Techniek > Honda Varadero

Versnellingsbak ombouw naar 6-bak

(1/3) > >>

Eyeball:
Heb nu al een tijdje een Varadero uit 2002 en al hendig wat kilometers mee gereden.
Grootste ding waar ik me aan erger is het gemis van een 6e versnelling, draai graag wat minder toeren op de snelweg met zeg 140km/h.
Ook de koppeling begint te slippen dus een goeie reden om maar gelijk groots aan te pakken  ;D

Nu zag ik bij Boonstra Parts dat ze een blok met een 6-bak hadden liggen wat olie zuipte maar wel loopt.
Dus ik dat blok voor een mooie prijs kunnen kopen en afgelopen week uit elkaar gehaald.
Was er al snel achter waarom hij olie zuipte, 1 zuiger gewoonweg gesmolten.
Voor de rest ziet alles er goed uit, lagerschalen ook enzo dus heeft naar mijn idee niet veel geleden.
Nu heb ik alleen de bak nodig natuurlijk maar wie weet voor onderdelen voor mij of een ander.

Ik vroeg me alleen nog af of er dingen zijn waar ik op moet letten mocht ik mijn goeie blok gaan demonteren.
Zijn er onderdelen die ik gelijk maar moet vervangen omdat ze weleens kapot gaan?

Waffie:
ik begrijp jou b est maarwas een compleet blok niet handiger om om te zetten

wat heb je nodig= meer iets van alles bij twijfel vernieuwen

xrvtuur:
Wat je nog kan doen is de cilinderkoppen in zijn geheel laten zitten, eerst bovenste carterhelft bouten los draaien en dan blok omdraaien en onderste helft bouten los je kan dan de onderste helft eraf halen en versnellingsbak tandwielen en schakelwals wisselen. Dat schilt je 100 euro aan 2 kop pakkingen.

Eyeball:

--- Citaat van: Waffie op 06 december 2017, 00:45 ---ik begrijp jou b est maarwas een compleet blok niet handiger om om te zetten

wat heb je nodig= meer iets van alles bij twijfel vernieuwen

--- Einde van citaat ---

Een compleet blok is een stuk duurder dan wat ik nu heb, staat nog geen geldboom in mijn tuin namelijk.
Ook weet je dan ook niet wat je koopt. Ook vind ik sleutelen leuk dus zo weer een ervaring rijker.
Ik heb een boek van Haynes dus zal vanuit dat boek alles nameten en evt. vervangen

Eyeball:

--- Citaat van: xrvtuur op 06 december 2017, 06:59 ---Wat je nog kan doen is de cilinderkoppen in zijn geheel laten zitten, eerst bovenste carterhelft bouten los draaien en dan blok omdraaien en onderste helft bouten los je kan dan de onderste helft eraf halen en versnellingsbak tandwielen en schakelwals wisselen. Dat schilt je 100 euro aan 2 kop pakkingen.

--- Einde van citaat ---

Dat is een goed idee, hoef ik ook mijn kleppen niet weer af te stellen. Heb dit namelijk 3 maanden geleden gedaan :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View