En het eind resultaat van de inspectie
:
Geïnspecteerd : 18 motoren ( 6x Transalp 600, 5x Transalp 650, 2x Transalp 700, 4x AT 750, 1x Varadero)
De topper deze keer was weer eens de verouderde remleidingen bij maar liefst 10 van de 18 motoren !!!
Opvallende 2e waren de ketting/tandwielen (8x), waarbij een paar versleten, maar met name verkeerd gespannen.
Een rijtje waarnemingen die 7x voor kwamen :
- Oliepeil niet correct / inie-minimaal / te veel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Remlicht op de voet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Balhoofdlagers (altijd al een topper)
Dan bandenspanning......, 6x werd geconstateerd dat de bandenspanning van de achterband niet correct was !! En 4x was dit voor de voorband het geval !!!!
Verder 4x uitlaat lekkages, accu/polen, remschijv(en) voor, en water in de achterrem
3x Olie lekkage !!!!!!, koelvloeistof niveau, water in voorrem, beschermbalg, vering, en tank (geroest)
Verder nog een paar keer achterwiel lagers, achter remschijven en spaken, en een versleten remblokken.
Met name de hoge score van oliepeil en bandenspanning geeft eigenlijk aan dat er weinig aan BRAVOK gedaan wordt.