Auteur Topic: Een trekhaak achter de Alp?  (gelezen 2435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Trigger

Een trekhaak achter de Alp?
« Gepost op: 29 januari 2018, 20:08 »
Lieve mensen, ik speel al bijna een half jaar met het idee een trekhaak achter de Alp te zetten.
Ik heb tot nog toe één bedrijf gevonden maar die rekende nog een stevige prijs.

Technisch gezien is dit een hele simpele 'affair', lijkt mij. Een kogel gelast op een frame dat op de juiste plek vast zit.
Een draad afsplitsen voor de juiste belichting aan de achterzijde vind ik ook niet lastig.

Toch stel ik mezelf enkele vragen, te beginnen met de makkelijkste ;D:

- heeft iemand zoiets liggen voor een 1989 Transalp 600
- is er een vorm van (goed)keuring nodig
- mag/kan je zoiets zelf maken (ik begrijp dat lassen een vereiste gaat worden)
- weet iemand wat de beste manier van monteren is

Mijn uiteindelijke doel is een zo licht en simpel mogelijk aanhangertje met een rij-gootje, zodat ik een offroad 125 of 230cc motortje mee kan nemen, eventueel zonder kenteken en op nopjes (die ik ook nog niet heb, ik loop maar niet tegen een mooie sloper/schademotor aan die ik aan kan pakken). Het is 'voor erbij' en dus wil ik er zo min mogelijk geld aan uitgeven, ik zit niet op een schopstoel. 
Transalp XL600V

Offline dropken

Re: Een trekhaak achter de Alp?
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2018, 20:14 »
ER zijn bepaalde maten voor zo een aanhanger wettelijk vastgelegd dus kijk even of dat binnen je plannen past.

Offline Trigger

Re: Een trekhaak achter de Alp?
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2018, 20:28 »
ER zijn bepaalde maten voor zo een aanhanger wettelijk vastgelegd dus kijk even of dat binnen je plannen past.

Kun je me een beetje op weg helpen?
Transalp XL600V

Offline xrvtuur

Re: Een trekhaak achter de Alp?
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2018, 20:32 »