Auteur Topic: Tellerverlichting vraag  (gelezen 3499 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tellerverlichting vraag
« Gepost op: 04 oktober 2017, 20:31 »
Simpele vraag maar kon het niet vinden.
Ik zag dat mijn tellerverlichting niet meer werkt   
Is dit makkelijk te vervangen of moet de halve kuip er dan vanaf😬
Of is daar miss zelfs een aparte zekering voor?....
Grt, Vincent

Offline dropken

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2017, 20:38 »
De Teller eruit dus de bekleding aan beide zijden verwijderen Dan drie bouten lossen en de km kabel losdraaien. Er zitten kleine lampjes onder de rubberdopjes onder de Teller die Kun je dan vervangen en dan weer monteren is niet veel werk op zich.

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #2 Gepost op: 04 oktober 2017, 20:41 »
Met bekleding bedoel je de plastic kappen links en rechts van de teller?
Wel apart dat ze beide kapot zijn btw...
Grt, Vincent

Offline TransAlpGhost

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #3 Gepost op: 04 oktober 2017, 21:10 »
bij een 650:

 je kunt ook het ruitje en het grijze kuipdeel over de tellers verwijderen  dat rond de tellers zit. Maar makkelijkste is om het een keer te doen als de kuipen er toch afmoeten voor onderhoud.
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #4 Gepost op: 04 oktober 2017, 21:11 »
Gaat over een 600  ;)
Grt, Vincent

Offline dropken

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #5 Gepost op: 05 oktober 2017, 06:01 »
Inderdaad de grijze binnendeksels bekleding kappen zit met drie schroeven vast de Teller zelf ook met drie schroeven vast is in een half uurtje weer klaar stelt niets voor.

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #6 Gepost op: 05 oktober 2017, 06:56 »
Oke bedankt voor de info😊
Grt, Vincent

Offline Renee1991

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #7 Gepost op: 18 oktober 2017, 14:54 »
Ik haak hier even op in, bij mij werkt de verlichting ook niet. Hoe ik het los moet halen weet ik inmiddels, maar is er ook iemand die weet welke ledjes er in moeten? Ik wil er graag wat fellere lampjes in hebben en ik heb nog nieuwe t10 liggen van m'n auto tjoening tijdperk. Passen deze? Zo niet, welke moeten er in?

Offline Oldtimer

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #8 Gepost op: 18 oktober 2017, 15:45 »
Wanneer de fitting past en de voltage is goed, zou je ze 1 op 1 kunnen wisselen.
Hou wel in de gaten hoe warm ze worden.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Renee1991

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2017, 14:44 »
Wanneer de fitting past en de voltage is goed, zou je ze 1 op 1 kunnen wisselen.
Hou wel in de gaten hoe warm ze worden.
Ok, dan ga ik ze wel inbouwen, mits ze passen.
Maar is het niet algemeen bekend welke er standaard in zitten?

Offline robgoesdakar

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2017, 14:52 »
PS: je tankdop zit verkeerd om.... pijltje moet naar voren wijzen....
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Jeroen

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2017, 14:53 »
PS: je tankdop zit verkeerd om.... pijltje moet naar voren wijzen....

En dat typeert de TCN in hart en nieren: we helpen elkaar!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Brombeer

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #12 Gepost op: 25 oktober 2017, 17:39 »
Maar is het niet algemeen bekend welke er standaard in zitten?

Jewel, maar dat is een afwijkend ding van 1,7W en die kan je alleen via de Honda-dealer krijgen.


Ik meen dat wat in de winkel verkocht word 1,5W (beetje weinig) en daarna 2W of meer of zo. Ik zou d'r geen 5W in duwen ook al past het, i.d.d. vanwege de warmte. Honda heeft er denk ik niet voor niks zo'n armzalig ding in gedaan.

De cockpitverlichting herken je aan de rubbers waar steeds draden bruin en groen in gaan. Andere dingen in de cockpit hebben andere couleuren  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Meloenie

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2017, 17:46 »
Ik heb er laatst 20 gekocht via aliexpres van 1,7w
Moet ze nog inbouwen in mijn ta650. Ik hou er vast wat over

Offline Floris

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #14 Gepost op: 26 oktober 2017, 18:15 »
Ik hou er vast wat over

Ik ben geļnteresseerd om (tegen betaling) enkele van je over te nemen
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline Meloenie

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2017, 22:16 »
Oh ja dat is geen probleem. Ik ga ze dit weekend vervangen. Dan weet ik gelijk of ze passen en goed zijn.

