik kan vast de nodige spullen op ebay vinden, maar ik heb gehoord dat de lampjes voor op de motor daar vaak van slechte kwaliteit zijn.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Transalp XL600V

Offline Jorikm92

Re: Extra verlichting bijplaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 04 september 2017, 20:58 »
Ik lees even goed mee, ben ook op zoek naar zoiets.

Op ebay heb ik de 'cree lights' gevonden. Echter lees ik hier (bijna) niets dan slechte verhalen over. De verschillende standen die deze lampen hebben schijnen vaak kuren te hebben.

Heb wel de set van Givi gezien. Kost ongeveer 150 euro als ik me niet vergis. (2 stuks)
Ik moet eerlijk zeggen dat deze me tot nu toe het meest geschikt lijken. (En enigzins betaalbaar blijft)

Jorik.

Offline PimW

Re: Extra verlichting bijplaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 04 september 2017, 21:23 »
Mijn ervaring is goedkoop=duurkoop. Ik heb wel eens gekeken naar de LEDs die ze op rally brommers schroeven. Dat spul werkt goed maar zit een prijskaartje aan (150-200 per lamp dacht ik). Die chinese lampen zijn over het algemeen vooral leuk voor zichtbaar maken maar niet voor meer licht op de weg.

Heb voor 60 euro eens een werklamp geprobeerd en dat werkt leuk om te seinen als je verblind word of als je in het donker aan het wildcamperen bent en ff snel je tent wilt opzetten maar de haringen niet meer kunt vinden in het gras.
Voor zicht schijnt de lamp niet ver genoeg en de meeste wegen heb je zoveel tegenliggers dat je alleen maar bezig bent die lamp aan en uit te zetten.

Ik zag laatst dat VTwin een in/ombouw setje linkte in een topic dat me dan weer wel de moeite waard leek.

Offline TransAlpGhost

Re: Extra verlichting bijplaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 05 september 2017, 08:07 »
kwam deze tegen. evt zelf ombouwen naar led

touratech mistlampen bmw yamaha Triumph
€ 75,00
http://link.marktplaats.nl/m1193104092?utm_source=android_social&utm_medium=android_social&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline M_Duiker

Re: Extra verlichting bijplaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 05 september 2017, 10:36 »
zou ze niet op grootlicht schakelen.. gewoon los
Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)

Offline Erzberg

Re: Extra verlichting bijplaatsen
« Reactie #5 Gepost op: 08 september 2017, 10:42 »
Ik heb goede ervaringen met lampen van 4XLED  uit Polen.

Ik heb daar de SuperMinis van en ook de LED3.
Kost wel wat, maar is superkwaliteit.

http://4xled.com/