Auteur Topic: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018  (gelezen 2199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Offline ChrisvdSchoot

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2017, 19:57 »
die Supercub heeft ook wel wat, lekker basic
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Brombeer

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #2 Gepost op: 23 november 2017, 02:23 »

Mja..


Als Honda nou met een hele ruige 'accessory' kappenset zou komen.. Dat ding zal best goed zijn, maar alleen de name-rep trek ik het niet op.


Mijn oog wil ook wat  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)

Online Grubeater

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2017, 12:52 »
Het is een beetje zoals de R1200GS en R1200GSA heb ik het idee, gewoon die verkoop techniek van BMW kopiëren.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Driver

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #4 Gepost op: 05 januari 2018, 18:14 »
Prijzen inmiddels ook bekend:

De 2018 CRF1000L Africa Twin Adventure Sports zal beschikbaar zijn in een Tricolore kleurstelling, ter ere van de 30ste verjaardag na de introductie van de XRV650 in 1988, en wordt geïntroduceerd voor € 17.899,- (DCT € 19.399,-) en is vanaf februari 2018 verkrijgbaar bij de officiele Honda dealers.

Online xrvtuur

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #5 Gepost op: 05 januari 2018, 20:35 »
ik ga weer om een staatslot
Varadero SD02  2004

Offline Hotel 317

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #6 Gepost op: 06 januari 2018, 20:30 »
Ik overweeg serieus een krediet.

Mijn huidige twin heeft een olieverbruik van een liter op 900km. Uitlaatdemper is gescheurd, remschijven zijn al een tijdje te dun. Reservelampje die niet meer werkt en niet nieuw te krijgen is...  en ik ben een lamlul waarbij alles origineel moet..... Reparatie zal even veel kosten als de rente denk ik zo. En dan heb je nog steeds een machine die 25% meer verbruikt, geen ABS, je trapt jezelf het schompes in de stad.

Ik moet hem dan alleen binnen in een box gaan parkeren. Elke keer weer een ritueel om "effe de motor te pakken"....

Alternatief is dat ik een tijdje op een 1.5 liter Goldwing ga rijden. Gewoon, om het eens mee te maken. totdat een jong-gebruikte CRF-L tricolore/DCT binnen bereik komt... Ugggh...
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2018, 20:36 door Hotel 317 »

Offline bassertoon

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #7 Gepost op: 07 januari 2018, 10:11 »
Als 22 mm meer veerweg ook 22 mm meer zadelhoogte betekent is het voor mij geen aanrader.
Ik heb meer behoefte aan betere vering niet meer van hetzelfde :-X
Ziet er verder wel leuk uit maar krijg helemaal geen kriebels om mijn jong gebruikte 2016 hier op in te ruilen. Van de 2016 is de kop er wel af (financieel dan) 8)

@Hotel317: Lenen voor een motor of auto waarvan de waarde alleen maar zakt vanaf het moment dat je hem koopt? Allrisk-verzekering, moet je bijna wel hebben voor een nieuwe, ook niet goedkoop. Bezint eer ge begint.

Offline JanO

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #8 Gepost op: 07 januari 2018, 12:47 »
Heb het idiee,dat de hogere zithoogte voor de meeste mensen te hoog is

Offline J-P

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #9 Gepost op: 08 januari 2018, 11:33 »
Voor veel mensen wel, voor mij metg 1.95 mag het nog wel ietsje meer. Maar wat Bassertoon zegt, betere vering, valt wat voor te zeggen. Ik heb nog steeds ontzettende schik met mijn Hyperpro vering. Niet alleen langer maar ook stugger.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Africaanse Twins

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #10 Gepost op: 09 januari 2018, 23:31 »
Dit had de eerste versie moeten zijn, ipv die stadsfiets die ze nu eerst uitbrachten. >:D Bmw verkoop/marketing technieken idd.
Wat zouden ze over een jaar uitbrengen? Een nu opeens echte Africa Twin? Waar je dan pas echt wat mee kan? Het verhaal wordt in ieder geval steeds dunner.

