Auteur Topic: Zadel crf100 van Touratech  (gelezen 1878 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vfruud

Zadel crf100 van Touratech
« Gepost op: 01 november 2017, 16:48 »
Misschien heb ik erover gekeken maar ik zou graagraad willen over deaanschaf van een ander zadel voor mijn CRF1000.
Ik twijfel om twee losse delen of om een geheel zadel aan te schaffen.
Zou bij touratech willen bestellen maartwijfel een beetje aan de status van ditbedrijf op dit moment.
Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 01 november 2017, 18:20 door varaderohuibje »

Offline J-P

Re: Zadel crf100 van Touratech
« Reactie #1 Gepost op: 02 november 2017, 08:25 »
Ik ben destijds zelf langsgeweest in Niedereschach en daar proefegereden met het hoge zadel voor de Crosstourer. Direct gekocht en ze stelden voor mijn oude zadel naar NL te sturen. Hebben ze kostenloos gedaan. Ik was op dat moment toch in het zwarte woud dus was top. Ik zou me niet teveel zorgen maken over de status, de touratechcatalogus is voor de gemiddelde GSrijder zowat de bijbel.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline PimW

Re: Zadel crf100 van Touratech
« Reactie #2 Gepost op: 02 november 2017, 12:13 »
Ik denk dat hij met status refereerd aan de aangevraagde uitstel van betaling.

Maar volgens mij gaan ze gewoon door, levertijden waren de laatste tijd wel al wat langer...

Offline Digime

Re: Zadel crf100 van Touratech
« Reactie #3 Gepost op: 03 november 2017, 08:06 »
Idd levertijden zijn niet om over naar huis te schrijven...

Ik zoek ook nog een zadel(bij voorkeur iets lager ivm mijn korte benen :angel:).
de enige die ik tot nu toe gevonden heb is touratech, echter levertijd: 3 maanden... ( :o)

Offline Yank

Re: Zadel crf100 van Touratech
« Reactie #4 Gepost op: 03 november 2017, 13:06 »

Offline Digime

Re: Zadel crf100 van Touratech
« Reactie #5 Gepost op: 03 november 2017, 13:37 »
Hier nog een zadel uit één stuk.


http://ruggedroads.co.uk/One-Piece-Rally-Seat-BL-CRF1000-2016

Dat lijkt me niet echt een comfort seat..  :-X
Maar kende die inderdaad al wist alleen niet dat ze ook -25mm hadden.

Offline delange33

Re: Zadel crf100 van Touratech
« Reactie #6 Gepost op: 04 november 2017, 20:05 »
Of de goedkope schaap uitvoering  ;D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline RENO

Re: Zadel crf100 van Touratech
« Reactie #7 Gepost op: 05 november 2017, 19:33 »
mèèèh

Offline Wingnut

Re: Zadel crf100 van Touratech
« Reactie #8 Gepost op: 06 november 2017, 23:45 »
Het originele zadel beviel me niet op langere afstanden.
In mei 2017 zaten we in de Vogezen/Elzas voor een toer en ben op de terugweg in het Zwarte Woud bij Touratech langsgereden om proef te rijden voordat ik aan zou kopen. Op dat moment hadden ze alles op voorraad en heb ik eerst proef gereden met het volledige zadel op normale hoogte. Dit sloot niet goed aan bij de tank, en daarna met alleen rijders zadel (+2cm) gereden en dit meteen gekocht en stel stuur verhogers. Deze sloot goed aan bij de tank en ook de bekleding sloot goed aan bij de standaard uitvoering voor de passagier.

Ondertussen meer dan 20.000 kilometer hiermee gereden en hier zijn grotere afstanden op 1 dag goed vol te houden.

Ze hebben vele versies (volledig of 2 delen, met en zonder verwarming etc.).

Ik zou niet bang zijn dat Touratech definitief failliet gaat, er zijn meerdere potentiele overnemers volgens persberichten voor dit internationaal bekende merk.

De betreffende zadels worden voor Touratech gemaakt door Kahedo, maar zijn er niet rechtstreeks te bestellen volgens de Kahedo site.