Auteur Topic: Weer 'n nieuwe  (gelezen 1645 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lodi

Weer 'n nieuwe
« Gepost op: 22 oktober 2017, 21:29 »
Hallo,

Mijn naam is Lodi, 23 jaar en ben sinds Juni in het bezit van een XL600V uit 1994 (PD06).
Ik ben werkzaam als engineer in de offshore en hobbymatig met alles bezig wat met techniek te maken heeft.



De transalp is mijn eerste motor, en afgelopen zomer (2 dagen na het halen van het rijbewijs) was mijn eerste reis naar de Franse en Zwitserse Alpen!



Na deze twee weken was het voor mij gelijk gedaan en ben ik nu een grotere reis aan het plannen naar Noorwegen (via Estland) voor de aankomende zomer.

Bij deze voorbereidingen zit het aanschaffen van de volledige HeavyDuties catalogus (oeps) en het aanpassen van onder andere de ophanging van de koffers. Met behulp van een 'underseat' uitlaat kan ik de koffers zo dicht mogelijk tegen het frame aan hangen, waarbij ze niet buiten het stuur uitkomen :)



Misschien open ik ooit nog wel eens een topic over deze aanpassingen.

Dat is het wel zo'n beetje voor nu.

Tot op het forum!
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2017, 21:36 door Lodi »

Offline Miquel

Re: Weer 'n nieuwe
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2017, 21:53 »
Welkom, doe je goed 2 dagen na het behalen van je rijbewijs gelijk flink rijervaring op doen.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Oldtimer

Re: Weer 'n nieuwe
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2017, 21:56 »
Welkom hier en uiteraard vind je hier veel info en gelijkgestemden.
Ben wel benieuwd hoe je de uitlaat zo hebt gemonteerd.
Paar fotootjes zou leuk zijn.

Grt

Oldie
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: Weer 'n nieuwe
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2017, 23:02 »
Welkom hier Lodi! En we zijn zéker geďnteresseerd om meer te zien van je aanpassingen  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Weer 'n nieuwe
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2017, 05:34 »
welkom hier, grappig die uitlaat,ben wel benieuwd naar de plaats van je verlichting en kentekenplaat. en wordt het niet erg warm op je zadel.
Varadero SD02  2004

Offline Simz

Re: Weer 'n nieuwe
« Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2017, 11:38 »
Holly shizzel die uitlaat ophanging is erg tof. Ben benieuwd hoe je die maakt.

Offline Lodi

Re: Weer 'n nieuwe
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2017, 21:08 »
Bedankt voor het warme welkom!

De eerste rit was heel vet, enorm veel geleerd en meegemaakt in die korte tijd (oa. spastische hond aangereden) en aan het eind van de eerste week namen we de bochten al zoals het moet ;) Nog niet écht offroad gereden, gezien mijn bandenkeuze (Anakee 3), maar dat wordt volgend jaar opgelost met K60 Scout banden.


Er is maar één manier om erachter te komen of de uitlaatplaatsing een goed idee is, zodra de testresultaten binnen zijn zal ik ze posten in een daarvoor bestemd topic! Op het moment ben ik de uitlaatbochten aan het uitvogelen en het ontwerp van de ophangbeugels.

Ik gebruik de originele hitteschilden en ga de hele uitlaat heatwrappen of ceramisch coaten. De demper wordt opgehangen mbv. aluminium steuntjes vanaf het topkoffer-rek.

De beugel die de twee koffer rekken met elkaar verbindt (zie foto) ga ik waarschijnlijk gebruiken voor het ophangen van de kentekenplaat en een (optioneel) spatbord. De knipperlichten komen op de koffer rekken en ik zal een ander achterlicht moeten zoeken. (combi met kentekenverlichting?)








Offline Bugeater

Re: Weer 'n nieuwe
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2017, 00:31 »


De beugel die de twee koffer rekken met elkaar verbindt (zie foto) ga ik waarschijnlijk gebruiken voor het ophangen van de kentekenplaat en een (optioneel) spatbord. De knipperlichten komen op de koffer rekken en ik zal een ander achterlicht moeten zoeken. (combi met kentekenverlichting?)

...maar de beugel blijft wel tussen de linker en rechter kofferrek zitten, hoop ik?

Offline Lodi

Re: Weer 'n nieuwe
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2017, 07:21 »
...maar de beugel blijft wel tussen de linker en rechter kofferrek zitten, hoop ik?

Uiteraard, deze zal alleen, net zoals de koffer rekken, ingekort worden (beide koffers komen verder naar binnen toe).

Z'n functie blijft ongewijzigd.
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2017, 07:24 door Lodi »