Auteur Topic: Mini Reisverslag: Londen  (gelezen 1891 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joyrider

Mini Reisverslag: Londen
« Gepost op: 28 december 2017, 14:38 »
Vertrek: Hilversum
Bestemming: Londen
Duur: 3 dagen
Oversteek: Boot
Aantal Km: +/- 900

Dag 1: Hilversum-Londen
Pieeeep Pieep, de wekker gaat. Het is 06:30. Om 13:15 gaat de boot dus conform DFDS regels om 12:15 in Calais zijn. De avond ervoor mijn bagage gepakt te weten; een rugtas, een laptoptas en de topkoffer. De laptoptas is ideaal daar deze precies in de topkoffer past waardoor er optimaal gebruik wordt gemaakt van de opbergcapaciteit die de koffer biedt. Onder de laptoptas zit een tas met mijn regenoutfit die tijdens deze reis ongetwijfeld van nut zal zijn.



Op naar de garage, boel erop zetten en gaan.. Dit is mijn eerste keer met deze rugtas op deze motor dus het is een beetje klooien (note to self: altijd een dag van te voren proefpakken dat voorkomt stress). Mooi alles erop. Dover in het systeem and we are off!



Eerste stop is Antwerpen voor een broodje en het op niveau brengen van de bandenspanning iets wat ik de dag ervoor wilde doen maar dit was ik vergeten.  Weer is tot nu toe goed. Ik blijf mij wel verbazen over de kwaliteit van de Belgische wegen. Het hoeft niet zo goed te zijn als in Nederland maar er zijn stukken die, zeker voor motorrijders, echt gevaarlijk zijn. Het gaat dan vooral om de gaten in bochten. Ook goed OP de weg letten dus 😊



En we zijn in Calais, dat vanwege de vluchtelingenproblematiek meer wegheeft van Alcatraz dan een Frans haven stadje. De weg naar de bood wordt afgeschermd met 4 meter hoge hekken met prikkeldraad om te voorkomen dat mensen in de stilstaande vrachtwagens glippen.



Nu verder naar de opstelplaats waar men moet wachten om de boot op te gaan. Wow wat een rij! Maar ik kijk op mijn kaart en daar staat de lane ernaast op. Ik sta nu vooraan en 2 minuten later mag ik als eerst de boot op :) Dit is mijn eerste keer met de boot en hoor wel eens van die nachtmerrieverhalen over omgevallen motoren of dat er geen spanbanden zijn etc. Bij DFDS in ieder geval niet. Ik wordt met open armen ontvangen en men zorgt goed voor mijn Alpje 😊



Na het vastzetten van de motor ga ik naar boven naar de verblijfsdekken waar verschillende zitgelegenheden zijn en winkels. Tijdens het boeken van de overtocht heb ik gekozen voor de premium lounge. Geen idee wat het was maar er stond gratis koffie, WIFI en oplaadpunten voor je elektronische apparatuur en dat klonk wel aantrekkelijk. Bleek een goede keus te zijn. Alle rust en ruimte met een mooi uitzicht.



Na 90 minuten komt Dover in zicht. Het eerste wat je ziet zijn de zogenaamde White cliffs. Helaas ook wat regen maar dat vind ik niet zo erg. Wat ik spannender vind is het voor de eerste keer links rijden. Ook dit blijkt achteraf reuze mee te vallen. Gewoon je hoofd erbij houden en het gaat snel vanzelf.



Nu naar Londen. Dit is vanaf Dover 1 rechte weg (M2). Ik dacht dat wegen nergens slechter waren als in Belgie maar Engeland is helaas minstens zo erg. Veel gaten en slechte overgangen. Tevens hebben op en afritten naast de Engelse versie van de blokmarkering kleine metalen reflector kapjes. Niet erg fijn zo in de regen. Maar ook hier geldt dat goed en veilig rijgedrag voldoende is om te overleven 😊

Via de Blackwall tunnel Londen in waar de eerste snelheidsovertreding niet lang op zich laat wachten. oeps, gelukkig maar een paar km (of beter gezegd mile) te hard. Nou ja, goede les.

Na wat file aangekomen bij het Hotel.

Wordt vervolgd




Offline Sandra

Re: Mini Reisverslag: Londen
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2017, 16:17 »
Leuk! Heb je die motor bij Wisselijk in Varsseveld gekocht?
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Sandra

Re: Mini Reisverslag: Londen
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2017, 16:17 »
Wisselink bedoel ik, foutje...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Rob de Bob

Re: Mini Reisverslag: Londen
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2017, 18:16 »
Leuk idd zo’n reisverslag! Wordt gevolgd ;)

Offline Robin66

Re: Mini Reisverslag: Londen
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2017, 01:46 »
Leuk, word idd ook hier gevolgd!!! Leuk ook dat je veel foto's toevoegt!