Auteur Topic: Nog een nieuw lid  (gelezen 1512 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SylAlp

Nog een nieuw lid
« Gepost op: 11 oktober 2017, 13:44 »
Hallo Allemaal,

Hier is nog een nieuw lid. Sylvia, 56 jaar uit Tilburg. Ik rij sinds kort ook op een Honda Transalp XL 650 uit 2000. Ik zag hem staan bij de motorzaak waar ik mijn Chopper in onderhoud heb, maakte een proefrit en ja, hij reed en zat zo lekker (ik ben lang, 1.80) dat ik niet heb getwijfeld om hem aan te schaffen. Hij staat nu in m'n berging naast de Chopper en die lijkt daarbij wel een kleine brommer. Heerlijk vind ik dat hoge zitten, het induiken van de remmen en vooral het sturen (en wat een luxe, al die meters op het dashboard). Als ik de koffers er ook nog eens aan hang, is het een imposant gevaarte, die Transalp (maar dan kom ik helaas vrij moeilijk door de deur van de berging, dus ik zal ze er alleen met vakantie aanhangen). Ik pak hem nu ook vaker dan de Chopper, die Transalp, hij rijdt eigenlijk verrukkelijk. Aan het smeren van de ketting moet ik nog even wennen (ben cardan gewend) maar dat gaat wel goed komen. Ik hoop meer Transalp leden te leren kennen hier en ga als het niet flink regent, ook graag mee met de snertrit dit jaar.

Hartelijke groet en wie weet tot ziens,

Sylvia
Honda Transalp XL 650 V/Zumo 660

Offline luwe

Re: Nog een nieuw lid
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2017, 13:57 »
welkom uit Twente  8)
vulle wille maar dat lukt wel :)

Offline SylAlp

Re: Nog een nieuw lid
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2017, 21:30 »
Hoi Luwe,

Moest het Twents woorden boek erop na slaan om te begrijpen wat je schreef: vele willen wel? Vuile wielen?

Maar ik denk dat je zei: veel plezier (die vertaling kwam het dichtst in de buurt).

Dank je wel, dat zal inderdaad wel lukken!

 :) Sylvia

Honda Transalp XL 650 V/Zumo 660

Offline The Headless Horseman

Re: Nog een nieuw lid
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2017, 22:56 »
Welkom hier Sylvia  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Nog een nieuw lid
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2017, 19:59 »
welkom hier, en veel plezier met je 650. met je 1.80 op een 535 is dat toch een brommertje wat snel op MP gaat nu ;)
groeten uit Vlissingen
Varadero SD02  2004

Offline SylAlp

Re: Nog een nieuw lid
« Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2017, 23:52 »
 :)) xrvtuur. ik weet het, maar wel een prachtig brommertje (met een een draak van een uitlaat). De Alp staat er hoog en trots naast en glimlacht omlaag.

En dank je, The Headless Horseman, voor het welkom  :)
Honda Transalp XL 650 V/Zumo 660

Offline luwe

Re: Nog een nieuw lid
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2017, 02:48 »
vulle wille
veel plezier maar dat lukt wel en veilige km gewenst  :D

Offline SylAlp

Re: Nog een nieuw lid
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2017, 14:16 »
Ik ben helemaal 'om' van de Chopper naar de Transalp. Hij past veel beter bij mij, hij rijdt en stuurt heerlijk en nu ik er nieuwe goed sluitende koffers op heb, ben ik er helemaal niet meer af te slaan. Dus ja....die Chopper gaat de deur uit (had ik niet verwacht maar ik pak hem eigenlijk niet meer om te rijden). Vrijdag komt er een Osco kettingsmeersysteem op en dan ben ik voorlopig helemaal blij ermee. Daarna eens kijken wat ik er nog meer aan wil aanpassen (want eenmaal bezig komt er altijd wel iets te wensen bij  ;)).

Groetjes, Sylvia
Honda Transalp XL 650 V/Zumo 660