Auteur Topic: Laser produro uitlaatdemper  (gelezen 2047 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sjoerrrrd

Laser produro uitlaatdemper
« Gepost op: 23 oktober 2017, 19:46 »
Hallo allemaal, ik wil graag een wat mooier geluidje uit de alp trekken en zit er daarom aan te denken om een produro te monteren. Mijn vraag is zijn er mensen die deze demper al gemonteerd hebben? Hoe bevalt dit? hoe ziet het stukje tussen de demper en de uitlaatbochten er uit ? En kom je niet in de knoop met je knipperlichten enz.
Groetjes Sjoerd

Offline Sandra

Re: Laser produro uitlaatdemper
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2017, 20:26 »
Hi, ik heb er jaren geleden 1 gekocht via marktplaats zonder keurmerk. Na montage bleek dat de meeste dempingswol er al uit was 'geblazen'  wasrschijnlijk was het een al wat oudere demper, wat een klere herrie kwam er uit, niet mooi meer.
Toen ben ik ermee naar een uitlatenfabriek gegaan waar ze hem hebben opengesneden en opnieuw met uitlaat dempingswol hebben voorzien. Het geluid was daarna nog fors.... Nog maar een decibel killertje erin laten zetten. Toen was het eigenlijk wel een mooie roffel, behoorlijk luid toch nog wel.... Toch na een poosje verkocht en over gegaan naar een Hashiru demper van de duitse firma www.polo-motorrad.com. De ovale versie. Dit wat voor mij de  uitlaat die me het beste beviel, donker maar niet tè, bij het gas dichtdoen en afremmen op de motor heerlijke plofjes en knalletjes in de uitlaat. Maar dit heeft meer met de afstelling te maken dan met de uitlaat. ( mijn  transalp was verder nooit anders afgesteld trouwens)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Trigger

Re: Laser produro uitlaatdemper
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2017, 21:47 »
Ik heb er eentje zonder demping (wol of dbkiller) en het geluid word steeds erger, (lees: asocialer) dus ik heb een dbkiller besteld om te laten maken, zal een dezer dagen arriveren. Ik wist niet dat nieuwe wol ook een optie was, dus ik leer ook weer bij. Woon je in de buurt van Breda toevallig? Kun je het live horen. Ben ook nog in Amsterdam te vinden donderdag :).

De mijne mist het 'randje' aan het eind waardoor hij net een tikkie te ver naar boven wijst, dus normaal zouden je knippers er geen last van moeten hebben maar bij mij dus wel, helemaal zwart geblakerd. Gaat de nieuwe demper ook verhelpen als het goed is.

Geluid is zeker wel sportief, veel luider dan de standaard transalp uitlaat (waarbij je vooral het blok hoort).

Ik heb ook plofjes, vooral bij rijden met halfgas in de stad, de alp rijdt een tikkeltje minder zuinig op deze uitlaat, dus de afstelling is iets te rijk als gevolg van de montage vermoed ik.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2017, 21:51 door Trigger »
Transalp XL600V

Offline Brombeer

Re: Laser produro uitlaatdemper
« Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2017, 22:28 »

Ik had ook zo'n luid rvs ding. Eerst wel gaaf maar nee, ging me echt tegenstaan.

Ik heb nu de nieuwe Produro op mijn AT, de alu oval. Fijn ding, donker geluid maar niet te donker, ook bij flink gas geven mooi beschaafd.

Als je hem bij Pajic haalt maken ze hem voor je op maat ook nog.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline xrvtuur

Re: Laser produro uitlaatdemper
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2017, 22:36 »
ik heb op mijn rd04 een laser produro met Ekeur, die klinkt maar ietsjes harder dan origineel. ik heb ook nog een sport versie zonder Ekeur liggen maar das best wel harder, even leuk maar ga je kilometers maken dan wordt het een beetje vervelend.
Varadero SD02  2004

Offline Sjoerrrrd

Re: Laser produro uitlaatdemper
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2017, 15:47 »
Allereerst bedankt voor de reacties! Ik denk dat het maar een ander merk moet worden als ik jullie zo hoor.. ik heb even zitten zoeken en dit is wat ik heb gevonden:
- De Huzarex, Een uitlaat uit Polen voor (omgerekend) slechts 130 euro een koopje dus. Alleen hoe ga je dit via internet betalen? En zou het wat zijn?
http://huzarexhaust.eu/honda-transalp-600v/58-tlumik-50-cm-ze-stali-nierdzewnej-polerowany-honda-transalp-600v.html#/ksztalt-owal

- De dominator, deze ziet er ook prima uit met als voordeel dat wanneer je hem te hard vind je op de site extra db killer kan nabestellen met keuze uit 2 types.

http://www.dominator-uitlaten.nl/dominator-uitlaten/dominator-uitlaten-honda-xl-transalp.html

En als laatste de GPR uitlaat welke ten opzichte van de andere 2 ruimschoots de duurste is met 277 euro

https://www.uitlaatstore.nl/detail/8655019-gpr-h-89-tri-0600378071123-uitlaat-gpr-trioval-kit-met-slip-on-demper-met-e-keur-transalp-xl-600-v-1

Heeft iemand van het forum misschien zo'n demper? En hoe bevalt deze? Heeft iemand ervaring met zo'n bestelling uit Polen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Ps. Sandra die hashiru demper kon ik niet vinden..

Offline Fredsel

Re: Laser produro uitlaatdemper
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2017, 17:23 »
Ik heb een Huzar uit Polen, heeft wel geen E-keur maar wel een leuk geluidje. Is ook lekker kort en past goed, geen gesmolten knipper iig.

Offline Brombeer

Re: Laser produro uitlaatdemper
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2017, 20:21 »

Pas een beetje op, want in Duitschland heb je E-keur nodig.

In wel meer EG-landjes.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline jaspersFZR

Re: Laser produro uitlaatdemper
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2017, 15:19 »
Ik heb ook een produro, met E-keur, ik moet eerlijk zeggen dat ik hem heel erg beschaafd vindt. Zelfs zo beschaafd dat ik niet zeker weet of ik hem wil houden.

De lekkere donkere plof zit niet meer in mijn motor, het is een beetje beschaafd en wat hoger geworden. Juist die mooie bastonen ben ik kwijt. Misschien moet ik er nog even aan wennen!

Maar kwa looks vind ik hem wel echt fantastisch!!!



Hier zie je het setje wat er nodig is, je hebt een demper nodig en een aansluitstuk specifiek voor jouw motor. (en de bochten, maar dat kunnen gewoon degene zijn die al op je motor zitten)


Het aansluitstuk is wel een bijzonder ding, wel wat lastiger om zelf te maken, en je kunt ze bij laser los bestellen (maar dan kosten ze wel 150,- en een maandenlange levertijd)

de transalp wordt steeds mooier

Offline Ardewleblanc

Re: Laser produro uitlaatdemper
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2017, 17:04 »
Mooi kleurtje die alp trouwens ;)
Er zijn mensen die zo traag rijden dat ze niet worden geflitst, maar geschilderd