Auteur Topic: Tanktas en lockring  (gelezen 924 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SylAlp

Tanktas en lockring
« Gepost op: 11 oktober 2017, 21:39 »
Hallo,

Ik heb een tanktas van Hepco en Becker voor m'n Transalp besteld. Maar....de lockring die ik aan de onderkant van de tas moet bevestigen past niet op de ring die ik op de tankdop moet bevestigen. De tankdop van de Transalp XL 650 V (bouwjaar 2000) heeft geen ring met zeven gaten rondom en de tankring moet wel op die manier worden bevestigd volgens de beschrijving. Mijn tankdop heeft helemaal geen gaten (als ik ga tanken neem ik hem er in een keer helemaal met sleutel uit) en de lockring is dan ook iets te klein voor die tankdop (zelfs als ik hem erin zou boren dan zou ik tankdop niet meer open krijgen).

Toch wil ik graag een vormvaste kleine tanktas op m'n Transalp. Gebruikt iemand hier ook een tanktas, liefst vormvast met een tankdop waarin zoals bij mijn motor, geen vooringedrukte gaten zitten (ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is, op de foto staat mijn tankdop)? Welke tas gebruiken jullie of raden jullie me aan?

Groet,

Sylvia
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2017, 21:52 door SylAlp »
Honda Transalp XL 650 V/Zumo 660

Offline Steffie

Re: Tanktas en lockring
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2017, 09:36 »
Hi Silvia.

Ik denk dat het voor jouw zo'n leren tank omhulsel wordt.
Ik weet niet hoe zo'n ding officieel heet maar ik dacht Bagster of zo.
In ieder geval een leren jasje voor je tank en daar kun je een tanktas op bevestigen.
Beschermt ook gelijk je tank tegen beschadigingen.

Steffie.
Geniet.....maar drink met je maten.

Offline SylAlp

Re: Tanktas en lockring
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2017, 13:18 »
Hoi Steffie,

Ja, dat denk ik nu ook. Ik ga er eens naar kijken. Bedankt.
De Hepco en Becker tanktas ziet er overigens ook leuk uit als staarttas (net even uitgeprobeerd): topkoffer eraf gehaald en de tas op de bagagedrager gemonteerd. Klein en fijn en praktisch, hoef ik niet steeds de topkoffer mee te nemen, voorlopig laat ik het zo.
Die lockring komt misschien in de toekomst nog eens van pas.

Groetjes,

Sylvia
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2017, 16:07 door SylAlp »
Honda Transalp XL 650 V/Zumo 660