Auteur Topic: Nieuwe uitdaging XLV750R  (gelezen 15614 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #180 Gepost op: 17 december 2018, 18:32 »
Rust in de tent want Niels heeft zijn ghostalp even meegenomen en dat geeft mij de tijd om de achter schokdemper te vervangen.
Hij staat al een paar weken stil en dus ook maar eens starten. Oeps. Loopt op 1 cilinder. En weer de achterste.....
Het zal toch niet weer... maar nee. Dat is onmogelijk. Alhoewel.
Vonk is er gelukkig dus een wat simpeler brandstof probleem
En idd. De achterste carb staat droog en na opening vind ik nog wat residu. Waarschijnlijk nog in de tank gezeten of de coating is aan het oplossen.
Foto laat zien wat ik aantrof.
De boel schoon gemaakt en hij loopt weer.
Kan helaas niet rijden tot 1 maart.
Afwachten dus hoe dit zich weer ontwikkeld.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ChrisvdSchoot

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #181 Gepost op: 17 december 2018, 19:48 »
Dat lijkt wel op chocolademelk.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #182 Gepost op: 17 december 2018, 19:55 »
Ik heb toch echt ron98 getankt Chris.
Chocomel zit toch in flesjes of pakjes :)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #183 Gepost op: 17 december 2018, 21:45 »

Lekkel, loempia saws  :)


Is roest toch datt , bah  :(

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #184 Gepost op: 17 december 2018, 21:51 »
Roest ja. Maar waar vandaan. Zit alleen in de vlotterkamer
Mss nog uit de oude tank. Heb de carb al eerder gereinigd bedenk ik net
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline James Bond

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #185 Gepost op: 22 december 2018, 19:48 »
Leuk verhaal in de Transalp ! Dank voor het delen.
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline Brombeer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #186 Gepost op: 23 december 2018, 00:10 »

Hee, Oldtimer.


Je had de binnenkant van die tank laten sealen, niet? Zal wel iets van Tank Cure zijn geweest..

Dat spul moet zo'n beetje een maand doorharden, afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Of in ieder geval, zoiets.

Misschien verstandig om te controleren of die loempiasaus niet uit deze tank komt? M.a.w., of de epoxy niet opgelost is..? Kan nooit goed zijn in de warmte van de verbrandingskamer..?  ::)


Better be safe than sorry  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Fredsel

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #187 Gepost op: 23 december 2018, 10:46 »
indien je Tank Cure gebruikt hebt....nooit meer toevoegingen in je benzine gooien, zoals Forté, Wynn´s, Putoline enz.
Daarmee lost inderdaad die beschermlaag mee op, en dan is alles voor niets. Is mij ook overkomen.

Offline Oldtimer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #188 Gepost op: 23 december 2018, 11:03 »
Ik weet dat de tank nadat hij gecleaned is een week in een droogunit met verwarming heeft gehangen en daarna nog 2 weken erbuiten.
Dus dat drogen lijkt me in orde. Maar ik hou het in de gaten
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #189 Gepost op: 23 december 2018, 12:30 »
Ik wil de ervaringen van Fredsel niet gelijk in twijfel trekken  :-\ maar het lijkt me toch errug sterk dat een merk als Tank Cure er niet voor zorgt bestand te zijn tegen genoemde toevoegingen....
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #190 Gepost op: 23 december 2018, 14:08 »
Even een belletje naar Poly-service doen?

Offline Brombeer

Re: Nieuwe uitdaging XLV750R
« Reactie #191 Gepost op: 23 december 2018, 22:41 »

(..) het lijkt me toch errug sterk dat een merk als Tank Cure er niet voor zorgt bestand te zijn tegen genoemde toevoegingen....

Tank cure is gewoon een chemicalien bestendige epoxy. Variopox van De IJssel (boten) draagt dat label ook, en ook zij claimen dat het brandstof bestendig is. 

Epoxy is een kunsthars en fungeert als basismiddel. Het type verharder bepaalt de eigenschappen die het daarna heeft. Er zijn een tiental verschillende verharders, voor verschillende eigenschappen die een doeleinde verlangt. Die eigenschappen worden alleen gegarandeerd als a) de exacte mengverhouding is aangehouden en b) de juiste verwerkings- en uithardings temperatuur is gerespecteerd, en c) daarna alvorens belasting de volledige uithardingstijd in acht is genomen.

Je zou het technisch blad van de epoxy fabrikant erop na moeten slaan en daarnaast het technisch blad van de vloeistof die je toe wil voegen..? Er zijn nogal wat chemicalien en mengseltjes daarvan. Diesel is vriendelijker dan benzine. En in benzine zit wel meer dan tolueen en benzeen. Het is inmiddels wel duidelijk dat ethanol nogal onvriendelijk is.

Het is mij verder ook niet bekend of het resultaat van een chemicalienbestendige epoxy sinds de uitvinding simpel 'resistent' zal zijn, whatever you throw at it, of dat dat niet zo is en fabrikanten periodiek in moeten blijven spelen op veranderingen, in bijvoorbeeld benzines. Daarnaast zal elke epoxy/verharder een bepaalde levensverwachting hebben?


Maar inderdaad, je kunt navragen wat men voor jouw tank gebruikt heeft, en vervolgens je licht op doen direkt aan de bron, de fabrikant.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin