Auteur Topic: hef brugje voor de motor fietsen bouwen  (gelezen 5580 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline honda2x

hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Gepost op: 27 september 2017, 20:06 »
zo heb de stoute schoenen aan getrokken en is op zoek gegaan naar een hef brug was het zat om elke keer op de knieen
ver beneden wat werkzaamheden te doen een beetje op hoogte is dus na wat op marktplaats rond te hebben gekeken .

En na wat aan bieden gemaild en  die natuurlijk net voor je neus weg zijn of aan de ander kant van Nederland zijn dus een
hoop  km maken en ook niet weet wat je krijgt .

Besloten om er zelf 1 proberen te maken met idee dat moet toch kunnen dus hoop eerst foto's verzameld van hbm en van datona  en ook nog ver over de grens gekeken en ook op youtube voor wat meer ideeën .

denk ik nu wat te kunnen doen dus op naar de ijzer boer met de maten en daar  ijzer op gehaald 21 meter maar er komt nog wel tzt bij .

Is een beetje zwaarder ik dacht is ten slotte een construtie bedrijf en die heb niet echt licht spul dus beter te zwaar en goed
dan later denken dat had zwaarder gemoeten die fout heb wel eens gemaakt .

kan dus nu nu aan vangen .

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2017, 20:08 »
Gaat dus nu lekker  ;D je moet altijd even in komen daar in nu op zoek naar nylon blokken of wielen

Offline Oldtimer

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2017, 20:34 »
Actieve rommelaar dus.
Gaat zo te zien helemaal goedkomen  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2017, 23:07 »
Goed bezig Frits  8) Altijd leuk als je zoiets zelf kunt  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2017, 22:46 »
dank heren  :)

een stukje verder even wat aan kopen gedaan  me aan slag blok die word stuk gezaagd als glij blokjes

de elektro motoren  die van mijn schoon vader had gehad  voor het heffen  dat gaat niet lukken  :( het gaat omhoog wel met ondersteuning 

had gedacht dat die wel wat zou doen 1 voor het ijzer op heffen dus 2 voor het geheel  DUS NIET   mag dus in de buidel tasten  voor wat beters . :'(  jammer

Ook nog wat  nadenk foutjes gemaakt   8)  das altijd achteraf  dat zal nog even het 1 of ander moeten veranderen   :))de hecht lasjes kunnen dus weer los  wat zakken en div. veranderen .

maar  gaat de goede kant op meeste is nadenk werk en hoe iets voor mekaar geflans  kan worden
omdat natuurlijk niet de maten hebt  je moet het zelf allemaal uitdokteren .

als het goed is kan ik morgen de  ander pomp  en handpomp ophalen  eeehhh kopen  .

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2017, 22:48 »
het foutje  dat kan ik  nog afslijpen  of verwerken in de plaat multieplex   ;D

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #6 Gepost op: 29 september 2017, 22:49 »
en dat moet nog naar beneden dat gebeurt als de ander pom komt  kan geheel nog zakken  ;)

groet Frits

Offline PimW

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2017, 11:35 »
Ik denk dat als je de motor meer horizontaal legt en de schuivende kant laat drukken/trekken je minder kracht nodig hebt.

Maar zelfs in de meest gunstige opstelling kan je 1000N motor maar 100 kg omhoog drukken. Alleen jetafel weegt al een kilo of 60, komt er nog 200 bij voor de motor.

Offline TAFKAD

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #8 Gepost op: 30 september 2017, 13:45 »
Jaloers dat ik nog steeds niet kan lassen..

Voor degenen die dat ook niet kunnen:



Ben je voor 80 euro klaar, aangezien met 215 KG die Alp lichter is dan 250 KG

400 KG is het 100 euro
Handtekening

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #9 Gepost op: 02 oktober 2017, 20:32 »
tafkad  ;D

Gewoon zo een apparaat kopen  heb ik ook toen gedaan , heb je voor de rest van leven plezier van voor allerlei klusjes ---  boek mig en tig lassen aanschaffen voor noodzakelijke in en outs en dan  veel filmpjes kijken op YouTube   :)en veel doen  zo heb ik het geleerd  ;)

Anders kun je nog denken aan ander materialen dus  in hout  kijk ander is onder wood motorbike lift onder afbeeldingen .

