Auteur Topic: Brede (cross) voetsteunen  (gelezen 636 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Adventure

Brede (cross) voetsteunen
« Gepost op: 18 december 2017, 20:18 »
Ik las ergens dat de crossvoetsteunen van Honda XR 650 passen op een TA 650, klopt dat?  heeft iemand ervaring?
je hebt de types XR l en XR V maakt dat nog uit........

Graag hoor ik jullie bevindingen en rijervaringen off-road >:D

Offline PimW

Re: Brede (cross) voetsteunen
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2017, 20:31 »
Waar je naar moet kijken is de verbinding aan het frame, Honda is inderdaad fan van ontwerpen hergebruiken dus het komt regelmatig voor dat onderdelen uitwisselbaar zijn. Ook als ze niet direct hetzelfde onderdeelnummer hebben.

De Transalp 600 heeft een voetsteun met een U gemonteerd tegen de schetsplaat aan het frame. De 650 en 700 hebben als ik het goed heb de U aan het frame. Net andersom dus en daar zul je als eerste naar moeten kijken.

Behalve google afbeeldingen en websites als cmsnl en motorcyclespareparts kun je ook de typenummers bij pivotpegs eens nalopen.
Zij hebben een universeel ontwerp en passen alleen de frame bevestiging aan: gelijk typenummer = gelijke framebevestiging.

Even zoeken maar moet je lukken.

Alternatief is een strip staal voorzien van tandjes, rondbuigen en tegen je huidige voetsteunen aan lassen.

Voetsteunen zonder rubber en breder/langer dan het origineel is altijd prettig tijdens offroad rijden. Je hebt grip nodig om met natte blubberpoten op je steunen te blijven staan.
Staand rijden gaat minder snel zeer doen aan je voetzolen en je hebt meer hefboom om te sturen.
« Laatst bewerkt op: 18 december 2017, 20:34 door PimW »