Nog eens wat lange ritten gemaakt nadat ik er injector/carb reiniger in heb gegooid, maar dat haalde niks uit.
Gezien het feit dat de motor koud perfect loopt, en op hoge toeren (snelweg etc) ook prima draait, sluit ik de carbs nu uit als oorzaak. Als die een vervuiling of verstopping hadden lijkt mij dat het probleem erger zou moeten worden wanneer er meer vermogen nodig is, of op zijn minst zou ik het probleem dan altijd moeten hebben, en dat is niet zo.
Als ik op de snelweg vol gas geef en dan het gas dicht draai krijg je een knal uit de uitlaat waar je U (met hoofdletter
) tegen zegt. Op dat moment komt er dus excessief veel benzine mee de (hete) uitlaat in, wat dus betekent dat er dan geen ontsteking plaatsvind om het in de cylinder al te verbranden.
Ik ben dus geneigd met Alain's suggestie mee te gaan. Het lijkt inderdaad op een slecht/hakkelend contact, dus ik moet die kabel maar eens gaan controleren op goed contact.
Daarnaast heb ik een filmpje gemaakt (moet nog even de tijd vinden om het fatsoenlijk te editen) van het stationair lopen bij een warm blok. Koud, maar reeds opwarmend loopt hij netjes ~1300 toeren. Maar zeker als het blok goed warm is zal hij al snel (als je bij het stoplicht staat bv) uit zichzelf oplopen tot (nu) reeds boven de 2000 (soms 2500 toeren). Heel gek om zonder dat je het gas aanraakt het toerental langzaam ziet oplopen. Heeft dit met hetzelfde contact te maken? Of moet ik hiervoor iets anders controleren? Als ik een dot gas geef zakt het toerental ook slechts heel langzaam naar beneden.
Aan de andere kant, als ik opzoek welke symptomen ik kan verwachten als mijn carbs uit sync zijn:
http://www.venturerider.org/forum/showthread.php?62606-If-your-carbs-are-out-of-sync-what-symptomsOne symptom would be idle not staying the same, it would wander up and down or not drop back quickly after blipping the throttle.
Mine started with gas mileage going down some, an uneven idle, then backfiring at deceleration. Syncc'd em and all was betta.
dus misschien heb ik gewoon een sync nodig!