Een aantal weken geleden toen ik met wat motormaten in de Dolomieten aan het rijden was kreeg ik van het ene op het andere moment een wat het leek ontstekingsprobleem met mijn CRF met op dat moment 15500 Km op de teller. Het begon met uit accelereren vanuit de hairpins dat hij inhield alsof de tracioncontrol inkwam, ook schoot hij vaak heel hard in de uitlaat met gas terug nemen, hij pruttelt altijd wel wat maar dit waren echte knallen. Daarna begon hij in elke versnelling onder de 4000 rpm daarboven ging hij als een speer.
Eerst dacht ik dat ik slechte benzine had getankt en probeerde ik 98, dat hielp niet. thuis gekomen eerst maar eens Forte 1 in de tank gedaan, het leek in eerste instantie beter maar toen hij goed warm was kwam het weer terug. Eerst eens wat in het werpkaatshandboek gesnuffeld waar in stond dat als de motor hard in de uitlaat knalt en inhoud met accelereren dan ligt het aan de bougies of bougiekappen of spoelen. Mijn Belgische dealer Vleugers heeft dat toen nagevraagd bij enkele collega dealers en het bleek al een meer voorgekomen probleem. Het blijkt dat er bij sommige motoren een bougie kap kapot kan gaan bij de aansluiting van de kabel. Na demontage bleek er inderdaad een bougie kap stuk, het messing aansluit pennetje van een van de middelste kappen van de hoofd bougie was afgebroken en gecorrodeerd!
Vandaag de motor weer opgehaald met 4 nieuwe bougie kappen en hij loopt weer als nieuw!! Alles gerepareerd onder garantie
Geweldige service van Honda Vleugels te Dilsen stokkem België.