Auteur Topic: Overspannings-verklikker?  (gelezen 26301 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TransAlpGhost

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #90 Gepost op: 16 december 2017, 12:08 »
https://www.adafruit.com/product/340


http://www.takachi-enclosure.com/data/p_06ip65plastic.html


altijd leuk om product research te doen


adafruit heeft een Europese handelaar dacht ik
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Brombeer

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #91 Gepost op: 16 december 2017, 12:16 »

Of een CAD-design 3-D printen....?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #92 Gepost op: 16 december 2017, 12:36 »
Dat lijkt me inderdaad mooier, kun je het lekker klein houden en degelijke bevestigingsmogelijkheden voorbereiden.


Offline Brombeer

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #93 Gepost op: 16 december 2017, 12:48 »

Gewoon, voor de looks:

https://szokm.en.alibaba.com/product/60254014302-801225404/handheld_plastic_box_electronic_enclosures_abs_housing_instrument_material_control.html


Als je het zelf ontwerpt kun je ook uitsparingen maken voor afsluitende o-ringen, dopjes e.d.


Maar volgens mij heb jij het al druk genoeg!  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Petrus64

  • Gast
Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #94 Gepost op: 16 december 2017, 18:50 »
Na pagina 2 waren jullie me al kwijt maar een aantal van de linkjes was toch wel handig om te weten, dus bedankt! ;D

Offline PimW

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #95 Gepost op: 16 december 2017, 19:30 »
Vlak plaatje met alle electro frummels erop (afstandshouders met een printplaatje oid?) Dan schroef je die onderin een behuizing al dan niet met een raampje. Een groef met een o-ring dan is het mooi waterdicht ook.

Schroef je dat ding weer ergens tegenaan, of je maakt er ribbels in zodat tyraps niet weg glijden of een mogelijkheid voor stuur bevestiging. Volgens mij een goede kandidaat voor een 3d printer, kan op de uni wel een prototype laten printen voor een paar knaken denk ik.

Zo'n cadje kan ik wel voor zorgen dat kost niet zoveel tijd meer.

Offline Brombeer

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #96 Gepost op: 16 december 2017, 20:56 »

in (..) een behuizing al dan niet met een raampje.

Bedoel je een ruitje in het deksel mee printen, kan dat?



..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #97 Gepost op: 17 december 2017, 11:23 »
Dat zal vast kunnen als je het print-programma stilzet, een ruitje inlegt en dan daar omheen verder print.

Maar niet zozeer mijn suggestie (wel interessant  :angel: wie heeft er een printer staan om dat ens op uit te proberen).

Als er een lcd bij moet komen kun je twee dingen doen volgens mij: afdichten op het scherm zelf of een ruitje in de behuizing maken. Als je een gat in de behuizing hebt en je monteerd aan de binnekant een o-ring en drukt het schermpje daar tegenaan zou dat waterdicht af moeten dichten. Zo heb ik ook wel slag/waterdichte behuizingen gezien voor apparatuur met touchscreen.

Alternatief is gewoon een stukje polycarbonaat strak in de behuizing verlijmen ofzo, na het printen.

Offline Janno

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #98 Gepost op: 17 december 2017, 14:32 »
Voordat we te ver vooruit lopen op een behuizing moeten we eerst bepalen wat we wel en niet willen:

-Wel of geen LCD?
-Indien geen LCD: LEDs: in of buiten 'meet/controller' kastje?
-Stekker/wartel/cable grommet (hoe heten die eigenlijk in Nederlands?)
-Waar wil je het bevestigen op de motor?
-...?

-Printje voor de Arduino/elektronica componenten:
--hoe kabel(-s) aansluiten: solderen of met schroefconnectoren
--printje geschikt om als 'stack' achter het LCD scherm te hebben? (dus zelfde formaat als LCD print, en LCD 'prik' je dan als het ware op het controller boardje
-- ...?



