Auteur Topic: Olie lekkage koppeling  (gelezen 889 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Janno

Olie lekkage koppeling
« Gepost op: 25 januari 2018, 14:06 »
Sinds een week heb ik lekkage bij het koppelingshuis.
Dit geheel schoon gemaakt en na 150km weer olie.

Is dit ernstig? Moet ik dit asap laten repareren?


Offline PimW

Re: Olie lekkage koppeling
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2018, 14:36 »
Dat komt voor en kan in principe geen kwaad. Is jouw carter onlangs toevallig open geweest?

Wanneer bijvoorbeeld de koppeling vervangen word en je zou die seal niet ook meenemen dan gaan ze vaak zweten. Als je je er aan stoort kun je het laten vervangen maar is geen kleine klus en relatief prijzig. De seal kost geen drol maar de deksel moeteraf en de pakking moet dan vervangen.

Als het niet teveel lekt zou ik het pas doen als je koppeling versleten is.

Offline voorstad

Re: Olie lekkage koppeling
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2018, 15:21 »
Ik rij er zo al anderhalf jaar mee rond. Wanneer je de alp niet teveel wast, gaat dat prima.

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=12245.msg142045#msg142045
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2018, 15:23 door voorstad »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Janno

Re: Olie lekkage koppeling
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2018, 18:52 »
Nee carter oid is niet open geweest. Is spontaan begonnen vorige week. 
En  niet te veel wassen is geen probleem. Wassen is mijn grootste hobby, not >:D

Zal nu maar met regelmaat een doekje erlangs halen en als het tijd wordt om koppeling oid te vervangen dan laat ik dat wel gelijk meenemen.

Offline xrvtuur

Re: Olie lekkage koppeling
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2018, 20:51 »
vaker wassen behoed je wel voor deze problemen, zand en straatvuil tussen keringen is meestal geen goed ding
Varadero SD02  2004