Offline bartjanm

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2018, 08:25 »
Voor veel mensen wel, voor mij metg 1.95 mag het nog wel ietsje meer. Maar wat Bassertoon zegt, betere vering, valt wat voor te zeggen. Ik heb nog steeds ontzettende schik met mijn Hyperpro vering. Niet alleen langer maar ook stugger.

Welke vering heb jij precies? Ben zelf ook 1.95, niet de lichtste, en ben ook aan 't kijken naar andere vering voor m'n vakantie dit jaar. Hoor alleen wisselende verhalen over progressive vering bij offroad gebruik, maar of dat nu gezever van puristen is of een valide punt.. Dus ben wel benieuwd naar jouw ervaring van de weg af!

Offline varaderohuibje

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2018, 10:30 »
Bericht van mod  C:-)

Graag proberen onderscheid te maken in type AT

discussie mbt vering hoort meer thuis bij z'n voorganger

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13482.0

Offline J-P

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2018, 19:16 »
Welke vering heb jij precies? Ben zelf ook 1.95, niet de lichtste, en ben ook aan 't kijken naar andere vering voor m'n vakantie dit jaar. Hoor alleen wisselende verhalen over progressive vering bij offroad gebruik, maar of dat nu gezever van puristen is of een valide punt.. Dus ben wel benieuwd naar jouw ervaring van de weg af!

Hyperpro aangepaste streetbox met stuggere vering en verlengd! Offroad is het alleen maar genieten. Op de Sommeiller etc  is die motor perfect gebleken niet alleen qua vering.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Brombeer

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2018, 21:36 »

Huib, ik reageer nog even off- ontopic, daarna ben ik weg  :)


(..) Hoor alleen wisselende verhalen over progressive vering bij offroad gebruik, maar of dat nu gezever van puristen is of een valide punt..

Geen gezever.

Op de achterwielophanging is het Pro-Link mechanisme zelf al progressief (Progressive Link). Dubbelop heeft weinig zin. Dat blijft gewoon een liniaire veer, waarbij het belangrijk is de juiste veersterkte te kiezen [voor jouw rijdergewicht]. Dat is altijd een compromis, want de ene keer wil je er beladen mee op vakantie, de andere keer solo touren en weer een andere keer offroad. Je keuze kun je maken naar op welk gebruik je nadruk ligt, of je maakt de keus die de verschillende doeleinden gemiddeld het beste benadert.

Vóór kun je kiezen voor progressief, maar met ook daar de juiste sterkte liniare veer kun je progressief gedrag varieren door met de hoeveelheid olie (ofwel de luchtkamer) te varieren. Méér olie (ofwel een kleinere luchtkamer) maakt progressiever en omgekeerd. Daarnaast kun je varieren met de viscositeit van de olie en daarmee de dempings-eigenschappen be-invloeden.


Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)

Offline bassertoon

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2018, 21:53 »
Geeft meer olie, dus een kleinere luchtkamer, niet veel meer kans op lekke keerringen door die hogere luchtdruk. Crossmotoren hebben dat toch ook maar dan instelbaar met ventielen. Vroeger ging daar nog wel eens een keerring op lek. Maar misschien hebben ze ook extra zware keerringen.

Offline Brombeer

Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2018, 22:08 »

Nee, is een broodje aap.

Lekkende keerring is 9 v/d 10 keer vuil tussen keerring en poot. Is in het algemeen te verwijderen met een tooltje.

Het is wel zo dat er een maximum zit aan de hoeveelheid olie die je veilig in de vork kunt doen. Anders kun je inderdaad hydraulisch gezien de keerringen er letterlijk mee uitdrukken.

Die ventielen zitten er primair op om de vork te beluchten [lees: terug op atmosferische druk brengen]. Als de rebound de compressie niet meer kan bijhouden (keihard over zeer hobbelig terrein) komt het voor dat [na verloop van tijd] de luchtkamer naar vacuum wordt gezogen, waardoor de rebound het nog moeilijker krijgt en de veer- en dempingseigenschappen belemmerd worden.

Je kunt via de ventielen ook de luchtkamer een fractie (1/2 bar of zo) verhogen. Dit geeft ook een wat progressiever karakter. Dit kun je doen als je verwacht de vering en demping zwaarder dan normaal te gaan belasten of als je door olievolume de minimale luchtkamer al hebt bereikt.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)