Wat technische details:
Als het LCD scherm/printplaatje op meet dan is deze circa 80x37mm
Voor het afscherm van LCD zou je zoiets kunnen gebruiken:
https://www.conrad.nl/nl/frontframe-zwart-geschikt-voor-lcd-display-16-x-2-b-x-h-x-d-91-x-53-x-20-mm-kunststof-h-tronic-fr-216-140376.html
of:
http://www.hobbytronics.co.uk/lcd-bezel-16x2
En dan dit afkitten.  (We hebben op het werk iets van een blauwe kit, die dan opdroogt/hard wordt en dan waterdicht is; Gebruiken we om schermen bij apparatuur (spat-) waterdicht te maken)

Offline Janno

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #99 Gepost op: 17 december 2017, 14:54 »
En dan natuurlijk toch ook wel belangrijk:  Wa-kost-da?

Als ik zo effe de kosten bezie/schat:

aantalomschrijvingpr/sttotaaltotaal
1Arduino Nano2,752,75
1LCD 16x21,751,75
1LM78050,250,25
1elektronische compenten: condenstor/weerstanden/LED1,501,50
1relais2,202,20
4print schroefconnectoren0,251,00
1waterdichte temperatuur sensor1,001,00
sub-totaal10,45
1print10,0010,00
1Behuizing + LCD bezel10,0010,00
1schroefjes/kit/klein materiaal2,502,50
sub-totaal22,50
totaal:32,95


Om print te etsen heb ik geen idee hoeveel dat zou moeten kosten (iemand een betere schatting?)
Voor behuizing+LCD frame ook maar een schatting gedaan.

Offline Brombeer

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #100 Gepost op: 17 december 2017, 18:00 »
Voordat we te ver vooruit lopen op een behuizing moeten we eerst bepalen wat we wel en niet willen:

Nou ja dat geldt i.i.g. ook voor jou en Pim, wat denken jullie zelf? Of gaan jullie daar zelf niet mee rond rijden.... ::)


-Wel of geen LCD?
OK, WEL. Voor de dashboard-kijkers. Maakt hem wel aantrekkelijker.

Aan de andere kant, een via de/een uitgangs stekker los aansluitbaar aftermarket voltmeter naar keuze (want persoonlijke smaak in vorm, grootte, kleur display) maakt de uitvoering van de behuizing en plaatsing van de detector flexibeler. Ook de plaatsing van de gekozen voltmeter. Met een externe display/meter zou mijn voorkeur hebben. Een meerpolige uitgangsstekker waarop ook al de boordspanning staat, om een zelf gekozen voltmeter of alarm zonder ander gedoe op aan te kunnen sluiten.

Voor mij persoonlijk, een zwart kastje met 2 led's en een solid-relay uitgang, ook al prima!

-Indien geen LCD: LEDs: in of buiten 'meet/controller' kastje?

MET led's. Mooi frontje van Conrad, maar een 16x2 display neemt het hele transparante+witte stuk in beslag. Anders kon ik 2 rondjes uit het witte polijsten die dan led-licht doorlaten (van onder het glas). In deze situatie zou je de led's moeten boren in het zwarte plastiek en kitten en met een draadje naar de print (voor open maken).

De keus van een kant-en-klaar frontje is helemaal nog niet zo gek, en daar een behuizing onder 3-D printen..?

-Stekker/wartel/cable grommet
JA altijd, buiten. Dat je hem niet vanwege aansluiten al open hoeft te maken. Je kunt meer-aderige kabel krijgen in een verzegeld doorvoer-rubbertje. Daaraan een 4-polige Honda-stekkert (ik heb die tang). Voor mijn part daaraan nog een bekabeld mannetje erbij en daarna mag je het zelf verder doen, aansluitschemaatje erbij .

-Waar wil je het bevestigen op de motor?
Ja als het alleen kastje zou zijn met led's en een uitgang voor alarm, duw ik hem persoonlijk ergens in de cockpit weg waar ik wel de led's nog kan zien in geval van alarm (watzkebeurt?). Plaats is dan minder belangrijk. Met een display erop krijgt integreren in de cockpit een ergonomische en esthetische factor erbij.

-...?
KLEUR van de display....?


-Printje voor de Arduino/elektronica componenten:

--hoe kabel(-s) aansluiten: solderen of met schroefconnectoren
Solderen en via een verzegeld doorvoer rubber naar buiten.

