Techniek > Honda Africa Twin

cdi stuk

(1/2) > >>

hilbertreinsma:
hallo allemaal ik heb een vraagje mijn moter heeft in 2 dagen 2 cdi units opgegeten.
komt dit dat ie te veel spanning krijgt ??
of ligt het aan de cdi unit??
reed perfect ging afrit op toen liep ie opeens op 1 cylinder en plofte en na 200 meter hield ie er helemaal mee op.
 :-\

Jeroen:
Het zou je spanningsregelaar kunnen zijn, maar er komen vast nog betere tips hieronder. Succes in ieder geval!

V-Twin:

--- Citaat van: hilbertreinsma op 25 september 2017, 05:42 ---hallo allemaal ik heb een vraagje mijn moter heeft in 2 dagen 2 cdi units opgegeten.
komt dit dat ie te veel spanning krijgt ??
of ligt het aan de cdi unit??
reed perfect ging afrit op toen liep ie opeens op 1 cylinder en plofte en na 200 meter hield ie er helemaal mee op.
 :-\

--- Einde van citaat ---

Dag Hilbert,
Als je een RD07A hebt en een CDI zoekt dan heb ik er nog 1 liggen die van een 2003 model komt en maar 12.000 km ervaring heeft, ma.w. Zo goed als nieuw.

CDI’s kunnen inderdaad defect raken bij overspanning maar denk ook aan slechte. Stekker verbindingen en kortsluiting.

xrvtuur:
Hoe heb je vastgesteld dat je cdi kapot is? Gezien de symptomen kan het ook best een brandstof probleem zijn, pomp kapot, vuiltje in sproeier...

Timy:

--- Citaat van: xrvtuur op 25 september 2017, 14:17 ---Hoe heb je vastgesteld dat je cdi kapot is? Gezien de symptomen kan het ook best een brandstof probleem zijn, pomp kapot, vuiltje in sproeier...

--- Einde van citaat ---
Eensch.. CDI is bij de Twin vrij zeldzaam. Als het kapot gaat is er meestal een andere oorzaak (spanning te hoog). Zou de spanningsregelaar absoluut meten voor je weer gaat rijden. En het zou mij niet verbazen als het iets met de brandstof is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View