Auteur Topic: Welke banden zijn dit?  (gelezen 1023 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ardewleblanc

Welke banden zijn dit?
« Gepost op: 25 september 2017, 13:49 »
Beste leden, ik lees over drie soorten banden.
Offroad, gewone weg banden en iets wat er tussen in zit.
IK heb geen noppen dus zeker geen offroad maar ik heb het idee dat ik allroad heb of iets?
Mensen die het herkennen op de foto?
Er zijn mensen die zo traag rijden dat ze niet worden geflitst, maar geschilderd

Offline tigger

Re: Welke banden zijn dit?
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2017, 14:17 »
Op de zijkant van de band staat merk en type. Daarmee valt veel meer informatie te geven en te vinden, dan enkel de foto. Alhoewel ik ook wel denk dat er genoeg experts hier rondhangen die ze vanaf de foto herkennen.

Offline greenbike

Re: Welke banden zijn dit?
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2017, 16:57 »
Hier Greenbike
Ik kan mij vergissen ,maar volgens  het profiel van de achter band op de foto kan het een metzer regenband zijn
Maar het was makkelijker geweest als die gene die deze foto maakte  heeft  eerst even  zelf op de zijkant van de band gekeken had
Nu lijkt het een kennis kwisje
 Gr

Offline Timy

Re: Welke banden zijn dit?
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2017, 20:00 »
Achter is een Metzeler Lasertec. Is een wegband, die m.i. prima is voor op de weg maar offroad geen plezier oplevert. Wel een uitdaging  ;)

De voorband weet ik niet, zo te zien geen Lasertec. Maar ook wel een echte wegband.

En inderdaad wat Greenbike schrijft. Aan de zijkant zie (onder andere) het merk en type. Als je dat googled weet je alles! Mbt keuze van banden is veel geschreven, die snuffel gerust wat rond op het forum. Banden zijn er in allerlei 'smaken'  ;D
« Laatst bewerkt op: 25 september 2017, 20:02 door Timy »
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Ardewleblanc

Re: Welke banden zijn dit?
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2017, 20:15 »
Bedankt voor de reacties.  Zal zelf even beter kijken idd 😁
Er zijn mensen die zo traag rijden dat ze niet worden geflitst, maar geschilderd