Offline swilting

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #16 Gepost op: 27 oktober 2017, 09:47 »
zijn er geen LED varianten te krijgen die evenveel (of meer) lumen afgeven bij minder warmteafgifte?
Motorcycling is not a crime

Offline Renee1991

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #17 Gepost op: 30 oktober 2017, 17:22 »
Goed om te weten, dank voor de info!  ;D

Offline DaanSch

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #18 Gepost op: 19 november 2017, 17:33 »
Misschien beetje laat met reageren, maar ik heb enkele weken terug rode LED's geplaatst als dashboardverlichting. De originele witte lampjes waren op 1 na gesneuveld.
Kappen moeten er inderdaad even af, dan met wat beleid via de achterzijde van de meters de fittingen er uit halen.

Ik had deze LED's gebruikt; https://www.abc-led.nl/webshop/led-auto-interieurverlichting/t10-fitting---12-volt---w5w/detail/146/t10-led-rood-w5w-zijlicht-auto-lamp-12v.html
Doen het prima  8) Vriend van mij (ook Transalp) had blauwe LED's er in gezet, werkt ook goed, maar is volgens hem wat aan de te felle kant.

Offline DaanSch

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #19 Gepost op: 19 november 2017, 17:35 »
Trouwens, mocht je er nog niet aan toegekomen zijn ze te vervangen en ook nog niet besteld hebben. Ik heb er nog 5 liggen, mag je zo overnemen als je wilt. 

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #20 Gepost op: 30 november 2017, 13:56 »
Heb je een pm gestuurd over de vijf lampjes
Grt, Vincent

Offline Simz

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #21 Gepost op: 30 november 2017, 17:49 »
Wil je eens een foto maken? Ik ben erg benieuwd

Offline DaanSch

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #22 Gepost op: 20 december 2017, 22:19 »
Sorry voor de late reactie!
Gek genoeg kwam de melding even in mijn spamm-box. Ik zal zsm foto-tje maken!

Offline DaanSch

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #23 Gepost op: 21 december 2017, 18:58 »
Linker gedeelte zitten de rode LED's in, rechter gedeelte nog een originele witte.
Om een of andere manier dacht ik dat die overgang wel gaaf zal zijn... naderhand spijt dat het niet allemaal rood is, maar nog geen tijd gehad om de kappen er weer af te  halen :p

In het donker prima zicht op de panelen, overdag merk je niet dat de verlichting aan staat, maar dat had ik bij de originele lampjes ook al.

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #24 Gepost op: 02 januari 2018, 08:10 »
Mooi en bedankt voor het opsturen van de lampjes!!👍
Grt, Vincent

Offline Johnvl

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #25 Gepost op: 05 januari 2018, 07:48 »
Normale T10 lampjes zijn 3,4 watt. De neutrale en hoog licht 3watt. 1,7 watt voor de low olie lamp en eventuele standaard verklikker. Ik gebruik als vervangers 3 watters. Gebruik zeker geen 5 watt exemplaar. Die worden veel te heet en kan schade aan dashboard veroorzaken. Led's slechte ervaring en kan alleen voor de dashboard verlichting gebruikt worden omdat deze 5600k kleur temp hebben. Als je ze voor de richting aanw. Gebruikt worden het blauw en verblinden in het donker. Normale lampjes zijn ca 3600k. Tevens branden deze door op een duur. Kunnen de 14.5 volt die soms ontstaat niet verdragen. Een extra voorschakel weerstand is dan noodzakelijk. Dus hou het zo origineel mogelijk. En ruime ervaring met de 650, dus pm mij maar als ķemand dashboard lampje wil vervangen. Ik zelf gebruik ze van Philips.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2018, 07:53 door Johnvl »
JohnvL

Offline Johnvl

Re: Tellerverlichting vraag
« Reactie #26 Gepost op: 05 januari 2018, 08:28 »
Dan nog iets. Ik gebruik dus Philips lampjes. Osram, general electric (GE) zijn ook A merken. Bij 'n normale lamp zie je 2 draad staanders waar tussen de gloeidraad is bevestigd. Bij de betere en dus betrouwbaar merken zie je in het midden een extra staander dat de gloeidraad extra mechanisch ondersteund. In sommige toepassingen zijn ze zelfs verplicht omschreven in onderhouds/ replacements manuals.  Deze type lampen kunnen dus ook groter g krachten/schokken, trillingen opvangen. Zeker omdat laag vermogen bij lage spanning een dunnere gloeidraad betekend.
JohnvL