Auteur Topic: Effect van opzetruitje TA650  (gelezen 2534 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joyrider

Effect van opzetruitje TA650
« Gepost op: 08 december 2017, 22:07 »
Hoi allemaal,

Ik heb een 650 met een hoge ruit. Ik zie soms alpjes met een kleine opzetruit. Ik zou het fijn vinden om op de snelweg iets minder last te hebben van de wind. Wat is het effect van zo een ruitje? En waar zou je deze kunnen kopen?

Groet,
Robert

Offline luwe

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #1 Gepost op: 08 december 2017, 23:42 »
louis de internet
 ;)

Offline TransAlpGhost

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #2 Gepost op: 09 december 2017, 00:25 »
MRI touring schermpjes
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Varadero SD02  2004

Offline TransAlpGhost

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #4 Gepost op: 09 december 2017, 09:38 »
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Gilbert N

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #5 Gepost op: 09 december 2017, 09:40 »
ALIExpress
Dan moet je uiteraard wel geduld hebben voor de levering.
Ik heb er ook een. Verwacht geen wonderen, maar het helpt wel wat met ruis vermindering.

Offline Gilbert N

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #6 Gepost op: 09 december 2017, 09:45 »
Zie afbeelding

Offline Oldtimer

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #7 Gepost op: 09 december 2017, 09:48 »
Of je gaat gewoon naar MDI in Ravenstein. Kun je ze gewoon proberen voor je ze koopt.

https://www.mdi-online.nl/

Haha Gilbert. Voorkomen duizeligheid.................  Hoe verzin je het.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline DinO

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #8 Gepost op: 09 december 2017, 13:32 »
Bij Banggood hebben ze eenzelfde soort ruitje als bij AliExpress maar dan voor minder geld..
En bij de productfoto's zit dat ruitje volgens mij ook nog op een standaard laag TA650 scherm gemonteerd. :P :P

Linkje:: https://www.banggood.com/Universal-Motorcycle-Windscreen-Deflector-Pit-Bike-Windshield-Transparent-p-1224055.html?cur_warehouse=CN

Het gebruik van PayPal is wel aan te raden, evenals het kiezen voor de betaalde verzending met tracking nummer.
Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp van Rob, als ik eindelijk een donor motor vind die aan de eisen voldoet en binnen het budget past, en daarna zien we weer verder!! --

Met 2 wielen is het meeste wel te doen, dus waarom zou ik per se 4 wielen onder me willen hebben??

Offline Gilbert N

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #9 Gepost op: 09 december 2017, 13:45 »
En dat voor €18 euro!

Offline The Headless Horseman

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #10 Gepost op: 09 december 2017, 14:30 »
Ik heb ook zo’n MRA ruit met verstelbaar opzetstuk, zoals xrvtuur laat zien, op mijn (weliswaar 600) Alp zitten! Of het opzetruitje werkt weet ik eigenlijk niet  :-\ Nooit zonder gereden eerlijk gezegd  ;D Maar ik heb ook nog niet de behoefte gehad om ‘m er af te halen, dus dan zal het wel goed werken toch?  ;) Het opzetruitje staat bij mij in de hoogste stand.

Of een ruitje goed werkt is overigens heel erg persoonlijk, de ene vind dit prettig, de ander weer dat  :-\
Dus je kunt ook niet heel goed van andermans ervaringen uitgaan vind ik! Je moet het zélf ondervinden/uittesten.
Wat dat betreft is MDI wel een fijne zaak, daar mag je idd proefrijden voor je koopt.

Je zou evt eerst eens met zo’n bangood opzetstuk kunnen proberen, dat kost je iig niet de hele wereld.
Mocht je in de buurt wonen mag je ook mijn motor wel eens uitproberen. Ik heb ook nog zo’n opzetruitje liggen, mag je ook gerust eens uittesten, dat kan dan weer op je eigen motor  :)

Grtz,
René

TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline TransAlpGhost

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #11 Gepost op: 09 december 2017, 15:16 »
exact deze heb ik en maakt het verschil.

wel kan je vering (achter veer voorspanning en door gestoken vork poten) van invloed van je zit positie zijn. En darmee je positie van je ruitje

http://www.mlmparts.com/nl/mra-x-creen-spoiler.html?utm_source=google_shopping&m=configurable_scp&76=1307&aid=48488&gclid=EAIaIQobChMIhfDGu4791wIVQhbTCh1JrQWHEAQYAiABEgJrHPD_BwE
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Cas

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #12 Gepost op: 09 december 2017, 16:50 »
Zoals René al zegt, het is erg persoonlijk en ook afhankelijk van je lengte. Ik heb na een hoop experimenteren zelf een opzetruitje gefabriceerd met de klemmen van de MRA ruit en de bovenzijde van de originele Varadero ruit. Het neemt rijwind weg en vooral alle insecten maar ik gebruik het zelden en zeker niet op de snelweg. Persoonlijk vind ik rijden met alleen de MRA ruit zonder opzetstuk het meest aangenaam. Motorrijden en rijwind gaan voor mij samen en ik vind dat opzetstukjes alleen maar voor meer turbulentie zorgen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Joyrider

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #13 Gepost op: 09 december 2017, 18:51 »
Bedankt voor alle reacties! Ik ga binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan MDI om wat dingen uit te proberen. Al is het inderdaad ook wel weer zo dat rijwind onlosmakelijk verbonden is met motorrijden :)

Offline Joyrider

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #14 Gepost op: 23 december 2017, 17:41 »
Bedankt voor de tips! Hij zit er op en neemt mooi wat wind weg tijdens het rijden op de snelweg!

Offline piet v d s

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #15 Gepost op: 09 januari 2018, 19:39 »
dit is eigen fabrikaat
dit ontwikkel ik door 120 te rijden en dan met linker hand voor je te bewegen tot er geen turbilentie meer is
en dat is de maat voor een opzetruit
dik plexiglas  zelf gebogen met de fohn en die spleet is om de turbilentie tegen te gaan
en het werkt heel goed, bij 120km nog met vizier open en zonder oordoppen
pas nog getest met die storm en ik ben 1.96m lang
soms kijk ik vriendelijker;,

« Laatst bewerkt op: 09 januari 2018, 20:17 door piet v d s »

Offline dropken

Re: Effect van opzetruitje TA650
« Reactie #16 Gepost op: 09 januari 2018, 22:16 »
Kijk het hoeft niet altijd duur te zijn voor de knutselaar onder ons.