Auteur Topic: TA650 aankoopadvies  (gelezen 1065 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ritchieG

TA650 aankoopadvies
« Gepost op: 04 oktober 2017, 17:15 »
Ben sinds een tijdje op zoek naar een alpje als reis/woon-werk motor. Heb getwijfeld aan een 600 (niet zo duur maar weinig mooie te vinden), maar ik neig toch naar een 650. Nu heb ik een op het oog mooie zien staan in Sint Pancras, 2001 en iets meer dan 40k op de teller (kenteken MDZP91). Morgenavond ga ik even kijken of het wat is. Kennen jullie deze motor toevallig? Staat te koop bij een medewerker van West Coast Motors in Alkmaar, wordt volgens verkoper particulier verkocht omdat het niet de handel is van West Coast Motors.

https://link.marktplaats.nl/m1208047960

Offline Hans Schaap

Re: TA650 aankoopadvies
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2017, 21:06 »
Hij ziet er op de foto's mooi uit.
Vraag in ieder geval eens naar de uitlaat.
Is die vervangen en zo ja waarom?
Er hoort er een met rechte sierpijpjes op te zitten deze lopen taps toe zoals ze in 2006 en later zijn gemonteerd.
Bij het model 2001 vind je op de linkerbedieningshandle ook een schakelaar voor de verlichting.


En je kunt de checklist aankopen motor gebruiken zoals die in de wiki staat.


Succes,
Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline TransAlpGhost

Re: TA650 aankoopadvies
« Reactie #2 Gepost op: 09 oktober 2017, 22:06 »
wat hans zegt kan ik me invinden
de lak op de schetsplaat is wel versleten. En dat kan een vraag over de km stand doen opkomen (is het klokje al rond geweest?)

met goed onderhoud hoefd dat de pret zeker niet te drukken hoor maar het mag de prijs wel wat drukken.

Ziet er netjes uit!

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline ritchieG

Re: TA650 aankoopadvies
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2017, 13:08 »
Vraag in ieder geval eens naar de uitlaat.
Bij het model 2001 vind je op de linkerbedieningshandle ook een schakelaar voor de verlichting.

de lak op de schetsplaat is wel versleten. En dat kan een vraag over de km stand doen opkomen (is het klokje al rond geweest?)

Bedankt voor jullie reactie! Dat van die schetsplaat vraag ik me ook af idd...mja, kom daar maar eens achter. En die uitlaat is een keer vervangen, die opzetstukjes zien er wel erg nieuw uit. Er zit idd een lichtschakelaar aan de linkerkant. Ben even langs geweest, motor ziet er verder goed uit. Ook qua corrosie, ziet er niet uit als een pekelbike. Stukje gereden, niks mis mee eigenlijk. Loopt netjes, ook nog zat power. Nieuwe achterband. Wel een beetje karig qua accessoires, maar goed dat kan altijd later nog.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2017, 13:11 door ritchieG »