--printje geschikt om als 'stack' achter het LCD scherm te hebben? (dus zelfde formaat als LCD print, en LCD 'prik' je dan als het ware op het controller boardje
Zo zit het in de tripmaster van de AT ook. Geen gedoe met losse componenten aan draadjes als je het uit elkaar moet halen. Dan prik je neem ik aan het LCD aan de achterkant van de print?

-- ...?



En dan natuurlijk toch ook wel belangrijk:  Wa-kost-da?

Om print te etsen heb ik geen idee hoeveel dat zou moeten kosten (iemand een betere schatting?)
Je kunt het zelf maar dan kun je daar geen prijskaartje meer aan hangen. Als het er maar 3 zijn voor ons 3, dan geen probleem. Zal me niks verbazen dat je ook dat redelijk betaalbaar uit handen kan geven als je er 25 wilt hebben..? Zal es navragen.

Voor behuizing+LCD frame ook maar een schatting gedaan.
Ja das ook een beetje liefdewerk-oud papier voor wie zo'n ding heeft staan en erbij mag. Als je 3 behuizingkjes wilt hebben zal het ongetwijfeld nog gaan, maar als je er 25 wilt hebben misschien ook weer een ander verhaal. Geen idee wat dat kost, zal ik ook gaan navragen.


@Janno: is de printmaat die jij hierboven opgeeft inclusief olie-detector en solid-state relais? En, hoe dik kom je totaal uit als je de display stackt? Dus LxBxH?


Bromz
« Laatst bewerkt op: 17 december 2017, 18:27 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #101 Gepost op: 17 december 2017, 20:04 »
Voor mij liefst zo eenvoudig mogelijk. LEDs voor een indicatie van wat er loos is en dan een uitgaande stekker waarop ik een alarm kan verbinden of een extern voltermertje voldoet wat mij betreft.

Dan kan het lekker klein blijven en prak ik em ergen tegen de zijkant van mijn voorbouw aan of leg hem onder mijn zadel.

Wat ik belangrijk vind is dat het onderdompelbaar is. Als je de LEDs in de behuizing kunt monteren en door het plastic kunt laten schijnen zou ik het mooiste vinden.

Ik heb hier nog een stukje prototype printplaat liggen. Dat heeft wel een gatenpatroon en geleidend materiaal rond de gaten maar je moet zelf de pins verbinden door draadjes te solderen oid. Voor een eerste setje testplaten ook nog een optie?

Offline Janno

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #102 Gepost op: 17 december 2017, 21:16 »
okee, Brombeer en PimW als ik het zo lees, dan dus zo klein mogelijk en zonder display, met de mogelijkheid voor een externe voltmeter.
Lekker simpel en compact.
Externe voltmeter hoeft dan eigenlijk hiet via dit kastje, want die kan aan dezelfde voedingsspanning...
Zelf heb ik het liefst met LCD, want dan heb ik ook nog de temperatuur zichtbaar. Leuk met dit weer  8).  En heb dan geen externe voltmeter nodig.

Zonder LCD is wel het makkelijkst qua behuizing, want je hebt van die doorzichtige ABS behuizingen, hoeven we enkel een multicore kabel naar buiten te voeren en LEDs zie je dan wel branden.

Ik heb ook nog wat prototype printplaat liggen, dus dan kan ik ook bekijken wat het kleinst mogelijk formaat is.
Of is er iemand die gemakkelijk een printplaatje kan tekenen/ontwerpen?  Ik heb nu het ontwerp in Fritzing gemaakt, daarin kan je ook printen ontwerpen/bestellen, maar heb dat nog niet gedaan.

@Janno: is de printmaat die jij hierboven opgeeft inclusief olie-detector en solid-state relais? En, hoe dik kom je totaal uit als je de display stackt? Dus LxBxH?

Ja, dit is de maat van de LCD, dus printje van de controller en rest van elektronica onderdelen zal zeker niet groter zijn..
Ik schat dat de totale LxBxH van beide, gestackte, printjes dan zal zijn: 80x37x40.
Betekent dat een behuizing minimaal deze binnenmaten moet hebben.


