Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Blommetjes Transalp: Meerdere kleine vraagjes

(1/2) > >>

Blommetje:
Hi all,

Ik heb een paar vraagjes, even alles op 1 hoop is het snelste denk ik

1) Motor is deze week door mn maatje plat gelegd. Nu is de voetsteun, de kappen en de koppelingshendel beschadigd. Niet ernstig. Erger is dat de givi bagagedrager het achterste stuk frame (stukje zadel, achterlicht, etc) uit het lood heeft gedrukt. Nu staat - overdreven gezegd - mn achterlicht niet in loodlijn met de achterband. Is dit erg? Of weer te maken?

2) Mn Givi drager heeft van die zwarte alu blokjes waar de koffer op klikt. Die is nu flink korter, ivm slijten door over asfalt te schuiven. Is dit te maken? (ik ben nog in het koopproces van koffers, maar ze moeten wel stevig hangen).

3) Wanneer gebruik je de Choke? Nu s'ochtends start hij niet heel soepel, tot niet. Even Choke en dan wel.  Dan rijdt ik 500meter en zet ik het uit. Is dat voldoende?   Nooit eerder een choke gehad...

4) Ik vertrouw niet op bochten in de regen. Af en toe voel ik de motor een micromillimeter schuiven en dan springt mn hart. Nog tips om dit beetje aan te leren?


Mijn dank!

Jeroen:
hier mijn poging:

1. ja en is te maken denk ik, als er nix ernstig geknikt is.

2. bij mij zitten ze los erop geschroefd, maar geen idee of ze los te krijgen zijn. Zal wel hoor.

3. bij mijn oude alp: altijd! behalve wanneer hij in de zomer binnen 30 minuten weer gestart werd, dan niet.

4. leer erop vertrouwen dat de grens van je alp heeeeel veeeel verder ligt dan jouw grens. Dat hij voor je gevoel verspringt moet je zien als een voordeel, als hij dat niet zou doen zou je gelijk op je bek liggen.

TransAlpGhost:
4. De alp kan veel onthoudt dat je heen gaat waar je kijkt. Laatst zelf spontaan  driftend door een bocht. Door recht door te kijken reed ik daarna vrolijk verder. Als ik verkeerd hadden gekeken was de motor zekerk  voor mij uit gaan schuiven en had ik nu 2 sleutel projecten gehad.

Met regen is een aangepaste rijstijl wel handig natuurlijk.

robgoesdakar:
1) controleer waar de verbuiging heeft plaats gevonden. Ik begrijp dat je ook een zijkoffer rek hebt. Mogelijk is daar wat verbogen en duwt een en ander de achterkant wat scheef. Rek een keer los maken en kijken hoe het dan staat.

2) maken niet, mogelijk wel te vervangen zoals Jeroen al aan geeft.
(denk Deze bv

3) wisselt een beetje per motor. Vaak zie je bij koudere temperaturen dat starten met choke makkelijker gaat. Is dus verder geen probleem. Gewoon even 'leren' wat jouw motor en jij zelf het prettigste vindt

4) Bij rijden in de regen gaan bij velen alle alarm installaties op scherp... en dan ga je dus ook direct gespannen rijden. Ga eens een paar keer onverhard rijden, en je zult merken dat je vertrouwen in wat er allemaal kan (ook onder natte omstandigheden) met giga stappen vooruit. Ik denk dat 90% van de rijders in de regen nauwelijks op 70% van het kunnen van de banden rijdt. Maar het is dan ook wel goed als je wat reserve over houdt ;)

Blommetje:
Mijn dank, hier kom ik wel mee verder!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View