Auteur Topic: Past de neutraal schakelaar van de RD04 op de RD03?  (gelezen 1116 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mark

Past de neutraal schakelaar van de RD04 op de RD03?
« Gepost op: 16 januari 2018, 10:11 »
Na een aantal jaren terug mijn (redelijk opgereden) RD07 verkocht te hebben is er vorige week een nette RD03 voor terug gekomen  ;D!

Zoals altijd komen er dan in het begin wat "kleinigheidjes" aan het licht. Het enige wat ik eigenlijk wel meteen aan wil pakken is de neutraal schakelaar die het soms wel maar vaker niet doet. Het lampje zelf is dus niet stuk. De motor slaat dan wel af als "het lampje uit is", de motor wel in zijn vrij staat en ik mijn standaard uitklap.
Na wat zoeken op dit forum heb ik het idee dat het probleem dus in een versleten pinnetje op de neutraal schakelaar zou moeten zitten. Nu ben ik aan het zoeken gegaan. Ik heb een schakelaar gevonden die onder meer op de RD04 past maar waar de RD03 niet in het rijtje staat. Zou deze desondanks wel kunnen passen? Of weet iemand een adresje waar deze nog wel te krijgen is? Nadeeltje van een motor van 28 jaar oud  ::)

Deze bedoel ik:
http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=849_856_1421&products_id=12416
Africa Twin RD03

Offline PimW

Re: Past de neutraal schakelaar van de RD04 op de RD03?
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2018, 10:37 »
Zoek anders eens op cmsnl of motorcyclespareparts op de fuche en vergelijk de onderdeel nummers.

Offline Mark

Re: Past de neutraal schakelaar van de RD04 op de RD03?
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2018, 11:09 »
Bedankt voor de snelle reactie! Gevonden op cmsnl.com
(meteen in mijn bookmarks gezet)
Africa Twin RD03

Offline xrvtuur

Re: Past de neutraal schakelaar van de RD04 op de RD03?
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2018, 11:26 »
dat past dus niet maar hier een lijstje met motoren die dezelfde neutraal schakelaar hebben als de RD03,

https://www.bike-parts-honda.com/microfiches-recherche_piece-35600-425-023.html

wat je ook nog kan doen is het ringetje er van tussen laten, meestal is het pennetje dan weer lang genoeg om het weer duizenden kilometers te doen
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2018, 11:29 door xrvtuur »
Varadero SD02  2004

Offline Mark

Re: Past de neutraal schakelaar van de RD04 op de RD03?
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2018, 12:18 »
En ook bedankt,
wat je ook nog kan doen is het ringetje er van tussen laten, meestal is het pennetje dan weer lang genoeg om het weer duizenden kilometers te doen

Net een reactie terug van een locale motor-zaak, hij gaf aan dat hij (waarschijnlijk) het onderdeel al had liggen, maar ook dat hij dacht dat hij het met een kleine aanpassing ook weer voor een flinke tijd kon verhelpen.
Waarschijnlijk/misschien precies wat jij net voorstelde? Ik laat hem ook meteen de rest van de motor even nakijken. Machine van 28 jaar oud en ook al rijdt hij lekker, ergens geeft het wel een goed gevoel als er iemand met wat meer verstand van zaken er een keer naar heeft gekeken.
Daarnaast ben ik opnieuw bezig met lid worden van de transalpclub (een paar jaar zonder motor gezeten), de kans is groot dat ik in maart of april met mijn motor naar een van de inspectiedagen ga
Africa Twin RD03