Auteur Topic: gebroken voetstepsteun crf1000  (gelezen 2520 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bartjanm

gebroken voetstepsteun crf1000
« Gepost op: 13 september 2017, 16:09 »
Vroeg einde van m'n alpen trip :( relatief kleine val,

Relatief kleine val, maar wel m'n voetstepsteun in tweeen :(

Meer mensen die dit gehad hebben? Internationaal heb ik 't vaker gehoord.. Is er trouwens iemand die dit succesvol geclaimed heeft onder garantie?

Offline J-P

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2017, 17:45 »
Ik heb het nog niet gehad, wel van gelezen. Je kan het onder garantie proberen maar je weet denk ik ook wel dat dat niet gaat  gebeuren, want je bent immers gevallen en dan kan alles stuk. Nu is het maar een voetsteun. Ik zag bij de Oost Europa rally ook een kleine val met een BMW Xchallenge en die juffrouw brak het versnellingspedaal af op zo`n wijze dat het blok gesplitst moest worden. 3 x raden wat BMW dan zegt ;-) Bij mij is afgelopen vakantie het kopframe gescheurd waarop ruit en navi zitten. Ook daar is het gewoon vette pecht, want Honda zegt doodleuk dat er teveel gewicht op de steun zit en daar is ie niet voor gemaakt. Camel maakt mooie brackets vor de voetsteunen.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ddw

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2017, 17:47 »
Ik zou juist blij zijn dat hij daar breekt i.p.v. de rest van de boel ontzet! Wel klote dat dat je een paar dagen van je trip kost natuurlijk.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline V-Twin

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2017, 20:19 »
Ik zou juist blij zijn dat hij daar breekt i.p.v. de rest van de boel ontzet! Wel klote dat dat je een paar dagen van je trip kost natuurlijk.

Inderdaad net zoiets als valbeugels die nooit zouden vervormen / verbuigen. Die zou ik ook niet willen hebben.

@bartjanm behoudens het feit dat het natuurlijk voor jou heel vervelend is, is fabrieksgarantie natuurlijk geen verzekering voor alles wat maar stuk kan gaan bij een incident. Is die voetstepsteun overigens het enige wat je aan de val hebt overgehouden? Als je boven je eigen risico komt zou je natuurlijk aan de verzekering kunnen denken als je ten minste AllRisk verzekerd bent.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2017, 17:27 door V-Twin »

Offline bartjanm

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #4 Gepost op: 16 september 2017, 12:03 »
NAtuurlijk weet ik dat op onverharde wegen rijden risico's met zich meebrengt, geen discussie: vraag is wel of dit zo snel af moet breken.. maar inderdaad, weinig kans :) ga de camel adv beugel maar kopen voor m'n volgende trip!

Zelf heb ik weinig, enkel en knie doen nog steeds pijn, dus voor de zekerheid even een dokter.

Verzekering heeft geen zin: ik verwacht +/- 1000€ schade, en de extra premie vanwege terugval in no-claim kost mij de komende jaren een veelvoud..

En ben heel,blij met m'n valbeugels! Die hebben erger voorkomen :) maar veel trainen in NL komende tijd! Zodra ik m'n motor terug heb :)

Offline xrvtuur

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #5 Gepost op: 16 september 2017, 13:20 »
1000 euro schade vanwege een gebroken voetsteun?  Hoe komt dat zo
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #6 Gepost op: 16 september 2017, 13:27 »
Ik kan op je foto niet goed zien wat er precies kapot is maar schetsplaat kost rond de 230 en alleen de voetsteun rond de 60.
Varadero SD02  2004

Offline bartjanm

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #7 Gepost op: 17 september 2017, 00:13 »
Ruime schatting: de boel moet er op en af,  er is een spiegel stuk (toch weer paar tientjes :p) de motor moet in z'n geheel even nagekeken worden er dan komt altijd wel iets bij. Liever een bedrag in m'n achterhoofd dst te hoog is dan andersom!

Offline J-P

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2017, 12:03 »
MOnteer dan gelijk doubletake spiegels! Scheelt je een kapotte spiegel als je hemweer laat pleuren
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline RENO

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #9 Gepost op: 17 september 2017, 17:47 »
We all know the Honda Africa Twin is great but like any bike, it has some weak spots. Unlike the bike's beefy left side peg mount which is made of cast iron, the right side footpeg mount is brittle cast aluminum.

Camel ADV heeft daar een footrest protector voor ontwikkeld !

https://camel-adv.com/collections/honda/products/africa-twin-camel-brace
USD119,-- + USD39,-- verzend en EU??? belasting en invoerkosten ....
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170830/d92acfd8b561faaeded260571fe2dc0b.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170830/3e8204d7f266749b5040df8dbbc2c478.jpg

iets voor een group buy!??
« Laatst bewerkt op: 17 september 2017, 17:59 door RENO »

Offline Jan F.

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #10 Gepost op: 17 september 2017, 18:47 »
...of een Pim build?? ;D

Groet, Jan

Offline bartjanm

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2017, 13:30 »
Ik hou mij zeker aanbevolen voor een Pim build :) Anders gaat deze die van camel er zeker op :)

Offline bartjanm

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #12 Gepost op: 18 september 2017, 17:53 »
ZO, motor staat bij de dealer. Was eerst aangegeven dat zaterdag de boel in NL zou staan, krijg ik een belletje "Hallo met transporteur, ben over 45 minuten bij je!" Onderzoek gaat nu plaats vinden, ben heel benieuwd wat er allemaal mis is. Hoop dat 't een beetje meevalt.

Offline V-Twin

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #13 Gepost op: 18 september 2017, 17:59 »
De vraag die het Camel verhaal bij mij oproept is waarom Honda voor de rechter zijde voor ander materiaal gekozen heeft dat zachter / brozer is. Het lijkt mij dat ze dat niet zonder reden doen.

Offline PimW

Re: gebroken voetstepsteun crf1000
« Reactie #14 Gepost op: 18 september 2017, 18:51 »
Misschien met de benodigde geometrie makkelijker gieten. De oude alpen en Twins zijn gewoon las-samenstellingen. Relatief duur om te maken maar met gieten ben je ook weer afhankelijk van het vloeien van je materiaal.

Kan me niet voorstellen dat er een structurele noodzaak voor is die niet op een andere (betere) manier opgelost kon worden.

Als iemand het zeker weet, ik ben wel benieuwd ;D

Ik heb binnenkort geen tijd om dit na te maken.