Auteur Topic: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?  (gelezen 2176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fredsel

welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Gepost op: 29 december 2017, 14:43 »
Hoi mede transalpers,
Ik zit met een vraag; welke goede valbeugel past bij/met een carterbescherming (van Pim)?
Mijn motor is een transalp 650, uit 2002.
Ik had al diverse bekeken, maar deze waren voor mij onvoldoende, qua bescherming. Of zoals de Givi TN366, bij deze betwijfel ik of dit past met de carterbescherming. Er is er een die wel voldoet maar deze is schrikbarend duur, en dat is die van AfrikanQueens.de.
Heeft iemand nog een andere suggestie...?
« Laatst bewerkt op: 29 december 2017, 15:34 door Fredsel »

Offline xrvtuur

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2017, 20:14 »
waar baseer je op dat bepaalde typen onvoldoende beschermen en die van AQ wel voldoet?
Varadero SD02  2004

Offline Fredsel

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2017, 11:36 »
dikte buizen, bevestigingspunten en vorm (met name diegene waar de buizen samenkomen onder de voorlamp)

Offline xrvtuur

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2017, 13:02 »
Ik denk dat het beter is als de valbeugels kunnen vervormen, als ze sterker zijn dan je frame heb je kans dat dat eerder verbuigt/scheurt. Ik heb eens even bij AQ gekeken maar 250 euro valt toch wel mee voor setje valbeugels, je plaat werk kost meer.
Varadero SD02  2004

Offline Fredsel

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2017, 13:32 »
daar heb je ook wel weer gelijk in, maar we blijven toch altijd kijken naar goedkopere opties, zeker als deze net zo goed zijn.
Maar weet iemand toevallig of de valbeugel van Givi past met de carterbeschermer van Pim?

Offline Brombeer

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2017, 20:05 »

Ik heb wel een paar valbeugels op mn AT gemold in mijn tijd. Ik heb ze steeds moeten vervangen wegens teveel schade.


Een mattie van me had die dingen van Tourapech op ook een AT zitten en die maakte ook es een smakkert. Maar dat waren maar een paar krasjes.


Goeie poeier die, herinner ik me  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Erickbnl

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #6 Gepost op: 31 december 2017, 04:18 »
Valbeugels van Heavy Duties! We zijn al zo vaak gevallen en diverse aanrijdingen verder, maar behalve de coating is alles nog heel van de beugels.
Kost de wereld ook niet, ik dacht €100?


Offline Fredsel

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #8 Gepost op: 31 december 2017, 10:54 »
als ik op de site van Touratechshop.nl kijk is de valbeugel niet te verkrijgen voor een TA 650....
Heavy dutie had ik inderdaad ook gezien maar ik twijfelde of deze niet te klein waren.....raakt de bovenkuip niet de grond als de motor plat ligt? Maar de prijs is wel verleidelijk.

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #9 Gepost op: 31 december 2017, 11:09 »
Dag Fredsel,

De valbeugels van heavy duties worden niet meer gemaakt. Althans vorig jaar toch niet.

Ik heb de carterplaat van Pim en crashbars van HEED. Ik noem het eerder een rolkooi op de motor dan valbeugels :-)

Ik ben er heel tevreden van, al meerdere keren onderuit gegaan offroad en geen schade aan de kuip/kappen.

Achteraan heb ik het kofferrek van heavy duties die deels ook dienst doet als valbar.

Je moet wel de beugel gedeeltelijk demonteren als je de kuipdelen wil losmaken om de luchtfilter of bougies na te kijken.

Groeten.

Offline Brombeer

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #10 Gepost op: 31 december 2017, 16:08 »

Rugged Roads vind ik ook wel aardig spul.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Fredsel

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #11 Gepost op: 01 januari 2018, 11:50 »
Thanks voor de info
somersmaarten, raak jou voorspatbord de beugel (die onder je koplamp doorloopt) niet?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 2018, 11:53 door Fredsel »

Offline Adventure

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #12 Gepost op: 01 januari 2018, 20:13 »
Ik heb een valbeugel besteld van RD moto met extra buis onder de komplamp door besteld, €168 incl verzenden, ben benieuwd naar de kwaliteit, heb ook gekeken naar de Heavey-duty's maar die vond ik erg lomp

http://kglracing.com/shop/zoek_resultaten?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=valbeugel+transalp

ze hebben ze trouwens ook voor de TA 600 en 700

Offline Meloenie

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #13 Gepost op: 01 januari 2018, 20:19 »
Ik vind die valbeugel van heavyduties erg mooi. Ik heb ze gemaild of die nog leverbaar is. Staat nog gewoon op de site dus lijkt mij wel.
Het is beetje wazige site maar volgens mij versturen ze hun spullen naar depot in Amsterdam Osdorp, vlakbij de stalling die ik gebruik.
Ben benieuwd naar de reactie van ze.

Offline Grubeater

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #14 Gepost op: 01 januari 2018, 20:44 »
Mijn middenbok van Heavy Duties heb ik gewoon thuis laten bezorgen. Misschien wat minder handig met valbeugels, maar het kan wel.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Fredsel

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #15 Gepost op: 05 januari 2018, 12:39 »
Heb hem net besteld bij kglracing, deze is het geworden

Offline Meloenie

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #16 Gepost op: 08 januari 2018, 19:47 »
Dat is ook mooie valbeugel.

Kreeg net email van Heavyduty terug. Valbeugel is leverbaar en verzendkosten zijn €18 naar het punt in Osdorp.
Volgens mij mooie prijs.
Heeft iemand hier de beugel icm een middenbok? Past dat dan?

Re: welke valbeugel bij/met carterbeschermer?
« Reactie #17 Gepost op: 08 januari 2018, 21:56 »
Thanks voor de info
somersmaarten, raak jou voorspatbord de beugel (die onder je koplamp doorloopt) niet?

Klopt, maar achteraf bleek ik de beugel niet correct te hebben geplaatst.