Dag Frank,
Je kunt een hele bak met dingen over het hoofd zien.
Om te beginnen ben je wat onduidelijk in je omschrijving wanneer het je overkomt. Je spreekt van toerentallen, snelheden en versnellingen. Voor jou wellicht onbelangrijk, maar is noodzakelijk voor de juiste zoekrichting.
Spreek dus niet van snelheid, versnelling of toerental, maar allemaal tegelijk: bij
85km/u in de 2e versnelling bij 6000 toeren dan gebeurt me toch iets raars??! Zoiets.
Dan kunnen wij vragen: gebeurt het altijd in die versnelling, altijd bij 85 ongeacht de versnelling iof steeds rond de 6000 toeren, etc.
Uiteindelijk heb je compressie, mengsel en ontsteking nodig.
Compressie heb je blijkbaar, want je rijdt ermee. Alleen heb je af en toe problemen.
In de 2 systemen die overblijven zitten zeker mogelijkheden om dat te veroorzaken.
Van die 2 is de gemakkelijkste om te controleren de brandstof toevoer tot aan de cilinder. Controleer stap voor stap en test steeds. Das een vervelend karweitje, maar enkel door afstrepen kom je er achter.
Je komt dan achtereenvolgens tegen: de tank, met tankdop en brandstofkraan, slangen incl. filter, carburateur.
De aller-aller-aller makkelijkste is om, zodra hij inhoudt, de tankdop te lossen en dan weer door te rijden. Maakt dat uit..?
Voilà