Auteur Topic: Bandencombinatie voor de winter  (gelezen 1530 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sopa

Bandencombinatie voor de winter
« Gepost op: 05 september 2017, 20:52 »
Ik heb achter een nieuwe heidenau k60 scout en voor een nog goeie Michelin annakee 3.
Nu ben ik in gedachten al een beetje bezig met het winterklaar maken van de brommer.
Mooier is natuurlijk 2 k60's, maar wat is fijn in de winter/regen? Kwa grip? De straatband aan de voorkant nog even opmaken? Of schiet ik er wat mee op om aan de voorkant een k60 te monteren?

« Laatst bewerkt op: 05 september 2017, 20:55 door Sopa »

Offline Trigger

Re: Bandencombinatie voor de winter
« Reactie #1 Gepost op: 05 september 2017, 20:59 »
Ik heb zelf hele goede ervaringen met de Dunlop Trailmax. Ook een hybride band, maar eentje die mij ook bij zware regenval (en soms door 15cm diep water op asfalt) heel veel vertrouwen en grip geeft.
Transalp XL600V

Offline Sopa

Re: Bandencombinatie voor de winter
« Reactie #2 Gepost op: 05 september 2017, 21:07 »
Een hele nieuwe set zit er niet in. De achterband is namelijk een paar maanden oud.

Offline Floris

Re: Bandencombinatie voor de winter
« Reactie #3 Gepost op: 05 september 2017, 21:24 »
Of schiet ik er wat mee op om aan de voorkant een k60 te monteren?

Ik vind van wel.
Voor en achter dezelfde merk/type band spoort altijd het beste, omdat ze op elkaar zijn afgestemd.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline Sopa

Re: Bandencombinatie voor de winter
« Reactie #4 Gepost op: 06 september 2017, 20:54 »
Dat is ook mijn gedachtegang, maar als de straatband t eigenlijk beter doet in de regen dan rijdt ik hem nog even door de winter heen en gaat er in de lente een k60 op.

Offline robgoesdakar

Re: Bandencombinatie voor de winter
« Reactie #5 Gepost op: 07 september 2017, 14:52 »
Wat houdt een winter tegenwoordig in Nederland nog in ?
En wat is de grens wanneer het voor jou kwa rijden op houdt ?

De K60 is al bijna een volwaardige winterband. (Wordt in ieder geval zo op de markt gezet)
Dat houdt in dat deze band ook onder koude, natte omstandigheden goed grip houdt, en daarbuiten ook nog grip heeft in vers gevallen sneeuw.
De Anakee 3 aan de voorkant heet dan wel een 'allroad' band te zijn, maar is in feite een straat band die onder normale natte omstandigheden goede grip geeft, maar naarmate het kouder wordt toch ook wel wat grip zal verliezen. En in de sneeuw veel beperkter zal zijn dan de K60.

Uiteindelijk is en blijft (het is al vaak geroepen) de keuze een compromis. Wil je goede grip in koude natte omstandigheden, dan zet er een K60 op, maar dan heb je onder warmere omstandigheden last van sterkere slijtage. Wil je dat niet, dan hou de Anakee 3 (bij genoeg profiel) nog even aan, maar rij onder koude natte omstandigheden naar de beperkingen van de grip.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline TransAlpGhost

Re: Bandencombinatie voor de winter
« Reactie #6 Gepost op: 07 september 2017, 18:02 »
Let wel dat je de k60 in twee(zelfs 3 de k60, k60scout m+s, en de k60 scout SIO2) types hebt. De SIO2 slijt bij warm weer Nog harder dan de gewone k60 scout.

Wel een lekker winterband
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline drummer

Re: Bandencombinatie voor de winter
« Reactie #7 Gepost op: 07 september 2017, 21:27 »
 8) 8) 8)


Na het bovenstaande allemaal te hebben gelezen, ga ik voor de Winter voor een Setje K60 scout.

Is nog een Stoer bandje ook. ;)

Maar eerst nog even de Balhoofdlagers vervangen.

grtz Drummer


2de Transalp

Offline Red78

Re: Bandencombinatie voor de winter
« Reactie #8 Gepost op: 09 september 2017, 23:22 »
Ik rijd ook winter en zomer, ook dagelijks woon-werkverkeer, met de K60 en ben volledig tevreden van de K60 als combinatie. Doen dus!  ;)