Auteur Topic: aansluiting luchtaanzuigrubber op kast  (gelezen 969 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frank-M

aansluiting luchtaanzuigrubber op kast
« Gepost op: 17 oktober 2017, 09:49 »
Hallo allemaal,

Even geen idee wat de officiele benaming is dus dan maar even zo.
Mijn motor loopt niet helemaal lekker, houd iets in bij constant gas.
Heb even gekeken naar de aansluiting van de luchtaanzuigbak dinges op de carburateurs. 1 rubber zat er niet echt mooi op vond ik. Ook een beetje gebeun met een soort kit spul (of is dit standaard)

De foto is genomen terwijl ik wat druk uitoefende, mar dan ontstaad er dus wel een soort spleet.

Hoort dit zo te zitten of is hier mogelijk iets mis? Ik hoor het graag.

Offline Trigger

Re: aansluiting luchtaanzuigrubber op kast
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2017, 10:46 »
Heb ik ook gezien bij mijn sloop-alpje. Is gescheurd, waarschijnlijk broos vanwege de leeftijd. Kun je lijmen/smelten.
Transalp XL600V

Offline Frank-M

Re: aansluiting luchtaanzuigrubber op kast
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2017, 12:31 »
Het is wat slecht te zien op de foto maar het rubber lijkt niet gescheurd.
Het is net of er een te grote ruimte is voor een fatsoenlijke luchtdichte aansluiting. Maw, het rubber is te groot mbt het verticaal afsluiten in het kunstof, omtrek van het rubber lijkt wel okay.

Offline PimW

Re: aansluiting luchtaanzuigrubber op kast
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2017, 12:35 »
De kit is standaaard maar na ruim 20 jaar vaak verdroogd. Ik heb er al meerdere naar tevredenheid weer ingekit. Ik dacht daar polymax voor gebruikt te hebben. Kijk even of dat hecht op de kunststoffen.

Smelten gaat niet werken omdat het ene deel zacht rubber is en de ander hard PP of PE oid.

Als je de kit erop smeert meteen monteren en op de carbs laten uitharden,anders pastie nie.

Offline Frank-M

Re: aansluiting luchtaanzuigrubber op kast
« Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2017, 13:00 »
Bedankt Pim,

Dan ga ik even op zoek naar de juiste kit. Heb je daar verlijmende kit voor gebruikt?