Offline PimW

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #103 Gepost op: 18 december 2017, 01:02 »
Even geinformeerd, ik heb een paar lui in mijn omgeving die ervaring hebben met het laten etsen van pcb. Kwam ook een goedkoop adresje uit naar voren (pcbway.com). Ik wil dat wel tekenen hoor.

Als we voor drie test exemplaren gaan kunnen we ook twee versies maken toch? Met en zonder LCD, dan heeft een ieder wat hij graag wilt hebben.


« Laatst bewerkt op: 18 december 2017, 10:25 door PimW »

Offline TransAlpGhost

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #104 Gepost op: 19 december 2017, 00:19 »
 Ik. ben wel geinterreseerd in de Janno editie met scherm ::)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Janno

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #105 Gepost op: 19 december 2017, 12:47 »
@PimW
Citaat
Even geinformeerd, ik heb een paar lui in mijn omgeving die ervaring hebben met het laten etsen van pcb. Kwam ook een goedkoop adresje uit naar voren (pcbway.com). Ik wil dat wel tekenen hoor.

Als we voor drie test exemplaren gaan kunnen we ook twee versies maken toch? Met en zonder LCD, dan heeft een ieder wat hij graag wilt hebben.
Dat is een goed plan. En dan 1 printje ontwerpen waarop je wel of niet de LCD erbij prikt.
En pcbway.com is wel de moeite waard om eens te proberen, want dat kost daar bijna niets in China :angel:

@TransAlpGhost:  leuk, dan zijn er al 4 liefhebbers.

Offline Brombeer

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #106 Gepost op: 19 december 2017, 16:35 »

Als we (..) twee testversies maken (..) met en zonder LCD, dan heeft een ieder wat hij graag wilt hebben.

@PimWDat is een goed plan. En dan 1 printje ontwerpen waarop je wel of niet de LCD erbij prikt.

Ik heb er even over na moeten denken..

Ik zou dan ook één versie maken waar je al of niet iets uit weg laat of juist extra aanprikt, dat moet je zelf weten. Maar, die alle opties biedt die het kan bieden en hier al besproken werden.

Dan zou ik wel gelijk naar een definitieve behuizing toe gaan die je in het zicht moet kunnen plaatsen, dus knap oogt, met ruitje om een eventueel display af te kunnen lezen en die led's kan laten zien. Met een bekabelde 6-polige Honda stekker m/v die alle in- en uitgangen bevat (+ in, - in, - olielamp in en relay + uit, geloopte + en - uit voor aanprikken externe voltmeter).

Dan kan iedereen (die het topic een beetje gevolgd heeft) hem plaatsen en/of uitbreiden waar(mee) die wil.

Als er anders in de toekomst toch meer animo voor zou komen, zouden we ons er wéér over moeten buigen hoe dat dan aan te bieden. We zitten nu in die race, laten we het dan ook met één oog naar de toekomst doen?


Voor die eerste 3, Janno en Pim dragen vanuit hun achtergrond aan de meeste hard-ware vereisten bij, zal ik die spulletjes dan aanschaffen en ze in elkaar zetten?


Voor eventuele extra interesse moeten we misschien even overleggen en een verdeelsleutel verzinnen. Maar dat hoeft niet hier.



..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Brombeer

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #107 Gepost op: 19 december 2017, 19:13 »

Ehmm Janno.. in het kader van 'meer' he..  :)


Helemaal in het begin hadden Pim en ik een beetje zitten brainstormen over 'hoe je aandacht pro-actief getrokken kan worden'.

Daarin heb je 'zien', 'horen' en 'voelen'.


Zoals gebleken is, is dat 'zien' ook niet altijd werkt.

Jeroen opperde toen, vrij terecht, dat de tuutert als alarm aansturen illegaal is en misschien wel hinderlijk voor anderen.

Een kleiner piezo-alarm hoor je wellicht niet als je, met oordoppen in, over de snelweg rijdt.


Het woord 'intermittent'viel toen. Over de ontsteking. Iets wat je duidelijk 'voelt', ervaart. Dus de ontsteking over één bobine wisselend/hortend temperen alsof die in safe mode loopt. Kan een minieme ingreep zijn die niet gevaarlijk is maar elke motorrijder 'voelt' altijd meteen dat er iets niet in orde is.


