Gekoppelde gebeurtenissen

  • Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart: 24 maart 2018

Auteur Topic: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart  (gelezen 3251 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Knalerwt

Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Gepost op: 20 januari 2018, 12:25 »
Vanuit de technische commissie worden elk jaar aan het begin van het motorseizoen een aantal inspectiedagen georganiseerd, zodat je je motor grondig kunt laten inspecteren. Zo krijg je aan het begin van het seizoen een goed inzicht in de staat van je motor. En met dat inzicht kun je vervolgens eventuele pijnpunten aanpakken zodat je samen met je motor tiptop het nieuwe motorseizoen in kan gaan.

Mocht je nog niet overtuigd zijn van het nut en de noodzaak om je motor regelmatig na te (laten) kijken, lees dan het artikel van Hans Schaap in de Transalper Jan/Feb (enkel toegankelijk voor leden) er nog eens op na.

Deelname aan deze inspectiedagen is gratis, maar je moet je wel inschrijven. Kijk voor meer informatie op de website.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 22:01 door varaderohuibje »
Citaat van: Thomas Edison, 1926
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.

Offline robgoesdakar

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #1 Gepost op: 01 maart 2018, 21:00 »
Nog slechts 4 plekjes over..... dus wees er snel bij.....
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Knalerwt

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #2 Gepost op: 07 maart 2018, 19:50 »
Als ik goed heb gerekend zit deze inspectiedag inmiddels vol. De inschrijving blijft nog even open. Maar je komt dan op de reservelijst. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je voor een van de andere inspectiedagen, op 8 april in Sprundel of op 21 april in Elburg, in te schrijven.
Citaat van: Thomas Edison, 1926
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.

Offline robgoesdakar

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2018, 08:43 »
Inmiddels al 2 personen op de reserve lijst.

Ik zal hen later deze week, of begin volgende week even berichten over hoe en wat.

Voor Sprundel en Elburg zijn nog plekken genoeg open.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Qwerc

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2018, 23:10 »
Misschien een vreemde vraag maar wanneer krijgen we de uitnodiging.
Dit ivm de tijd enz.

Mvg Erwin

Offline robgoesdakar

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2018, 09:46 »
Geen vreemde vraag hoor....

Maandag stuur ik per mail de planning door naar de deelnemers, dus nog heel even geduld ;)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline robgoesdakar

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2018, 10:34 »
De planning is zojuist verstuurd.
Mocht je onverhoopt niets ontvangen hebben, dan verneem ik dat graag.

Ook als je onverhoopt niet kunt zou de reserve op de lijst je zeer dankbaar zijn als je dat ook meldt !!
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Grubeater

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2018, 13:31 »
Bij mij kwam de mail in de spam terecht, kijk ook daar even als de mail mist. Tot zaterdag.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Foxriver

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #8 Gepost op: 22 maart 2018, 21:13 »
Hoi allen,

Net nieuw hier op het forum! Trots bezitter van een AT RD04 uit 1990.

Ik vroeg me af of er nog last minute plekjes zijn vrijgekomen voor aanstaande zaterdag? Het lijkt me leuk er bij te zijn!

Offline Waffie

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2018, 21:22 »
hallo,

dat is nu nog niet in te schatten maar je bent toch wel welkom en heeellllll misschien heb je die dag gewoon geluk
 maar zogezegd.. die dag zitten we op papier vol,

mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline robgoesdakar

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #10 Gepost op: 23 maart 2018, 08:24 »
En anders even inschrijven voor Sprundel, dan heb je wat meer zekerheid ;)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Meloenie

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2018, 16:31 »
Zo net terug van de inspectie dag. Super gezellig, lekker ouwehoeren en natuurlijk de brommer laten bekijken door de brommerfluisteraars.
Viel me allemaal reuze mee, paar kleine puntjes.....
Tot dat de db meeting gedaan werd. Ik heb had de db killer uit de Leovinci uitlaat gehaald en dacht dat het geluid mee viel
Nou niet dus.... 94db ipv 85db. Dat zou dan dikke vette boete worden C:-)

Allemaal reuze bedankt voor de gezellige en leerzame middag

Offline aitkanti

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2018, 09:22 »
Gisteren voor het eerst naar een inspectiedag geweest,en dat is zeer goed bevallen! Behalve dat het het heel gezellig was, waren er ook een paar puntjes die ik zelf niet had bedacht, zoals banden die nog niet versleten zijn maar inmiddels wel ruim over de houdbaarheidsdatum heen zijn, toch niet onbelangrijk. Hartelijk bedankt voor alle adviezen en tips!