Pim 
Dank voor het meedenken en  inderdaad een probleempje of uitdaging   voor dit geheel  dus  toch maar  wat ander gekomen  ;)
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2017, 20:51 door honda2x »

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #10 Gepost op: 02 oktober 2017, 20:40 »
onder tussen een stukje verder  heb nu een echte pomp gekocht om het geheel omhoog te brengen   met 8 ton moet dat lukken

tevens deze aanschaf gedaan voor mijn auto  poets brug die ik ook gemaakt had maar nog geen pomp voor had dus kan nu af toe dan wisselen  geld ontbreekt nog even voor 2 pompen  :))

had vanmiddag wel rusie met kruis  deze pomp is eigelijk te groot  hart op hart 64 cm  zat dus te dicht op mijn kruis om te heffen
dus met wat kunst en vlieg werk gelukt  >:D

En van middag nu ook alles af gelast moet nog wel wat her en daar nog wat verstevigd worden en kan dan aan ander dingen denken
voor het geheel .


Offline PimW

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #11 Gepost op: 02 oktober 2017, 22:35 »
Daar moet het wel mee lukken denk ik :)

Maak je er wel een soortvan valbeveiliging/mechanische rem/slot op?

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #12 Gepost op: 02 oktober 2017, 22:46 »
jep daar gaan ik morgen aan beginnen  ;)

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #13 Gepost op: 05 oktober 2017, 22:41 »
begon dus niet aan het klepje  >:D  kwam bij het loshalen dat er toch te veel krachten op kruis stonden daardoor was de boel verbogen .

dus de boel herzien alles onder de loep genomen  en het 1 en weer verandert  duw gedeelte 25 verplaatst  en de pomp gedeelte bij gebouw is even anders kam wel mooier uit met slang van pers

ben nu ongeveer op  80 %  gaat weer de goede kant op morgen staal halen voor de valklep  en  afrij beveiliging maken  ;D

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #14 Gepost op: 05 oktober 2017, 22:42 »
En het laatste nu dan kan de plank erop  :)

Offline PimW

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #15 Gepost op: 05 oktober 2017, 22:59 »
Aan de onderkant heb je nu een geleiding gemaakt met kunststof blokken als ik het goed zie? Klopt het dat de schaar in feite op die draadstangen/bussen/bouten staat naar dat C profiel?

Met name op de een-na-laatste foto lijken die wat lang, is dat sterk/stijf genoeg denk je?

Word wel een mooi brugje, waar heb je die hydraulische pomp vandaan?

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #16 Gepost op: 05 oktober 2017, 23:16 »
klopt pim 

zag het ergens ander op een andere brug op kale staal glijd het als een sjoelbak  de pijpjes zijn  pijpje is 22 mm met wanddikte van 4 mm rondom met een bouten van 12 mm ---- in geboord in de arm rondom gelast 11 cm lang waarvan je echt maar 8 cm overhoud
de rest zit in de schuif arm .

alle bruggen ? die ik tot nu gezien hebt op fotos hebben de druk pennen op die plek de druk word wel verdeelt van onder maar ook nog naar boven .

of houd zal de tijd uitwijzen  ;)

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #17 Gepost op: 06 oktober 2017, 22:22 »
En we gaan gewoon door vandaag weer ijzer gehaald en een crea bea bezig geweest  doorrijdstop  gemaakt met uit schuif mogelijkheid voor misschien ook voor lossen voor wiel . :)

Ook aan de zijkant  uitklapbare steunen gemaakt voor planken links en rechts met extra af leg ruimte  tzt die in klapbaar zijn met verlenging of het nodig ? ----  maar je ben toch bezig  ;D functioneren tevens als afstand houders  voor onder en boven .