Is dat mee te nemen op die Arduino, een bobine + of - waarvan de uitgang wisselend onderbroken wordt?


 ::)  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #108 Gepost op: 19 december 2017, 19:51 »
Zou een 8x2 lcd nog een optie zijn? Kan het geheel wat kleiner blijven?

Scheelt denk ik 30mm op de lengte. Om de totale bouwvorm klein te houden kunnen we misschien ook nog de leds haaks op het scherm plaatsen. Dan liggen ze onder de lcd en schijnen uit de zijkant/voorkant van de behuizing.

Zal de komende dagen nog eens nadenken over behuizing opties. Moet er wel een beetje knap uit komen te zien.


Offline Brombeer

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #109 Gepost op: 19 december 2017, 20:42 »

Dit soort metertjes kost 99 cent..


lxbxh 31x14x10mm. Digits zijn dan +/- 10mm hoog.


Ik zal morgen bellen met één of ander bedrijf dat 3-D print.

Ik heb veel te veel vragen over de (on)mogelijkheden.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #110 Gepost op: 19 december 2017, 20:53 »
Ja vooral als je een beetje knappe print wilt en niet zon laagjes hobby printje. Geen idee wat dat kost eigenlijk.

Er zit hier in de buurt een bedrijf dat thermoformen van plastic doet, kan ook nog een optie wezen. Heb ook wel goede ervaringen met lasersnijden van plexiglas.

Nu nog de juiste combi van alles vinden voor een prikkie :)

Offline Brombeer

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #111 Gepost op: 19 december 2017, 21:25 »

Ik had hunnie gevonden, bij mij om de hoek.. (maar ook wel bij jullie)


FabLab


Licht opsteken..  ::)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Janno

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #112 Gepost op: 20 december 2017, 08:49 »
@Brombeer:
Citaat
Het woord 'intermittent'viel toen. Over de ontsteking. Iets wat je duidelijk 'voelt', ervaart. Dus de ontsteking over één bobine wisselend/hortend temperen alsof die in safe mode loopt. Kan een minieme ingreep zijn die niet gevaarlijk is maar elke motorrijder 'voelt' altijd meteen dat er iets niet in orde is.

Is dat mee te nemen op die Arduino, een bobine + of - waarvan de uitgang wisselend onderbroken wordt?

Ik zal eerst uit moeten zoeken wat een bobine is... :-[  Helaas heb ik meer kaas gegeten van iets anders.

Offline Janno

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #113 Gepost op: 20 december 2017, 08:56 »
@PimW:
Citaat
Zou een 8x2 lcd nog een optie zijn? Kan het geheel wat kleiner blijven?

Scheelt denk ik 30mm op de lengte. Om de totale bouwvorm klein te houden kunnen we misschien ook nog de leds haaks op het scherm plaatsen. Dan liggen ze onder de lcd en schijnen uit de zijkant/voorkant van de behuizing.

Zal de komende dagen nog eens nadenken over behuizing opties. Moet er wel een beetje knap uit komen te zien.

Ja, een LCD 8x2 kan ook; Zolang de LCD maar een HD44780 controller/interface heeft. Dit wordt namelijk gebruikt in de software library voor een Arduino.

Qua grootte moet je rekening houden met de Arduino Nano, enkele elek. componenten en het relais. Als ik deze componenten bij elkaar veeg is dat ongeveer de oppervlakte van het printje van de 16x2 LCD. En dan maakt het dus niet meer uit.
Als ik tijd heb, kan ik al deze componenten wel in Fritzinger zo strak mogelijk bij elkaar op een PCB zetten, dan weet ik exact wat de minimale benodigde oppervlakte is.  ...wordt vervolgd...

Offline Janno

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #114 Gepost op: 20 december 2017, 09:00 »
@Brombeer:
Citaat
Dit soort metertjes kost 99 cent..
lxbxh 31x14x10mm. Digits zijn dan +/- 10mm hoog.

Heb ik ook naar gekeken, maar meestal zit daar geen aansturing bij en moet je dan nog wat ic's erbij knopen. En je bent veel beperkter qua informatie tonen.
En zoals ik in een andere reactie al aangaf, de Arduino heeft een standaard library voor een HD44780 controller, dat maakt het leven ook aanzienlijk makkelijker.