Offline robgoesdakar

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2018, 11:58 »
Ik denk dat ik ook wel namens Ad en Hans spreek als ik zeg dat ook wij het weer een geslaagde en voor ons vermoeiende dag vonden.

Het was weer mooi om ook weer een aantal nieuwe gezichten te zien die net hun motor hebben en van deze uitgelezen gelegenheid gebruik hebben gemaakt om zowel hun motor eens grondig te laten inspecteren als de gezelligheid van de club te ervaren.

De geluidsmetingen die een paar keer zijn uitgevoerd leverden toch wel een paar gefronste wenkbrauwen op bij de verschillende eigenaren.

Verder heb ik nog niet gekeken naar de formulieren met bevindingen, maar dat er weer het een en ander boven kwam drijven is wel duidelijk. Zodra ik de 'uitslag' heb zal ik hem in dit topic ook wel even voorbij laten komen

Het was volgens mij ook best een leuke rij-dag, gezien de 'aanwaaiers' die nog even kwamen buurten. (Heb zelf nauwelijks iets van het weer mee gekregen.... te druk... )

En ook iedereen die Ilona nog geholpen heeft met het verzorgen van de lunch en dergelijke nog hartsikke bedankt.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Sanderrr

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2018, 18:19 »
Gezellig leerzaam en leuk TCN'ers te ontmoeten. En hulde voor keurmeesters en de verzorging!
PD10 '99

Offline robgoesdakar

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2018, 21:17 »
En het eind resultaat van de inspectie  :-\ :

Geïnspecteerd : 18 motoren ( 6x Transalp 600, 5x Transalp 650, 2x Transalp 700, 4x AT 750, 1x Varadero)

De topper deze keer was weer eens de verouderde remleidingen bij maar liefst 10 van de 18 motoren !!!
Opvallende 2e waren de ketting/tandwielen (8x), waarbij een paar versleten, maar met name verkeerd gespannen.

Een rijtje waarnemingen die 7x voor kwamen :
- Oliepeil niet correct / inie-minimaal / te veel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Remlicht op de voet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Balhoofdlagers (altijd al een topper)

Dan bandenspanning......, 6x werd geconstateerd dat de bandenspanning van de achterband niet correct was !! En 4x was dit voor de voorband het geval !!!!

Verder 4x uitlaat lekkages, accu/polen, remschijv(en) voor, en water in de achterrem

3x Olie lekkage !!!!!!, koelvloeistof niveau, water in voorrem, beschermbalg, vering, en tank (geroest)

Verder nog een paar keer achterwiel lagers, achter remschijven en spaken, en een versleten remblokken.


Met name de hoge score van oliepeil en bandenspanning geeft eigenlijk aan dat er weinig aan BRAVOK gedaan wordt.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Petrus64

  • Gast
Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #16 Gepost op: 27 maart 2018, 09:04 »
Ik durf het bijna niet te vragen... maar waren er ook motoren die wel in orde waren? ???

Offline robgoesdakar

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #17 Gepost op: 27 maart 2018, 10:28 »
Geen enkele motor van deze leeftijd is voor de volle 100% in orde, en er zal eigenlijk altijd wel iets aan op te merken zijn.
Diverse zaken zijn natuurlijk eenvoudig op te lossen (bandenspanning, olie niveau, kettingspanning, achter remlicht afstellen e.d.)

We hebben ooit 1 persoon sterk af geraden om nog naar huis te rijden, maar uiteindelijk kunnen we niemand iets verplichten.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Petrus64

  • Gast
Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #18 Gepost op: 27 maart 2018, 10:41 »
Helder, het zijn idd oude motoren maar vooral de zaken die met je veiligheid hebben te maken moeten gewoon in orde zijn. Zoals je al schreef; te weinig BRAVOK. Ik meen dat Hans nav een inspectiedag een statistisch plaatje had gemaakt over de hoeveelheid motoren in de club en wat daar aan zou kunnen mankeren.  Schokkend om het maar eens plastisch uit te drukken. :o
Maar goed dat deze inspectiedagen er zijn.  :))

Offline Sanderrr

Re: Inspectiedag 1 (Alphen), zaterdag 24 maart
« Reactie #19 Gepost op: 28 maart 2018, 15:46 »
Ik had m'n B even uitgesteld omdat ik toch al wist dat Rob ze zou gaan opblazen  :P

Mijn achter -R was wel zeker een verrassing ja... Vooral omdat andere 'experts' me hadden gezegd dat het in orde was.

In mijn 'O' was ik te lui geweest. Toch trots op d'oude taart! Nogmaals dank en tot snel Rob, voor weer een operatie.
PD10 '99