Auteur Topic: cdi stuk  (gelezen 1860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline hilbertreinsma

cdi stuk
« Gepost op: 25 september 2017, 05:42 »
hallo allemaal ik heb een vraagje mijn moter heeft in 2 dagen 2 cdi units opgegeten.
komt dit dat ie te veel spanning krijgt ??
of ligt het aan de cdi unit??
reed perfect ging afrit op toen liep ie opeens op 1 cylinder en plofte en na 200 meter hield ie er helemaal mee op.
 :-\

Offline Jeroen

Re: cdi stuk
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2017, 07:38 »
Het zou je spanningsregelaar kunnen zijn, maar er komen vast nog betere tips hieronder. Succes in ieder geval!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline V-Twin

Re: cdi stuk
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2017, 08:45 »
hallo allemaal ik heb een vraagje mijn moter heeft in 2 dagen 2 cdi units opgegeten.
komt dit dat ie te veel spanning krijgt ??
of ligt het aan de cdi unit??
reed perfect ging afrit op toen liep ie opeens op 1 cylinder en plofte en na 200 meter hield ie er helemaal mee op.
 :-\

Dag Hilbert,
Als je een RD07A hebt en een CDI zoekt dan heb ik er nog 1 liggen die van een 2003 model komt en maar 12.000 km ervaring heeft, ma.w. Zo goed als nieuw.

CDI’s kunnen inderdaad defect raken bij overspanning maar denk ook aan slechte. Stekker verbindingen en kortsluiting.

Offline xrvtuur

Re: cdi stuk
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2017, 14:17 »
Hoe heb je vastgesteld dat je cdi kapot is? Gezien de symptomen kan het ook best een brandstof probleem zijn, pomp kapot, vuiltje in sproeier...
Varadero SD02  2004

Offline Timy

Re: cdi stuk
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2017, 20:05 »
Hoe heb je vastgesteld dat je cdi kapot is? Gezien de symptomen kan het ook best een brandstof probleem zijn, pomp kapot, vuiltje in sproeier...
Eensch.. CDI is bij de Twin vrij zeldzaam. Als het kapot gaat is er meestal een andere oorzaak (spanning te hoog). Zou de spanningsregelaar absoluut meten voor je weer gaat rijden. En het zou mij niet verbazen als het iets met de brandstof is.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline hilbertreinsma

Re: cdi stuk
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2017, 04:52 »
als ik start ruikt ie naar benzine in uitlaat en kreeg geen vonk in bougiedop.
staat gelukkig weer thuis en zal binnenkort spanningsregelaar eens meten.
de eertse cdi bracht me nog met 1 cylinder thuis 2de dieik had deed het 100 km goed en ineens nix  meer.

Offline xrvtuur

Re: cdi stuk
« Reactie #6 Gepost op: 26 september 2017, 08:00 »
Zie ik in je profielfoto dat je een RD04 hebt? Weet niet hoeveel km je spanningsregelaar er al in zit, maar bij een rd04 gaat die gegarandeerd kapot. Zet in ieder geval een voltmeter op je motor, dat kan je een hoop ellende en geld besparen
Varadero SD02  2004

Offline hilbertreinsma

Re: cdi stuk
« Reactie #7 Gepost op: 26 september 2017, 18:39 »
is er al een alternatief spanningsregelaar van andere motor ??

Offline xrvtuur

Re: cdi stuk
« Reactie #8 Gepost op: 26 september 2017, 19:57 »
van een andere motor is de bedrading meestal niet de goede lengte en/of andere stekkers. maar die gaan net zo goed kapot, spannings regelaar verslijt gewoon door de warmte, en bij veel honda's zit de spannings regelaar op een plek met weinig koeling. Bij een RD04 moet je even opletten bij de aanschaf van een nieuwe dat je het goede bouwjaar hebt, een 1990 en 1991 zijn het zelfde maar 1992 is een andere, dezelfde als op een RD07.  Een 1992 RD04 herken je aan een tripmeter zoals op de RD07
Varadero SD02  2004