 

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #18 Gepost op: 06 oktober 2017, 22:24 »
 :)

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #19 Gepost op: 11 oktober 2017, 21:32 »
we zijn weer verder hij is bijna af    :)   

de beugels voor de spanbanden die zitten erop val beveiliging  is ook bijna klaar  verder met de plank .

Offline The Headless Horseman

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #20 Gepost op: 11 oktober 2017, 22:54 »
Haha, ándere merken tilt 'ie niet?  ;D
Lekker bezig hoor, word mooi  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Rob de Bob

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2017, 08:41 »
Gaaf hoor dat je dat allemaal zelf doet. Overigens wordt dat een collectors item met het merk erop  8)

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #22 Gepost op: 12 oktober 2017, 20:14 »
horse man 

is honda geworden   5 letters   kon ook suzuki  doen 6 letters   kawasaki  8   letters  daar had ik zeker  geen ruimte voor  hahaha .
daarom honda  ;)

Vandaag  de hef test gedaan  eitje  ;D  staat mooi stabiel moet bij de midden bok alleen een extra versteviging  steun bij lassen dat is  in middels gebeurt ook gebeurt  daar zakte nog iets door  .


Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #23 Gepost op: 12 oktober 2017, 20:19 »
 De neus wiel verlenging  had ik aardig goed in geschat  daar kan die nu nog naar voren . bij het op trekken op de midden bok .
pakt die daar 23 cm naar achteren die heb je dus weer nodig aan de voor kant .

Ga ook nog  2 steun bij plaatsen op de bij  verlenging om het voor wiel met spanband ook te kunnen vast zetten .

de hoogte is toch behoorlijk hoog   >:D  bij erbij  rechtop staan staan bijna de carburateurs bijna op oog hoogte 

Alles is in middels afgelast en klaar en schoon geslepen  en weer uit mekaar gehaald morgen schilderen  dan kan die rustig drogen van het  weekend .
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2017, 20:22 door honda2x »

Offline JanO

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #24 Gepost op: 12 oktober 2017, 20:41 »
Goed gedaan,is alleen geschikt voor HONDA???
Mag dit soort creatieve bezigheden gaarne zien!!

Offline ddw

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #25 Gepost op: 12 oktober 2017, 21:50 »
Goed bezig! Altijd mooi om te zien dat een idee werkelijkheid wordt!
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline The Headless Horseman

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #26 Gepost op: 12 oktober 2017, 21:51 »
Wat is nu de laagste en hoogste hoogte van de tafel Frits?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #27 Gepost op: 12 oktober 2017, 21:56 »
mijnheer  Headless   :D

En dank heren  ;D

laagste stand is 19 a 20 cm 
hoogste stand is  ben even kwijt 85 cm +-  87 cm 
breed 75
lang 200 cm  ben blij moet niet korter zijn  >:D

Offline The Headless Horseman

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #28 Gepost op: 12 oktober 2017, 22:44 »
Oh, da's idd een errug mooie hoogte om aan te werken  8). Die van mij doet 80cm en dat is ook al prima  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline honda2x

Re: hef brugje voor de motor fietsen bouwen
« Reactie #29 Gepost op: 16 oktober 2017, 20:42 »
 Hr Headless

nog even gemeten 85 hoog  scheelt dus niks met die van jouw  ;)  en zal me ook een worst wezen we hoefen tenminste niet meer op de knieën 

nu van het weekend  geschilderd  is nog niet erg uit gehard maar kon wat doen  slag doppen zitten erin
alles op zijn plaats .

verder met de plank die uit gehold en 2  keer plaatje van de buurman met alum traan plaat net als de  multiplex plank ons ben zunig  :D  die is gelijmd met een restje sikaflex daar staat nu  20 kilo ijzer op het alum  om het op zijn plaat te houden om te drogen