Voordat we te ver vooruit lopen op een behuizing moeten we eerst bepalen wat we wel en niet willen:Nou ja dat geldt i.i.g. ook voor jou en Pim, wat denken jullie zelf? Of gaan jullie daar zelf niet mee rond rijden....
-Wel of geen LCD?OK, WEL. Voor de dashboard-kijkers. Maakt hem wel aantrekkelijker.
Aan de andere kant, een via de/een uitgangs stekker los aansluitbaar aftermarket voltmeter naar keuze (want persoonlijke smaak in vorm, grootte, kleur display) maakt de uitvoering van de behuizing en plaatsing van de detector flexibeler. Ook de plaatsing van de gekozen voltmeter. Met een
externe display/meter zou mijn voorkeur hebben. Een meerpolige uitgangsstekker waarop ook al de boordspanning staat, om een zelf gekozen voltmeter of alarm zonder ander gedoe op aan te kunnen sluiten.
Voor mij persoonlijk, een zwart kastje met 2 led's en een solid-relay uitgang, ook al prima!
-Indien geen LCD: LEDs: in of buiten 'meet/controller' kastje?MET led's. Mooi frontje van Conrad, maar een 16x2 display neemt het hele transparante+witte stuk in beslag. Anders kon ik 2 rondjes uit het witte polijsten die dan led-licht doorlaten (van onder het glas). In deze situatie zou je de led's moeten boren in het zwarte plastiek en kitten en met een draadje naar de print (voor open maken).
De keus van een kant-en-klaar frontje is helemaal nog niet zo gek, en daar een behuizing onder 3-D printen..?
-Stekker/wartel/cable grommet JA altijd, buiten. Dat je hem niet vanwege aansluiten al open hoeft te maken. Je kunt meer-aderige kabel krijgen in een verzegeld doorvoer-rubbertje. Daaraan een 4-polige Honda-stekkert (ik heb die tang). Voor mijn part daaraan nog een bekabeld mannetje erbij en daarna mag je het zelf verder doen, aansluitschemaatje erbij .
-Waar wil je het bevestigen op de motor?Ja als het alleen kastje zou zijn met led's en een uitgang voor alarm, duw ik hem persoonlijk ergens in de cockpit weg waar ik wel de led's nog kan zien in geval van alarm (watzkebeurt?). Plaats is dan minder belangrijk. Met een display erop krijgt integreren in de cockpit een ergonomische en esthetische factor erbij.
-...?KLEUR van de display....?
-Printje voor de Arduino/elektronica componenten:--hoe kabel(-s) aansluiten: solderen of met schroefconnectorenSolderen en via een verzegeld doorvoer rubber naar buiten.
--printje geschikt om als 'stack' achter het LCD scherm te hebben? (dus zelfde formaat als LCD print, en LCD 'prik' je dan als het ware op het controller boardjeZo zit het in de tripmaster van de AT ook. Geen gedoe met losse componenten aan draadjes als je het uit elkaar moet halen. Dan prik je neem ik aan het LCD aan de achterkant van de print?
-- ...?
En dan natuurlijk toch ook wel belangrijk: Wa-kost-da?Om print te etsen heb ik geen idee hoeveel dat zou moeten kosten (iemand een betere schatting?)Je kunt het zelf maar dan kun je daar geen prijskaartje meer aan hangen. Als het er maar 3 zijn voor ons 3, dan geen probleem. Zal me niks verbazen dat je ook dat redelijk betaalbaar uit handen kan geven als je er 25 wilt hebben..? Zal es navragen.
Voor behuizing+LCD frame ook maar een schatting gedaan.Ja das ook een beetje liefdewerk-oud papier voor wie zo'n ding heeft staan en erbij mag. Als je 3 behuizingkjes wilt hebben zal het ongetwijfeld nog gaan, maar als je er 25 wilt hebben misschien ook weer een ander verhaal. Geen idee wat dat kost, zal ik ook gaan navragen.
@Janno: is de printmaat die jij hierboven opgeeft inclusief olie-detector en solid-state relais? En, hoe dik kom je totaal uit als je de display stackt? Dus LxBxH?
Bromz