Auteur Topic: Basiskennis Transalp techniek?  (gelezen 1231 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ajad

Basiskennis Transalp techniek?
« Gepost op: 22 december 2017, 17:21 »
Ik heb een mooi werkplaats (werktuig  :))) handboek bij de transalp 600v mee gekregen, maar ik merk dat ik vooral ook de behoefte voel om meer over de basis van de motor te leren. Hoe werkt het, welke onderdelen zitten er in, wat doen die, etc. Weet iemand of hier online ergens meer over te vinden is? Of goede boeken speciaal voor de transalp? Mocht er niet iets specifieks zijn maar wel algemeen voor over motoren, dan houd ik me ook aanbevolen :)

-Alex

Offline DPC

Re: Basiskennis Transalp techniek?
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2017, 18:31 »
Heeft niets met boeken te maken, maar denk ook eens aan (begeleid) zelf sleutelen bij een club dealer. Die kunnen je ook heel veel uitleggen. Praktijkles dus.
Verder is dit forum een bron aan informatie, neem alles eens goed door, gebruik de zoekfunctie en zuig je brein vol.
Uiteraard is het werkplaatshandboek onmisbaar (en ik moet er nog steeds 1 hebben voor de Alp)
XRV750 '01 Zwart
K75RT '95 Classic Black
R65 '81 Zwart

Offline Floris

Re: Basiskennis Transalp techniek?
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2017, 19:48 »
Je kunt ook filmpjes kijken op youtube. Die zijn meestal in het Engels, dus zoek op trefwoorden zoals 'motorcycle maintenance' , 'tyres' , 'chain' , enzovoorts
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline Timy

Re: Basiskennis Transalp techniek?
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2017, 21:50 »
Idd youtube is een schat aan info, de clubdealer idem maar zou zeker lid worden en naar sleuteldagen komen. Las dat je zelf wil sleutelen en redelijk budget vriendelijk. Dan zijn de sleuteldagen echt een must  :)
Naast de praktische invulling ook gezellig (zeg ik die al tijden  niet geweest is  ::) )
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline robgoesdakar

Re: Basiskennis Transalp techniek?
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2017, 09:11 »
Naast de praktische invulling ook gezellig (zeg ik die al tijden  niet geweest is  ::) )
Dan heb je gemist dat we tegenwoordig geen sleuteldagen meer hebben zoals 'vroegah'. We hebben tegenwoordig inspectie dagen waar de motor van top tot teen bekeken wordt en (eventuele) mankementen besproken worden. Dan komen in ieder geval heel veel componenten van de motor aan bod !Je staat er zelf bij, en je kunt vragen stellen over van alles en nog wat. En de gezelligheid is alleen maar groter geworden ;)


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Robin66

Re: Basiskennis Transalp techniek?
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2017, 18:03 »
Hoi Ajad,

Misschien is het ook leuk om eens te kijken of er iemand in de omgeving woont die van sleutelen houdt... Met een beetje geluk mag je mee helpen en kijkt hij/ zij mee als jij aan het sleutelen bent aan jou motor....

Vraag gewoon op het forum bij wie je mee mag kijken... onthou wel dat niet iedereen een goede sleutelaar is en je wel je eigen hersens moet blijven gebruiken natuurlijk.... (een garage waarbij je begeleid kan sleutelen is dan veilig...).

Succes, Robin

Wat moet er gebeuren dan??