Offline Brombeer

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #115 Gepost op: 20 december 2017, 21:28 »
@Brombeer:
Ik zal eerst uit moeten zoeken wat een bobine is... :-[ 

Een bobine is een spoel die van een lage impulsspanning, een spanning genereert hoog genoeg om een vonk over de bougie te laten springen. Als je fukt met dat ding gaat je motor rottig lopen  ;D

Maar, vergeet die opmerking maar, het is goed genoeg zo.


Ik heb een 3-tal bedrijven benaderd, varierend van 3D-printen tot CNC en vacuum gieten. Het kan allemaal, alles heeft zijn voor en zijn tegen.

Een ruitje voor een display is een apart te maken item en zal verlijmd moeten worden. De juiste lijm vinden om die 2 verschillende materialen te verbinden kan een uitdaging zijn. Kan wel uit één stuk transparant, wat dan achteraf deels geimpregneerd (geverfd) wordt, maar dat is niet erg krasvast.

Prijzen afhankelijk van tijd/materiaal. Voor een prijsopgaaf is een 3D-file neudig.


Zullen we eerst een prijsopgaaf vragen voor de compacte uitvoering zonder display, ter referentie..?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Janno

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #116 Gepost op: 20 december 2017, 21:46 »
@Brombeer: ja ik ben wel benieuwd naar wat dat zou kosten.

In de bijlage (PDF) het formaat van de pcb met daarop alle componenten. Ik heb niet gekeken of het logisch is of zo en is zonder printbanen, maar puur of alle componenten er op passen. Uitgeprint (100%) is exact het formaat van het LCD printje. Dus of we wel of niet een LCD toepassen, maakt niet uit qua formaat.
Enkel de diepte van de behuizing en wel of geen scherm is dan het verschil.

Offline PimW

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #117 Gepost op: 20 december 2017, 22:02 »
Maar een arduino promicro is ~10mm korter dan een nano toch?
Hoogte van de lcd is al snel een cm, wat relatief gezien best veel is. Komt er nog een ruitje bij incl. de benodigde geometrie in de behuizing.

Maar ik zal eens een poging wagen op een ontwerpje :)

Offline Brombeer

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #118 Gepost op: 21 december 2017, 00:01 »

Ik zag op dat FabLab Maastricht dat de laatste webpost uit 2015 was. Je kunt alleen contact opnemen via de mail. Weet niet of ze nog in business zijn. Ik zal es polsen. Het is non-profit voor studenten maar ze nemen ook opdrachten aan.

FabLabs zitten ook nog in Weert, Eintóve en.. Enschede. Kan interessant zijn.


Ik ben ook bezig geweest al met een meer-aderig doorvoerrubber etc. Als gezegd ik zou gaan voor een gangbare Honda-stekker incl. bekabelde contra vanaf waar je zelf verder kunt gaan. Die pvc kabelhoezen die Honda over hun losse componenten trekt zijn ook voorhanden. Verlijmbare o-ring op de rol hebben ze hier bij het Rubberhuis in allerlei diameters. Die pietepeuterige parkertjes in RVS heb ik ook een adresje voor.


Net echt  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Overspannings-verklikker?
« Reactie #119 Gepost op: 21 december 2017, 00:08 »
Ik heb even wat zitten prutsen en kom met een pcb van Janno's afmetingen op een behuizing van ongeveer 84x40x15mm.

Had jij een voorbeeldje van de typen doorvoer die je hier voor zou kunnen gebruiken? Ik ken eigenlijk alleen die lompe schroefwartels van machine elektra kasten.

Waar ik nog wel aan dacht is de kabel netals bij je pick-ups in je carter naar buiten te leiden. Een kamertje maken waar de kabel doorheen zig-zagt. Kun je hem nog borgen met een klem oid en dan mik je die kamer vol met epoxy ofzo.

Dat fablab in Enschede rekent per gram een kwartje. Dan zit je exclusief eventueel assisteren ( ???) op 3.50 per behuizing ofzo. 
« Laatst bewerkt op: 21 december 2017, 00:16 door PimW »