..(2 liner)..
Thanks man! Gul van je
Welk van de door jullie genoemde kettingsmeersytstemen zou ik dan het beste kunnen laten aanleggen?
Brombeer, kun jij me iets aanbevelen?
Nee ja die vraag heb ik hier net ook neergelegd. Iedereen weet van hoed en rand maar niemand heeft blijkbaar zin om kennis te sharen of te bundelen.
Ik heb een scottoiler op de Alp (..) De ketting ging aardig lang mee en vuil spoelt idd weg met de dunne olie (blauwe van scotoiler).
en,
De [Loobman] lijkt mij erg leuk voor het geld. Er gaat 10w40 in en dat haal je dan bij de action
Versus
De viscositeit van het smeermiddel is belangrijk en hoe het zich onder druk gedraagt. Daarnaast worden er een hoop additieven toegevoegd om ervoor te zorgen dat het goed aan het metaal blijft plakken, corrosie werend etcetc.
Dat dus. Ik smeer gewoon nog vet op de ketting. Ik kies iets wat op de ketting blijft en niet rond gaat zitten vliegen. Want a) raak ik de smering kwijt en dat was niet de bedoeling van het smeren en b) het wordt een vieze smeerboel daar anders.
Maar dik is eigenlijk minder goed, want we hadden geopperd dat niet alleen het oppervlak van de rolletjes (en door overdracht ook de tandwielekes) maar zeker ook tussen de rolletjes gesmeerd moet worden. Dun is dan weer beter, want vloeit. Dun heeft weer het nadeel dat het eraf vliegt en dan blijf je bezig te smeren en daarnaast wordt het ene vieze smeerboel. Ik haat gore motoren.
Dus ja, wat is het dan? Krijg je met een X-oiler een vloeibaar middel toegespeeld, wat door additieven dan weer indikt en plakkerig word. Maar wat doet dan weer met de vloeiing? Maar ja als dat een beetje werkt als die Tsubakkie spray van Addie, dat spul is door een toevoeging waterdun om te vloeien, maar dat spulletje verdampt en dan blijft sticky vet over.
De prijs van motor gerelateerde producten is vaak zo idioot hoog. Kijk naar Osco olie 9 euro voor 100cc .
Ja dat dus. Versus een liter 10W40 van de Action (4,95). Dan kost een liter X-olie 90 euro
Ik was nooit en ben nog steeds niet om. Ik krijg me vinger er gewoon niet goed achter