Auteur Topic: M'n transalp leren kennen. Xl600 1994  (gelezen 35004 keer)

Online PimW

Re: M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
« Reactie #240 Gepost op: 22 juni 2017, 19:18 »
Ik dacht bij elke grote beurt vervangen, moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit een stuk heb gehad of na vervangen verbetering in het lopen van de motor heb ontdekt. Maar, soms komt het voor.

Ze zijn niet heel lastig te vervangen, rechtsvoor en links achter kun je zo bij. Linksvoor en rechts achter is iets meer werk.
Als je linksvoor de radiateur los maakt van het frame, dus gewoon boutjes los, dan kun je hem iets opzij hangen zodat je de lamellen niet beschadigd.

De originele bougiesleutel vind ik het beste werken, als je een compressortje hebt kun je ff rond de bougie schoonblazen voor je ze demonteerd. Zeker linksvooor en rechtsachter misschien even het drainage kanaaltje doorprikken. Die heeft bij mij al eens dicht gezeten.

Offline alain

« Reactie #241 Gepost op: 22 juni 2017, 19:42 »
je vindt dit alles heel duidelijk uitgelegd in de manual.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Raymond

« Reactie #242 Gepost op: 23 juni 2017, 19:12 »
Super. Bedankt hoor.

Offline Raymond

« Reactie #243 Gepost op: 14 oktober 2017, 22:35 »
Hallo hallo,
Onlangs zag ik dat de knipperlichten achterzijde van mijn TA hun top tijd wel gehad hebben. Nu zag ik een set wat hipper gevormde knipperlichten op de welbekende goedkope spullen site, ali oid. Nu staat er voor alle honda motoren alle leeftijden. Iemand ervaring hiermee?

Offline Raymond

« Reactie #244 Gepost op: 15 oktober 2017, 11:04 »
En deze? Plug and play, meer lichtopbrengst

Online Grubeater

« Reactie #245 Gepost op: 15 oktober 2017, 14:38 »
Die H4 lamp heeft geen grootlicht. Deze heb ik in mijn Alp zitten:

Het zijn lampen met Philips Z ES Lumiled Luxeon leds. Op Tweakers is er een heel topic over en hier heb ik ze zelf gemonteerd.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Raymond

« Reactie #246 Gepost op: 15 oktober 2017, 17:53 »
Kijk super bedankt voor je reactie Grubeater.
Dan is zo'n led lamp niet interessant inderdaad.
Maar die knipperlichten lijken mij wel aardig.
Vandaag lekker stukje gereden naar de brouwersdam, dus ff aan het genieten geweest.

Online Grubeater

« Reactie #247 Gepost op: 15 oktober 2017, 19:01 »
Knipperlichten vind ik moeilijker te vinden en daarbij moet je of het knipperlichtrelais vervangen of met weerstanden aan de slag.

De lamp die ik heb heeft de leds voor grootlicht voldoende afgeschermd om strooilicht te voorkomen. De leds voor dimlicht en grootlicht zitten op precies dezelfde plek als de groeidraden in een normale lamp.

De adapter heb ik met tiewraps vastgezet aan het gewei en voor de rest is het plug en play.
Voor ongeveer 50 vind je een setje op ebay als je naar Philips Z ES Lumiled Luxeon H4 lampen zoekt.
Het enige probleem is dat je een lamp over hebt omdat ze in sets van 2 komen voor auto's, ik heb er dus nog een over.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Raymond

« Reactie #248 Gepost op: 15 oktober 2017, 21:42 »
Ok, ik was in de veronderstelling dat ook de knipperlichten zo te vervangen waren. Maar begrijp dat ook hier een met relais oid moet werken. In dat geval zoek ik gewoon even verder.
Bedankt hoor

Offline Raymond

« Reactie #249 Gepost op: 13 januari 2018, 15:18 »
Took her out for a spin today.  What a great feeling