Auteur Topic: CDI  (gelezen 922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline frielie

CDI
« Gepost op: 05 januari 2018, 18:38 »
Al veel over gelezen hier op dit forum. Mijn Alpje 600 uit 1989  heeft een nieuwe nodig. Alpje is wel oud, maar ik wil er nog wel lang mee door, dus toch kijken of er een digitale in kan. Is die echt alleen maar bij Ignitech te verkrijgen ??? Ik heb ook begrepen dat de vervangende modellen van b.v. Ebay niet aan te raden zijn . . . Of toch maar zelf open slopen en solderen????

Offline PimW

Re: CDI
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2018, 18:55 »
Net wat je zelf wilt  ???

Er zijn meerdere adressen, japparts had ze ook altijd en je kunt carmo proberen. Er was ook een Duitse fabrikant maar ik kan even niet op de naam komen.

Offline alain

Re: CDI
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2018, 20:27 »
Ben je zeker dat je een nieuwe CDI nodig hebt?

Ik had vorige zomer ook herhaaldelijk problemen, en de oorzaak bleek uiteindelijk een slecht contact in de connector vooraan onder de benzinetank tussen de kabelboom en de opnemer die vooraan rechts uit de motor komt. Sindsdien heb ik reeds meer dan dertigduizend probleemloze kilometers gereden.

« Laatst bewerkt op: 05 januari 2018, 20:29 door alain »
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Brombeer

Re: CDI
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2018, 21:12 »

Ja het is sowieso zinvol eerst de stekkerverbindingen te controleren bij elektrische problemen.


Mocht het daar toch niet zitten, nog steeds zinvolle actie want een stekker opnieuw aanprikken geeft een hernieuwde verbinding.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Petrus64

  • Gast
Re: CDI
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2018, 13:08 »
Ik heb hier goede ervaringen mee:

http://cdi-shop.de/en/shop/cdis/xl600v-xrv650.html

Mocht je idd nieuwe nodig hebben..

 :)