Auteur Topic: Ignitech CDI  (gelezen 2099 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Ignitech CDI
« Gepost op: 08 februari 2018, 16:55 »
Het is er toch van gekomen.

De digitale cdi van ignitech even besteld.
Wel aparte mailwisseling.
ff slikken dus  :o :o

Hello,
thank you, we got your money. We will send it next week.
Best regards
Blanka Vasova

IGNITECH, s.r.o
.

Uiteindelijk bericht dat hij onderweg is.  pfffffff

de enkele cdi kost 134 euro en de dubbele dus inclusief de benodigde adapters 204 euro.
Ook veel geld maar dan heb je ook wat.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Trigger

Re: Ignitech CDI
« Reactie #1 Gepost op: 08 februari 2018, 18:10 »
Als hij geen sjoege geeft / niet start,controleer dan de massadraad die uit de stekker van de ignitech komt. Mijn alpje had de massa ergens anders zitten in de kabelboom dus dat moest ff gecorrigeerd worden.
Transalp XL600V

Offline Oldtimer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #2 Gepost op: 08 februari 2018, 18:17 »
Van welk bouwjaar is jouw alpje ???
Ik weet dat er verschil zit in die cdi's.
Je moet bij bestelling ook het juiste bouwjaar aangeven.

Kreeg ook deze melding van Ignitech

We know two types of XLV600 ignition:

1) 1987-1988 - without sidestand security circuit

2) 1989-1995 - with sidestand security circuit


« Laatst bewerkt op: 08 februari 2018, 18:23 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Trigger

Re: Ignitech CDI
« Reactie #3 Gepost op: 08 februari 2018, 18:27 »
Ik heb hem bij Ruud van Tovami in Goes gekocht :).

Mijn kenteken zegt februari 1989 maar ik heb geen sidestand security circuit.
Transalp XL600V

Offline Oldtimer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #4 Gepost op: 08 februari 2018, 18:38 »
Ik hou jullie op de hoogte van de bevindingen. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Ignitech CDI
« Reactie #5 Gepost op: 08 februari 2018, 18:56 »
Mijnes al ruim 60k helemaal super :-)

Offline Jan F.

Re: Ignitech CDI
« Reactie #6 Gepost op: 08 februari 2018, 19:26 »
Op mn RD04 wel eentje kapot gehad. Viel uit doordat er intern iets te warm werd.

Groet, Jan

Offline PimW

Re: Ignitech CDI
« Reactie #7 Gepost op: 08 februari 2018, 19:45 »
Productiefoutje dan? Heb die van mij tot +50 graden zonder problemen getest.

Offline Jan F.

Re: Ignitech CDI
« Reactie #8 Gepost op: 08 februari 2018, 22:04 »
Geen idee, heeft het anderhalf jaar goed gedaan. Valt nu na 5 minuten rijden uit.

Groet, Jan

Offline Oldtimer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #9 Gepost op: 09 februari 2018, 17:18 »
Zo,
Pakketje ontvangen. Niet gek binnen 4 dagen



We gaan testen  >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Petrus64

  • Gast
Re: Ignitech CDI
« Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2018, 11:43 »
En? al kunnen uitproberen? :) Ben wel nieuwsgierig. Ik heb zelf goede ervaringen met de CDI's van de CDI shop uit DLD.

Offline Oldtimer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2018, 12:01 »
Nog niet. Motor staat even elders in verband met de restauratie van de zwarte. ( ruimte heh )
Maar gaat er deze week nog op en maak ik proefrit.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Petrus64

  • Gast
Re: Ignitech CDI
« Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2018, 12:06 »
Ben benieuwd. :D

Offline Oldtimer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2018, 18:43 »
Vanmorgen even de CDI geplaatst in mijn ouwe trouwe  Alpje van 1994 en met zeer koude motor even gestart.
( ziet er nog goed uit heh voor haar leeftijd  :-*

Klein beetje choke en meteen aanslaan en mooi rustig rond lopen.
Heb nog geen kilometers gemaakt maar het blokje loopt echt mooi.

Meteen maar even groot onderhoud aangepakt.

kleppetjes even stellen, en kettingspanner check.
Klepdeksel pakking vervangen zonder het blok uit te bouwen.
Barbatruuk hoe doe je dat  8) 8)


ook de carburateurs even in de ultrasoon, olie en koelvloeistof vervangen en alle dichtingen even nalopen.
De monoshock en prolink komen ook nog aan de beurt.

Klepdeksels afnemen.
Kijk, zo doe je dat.
Radiateurs verwijderen en de bouten aan de voorzijde losmaken.
Kantel het blok dan naar voren . Handig is het om eerst de voorste deksel eraf te halen dan kan het blok iets verder kantelen.
Het terug monteren uiteraard in omgekeerde volgorde. Dus....
Eerst de achterste deksel geheel afmonteren.



PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Petrus64

  • Gast
Re: Ignitech CDI
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2018, 19:03 »
Mooi!, ik blijf dit volgen :)

Offline wtjaeckx

Re: Ignitech CDI
« Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2019, 17:46 »
Hallo,

Heb je dit al verder getest? Ik heb net zelf problemen gehad in Marokko met een defecte CDI. Best onhandig als je in het atlas gebergte staat en motor draait maar op 1 cylinder  ;).
Heb ik het goed dat je de 2 huidige CDI’s kunt vervangen door 1 digitale CDI? Denk je dat deze beter bestand is tegen off-road toestanden? Ik twijfel tussen 2 nieuwe cdi’s Kopen (1 als reserve houden) of dit type. Iemand ervaringen qua betrouwbaarheid?

Offline Trigger

Re: Ignitech CDI
« Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2019, 19:10 »
Ze zijn niet persé beter of minder geschikt dan gewone CDI's tegen 'offroad toestanden' maar ze zijn nieuw, daar waar de oude CDI's tegen de 30 jaar aan lopen, en dus betrouwbaarder. Ik ben toen ik één kapotte CDI had gelijk overgestapt, nooit spijt van gehad.
Transalp XL600V

Offline Oldtimer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2019, 20:17 »
Sinds de ignitech geplaatst is nog geen klap verkeerd.
Ook met temperaturen - 3 nog steeds starten en lopen
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2019, 20:32 »

Mooie verhalen allemaal.

Als je wilt beweren dat een Igintech beter is, dan moet hij meer dan 20 jaar hebben gedraaid. Niet stil gestaan, gedraaid. Oh wacht, een Honda cdi doet dat doorgaans ook wel..


Mijn AT startte in de winter van 08/09 'smorgens vroeg ook gewoon bij -22. Dat heeft er werkelijk helemaal niks mee te maken.

Een cdi heeft simpelweg een levensverwachting. Bij vroege typen Alp werd die bekort door de inbouw methode, dat is later opgelost door Honda zelf. Ze zijn zelf ook maar een electronisch onderdeel in een groter geheel en daarmee afhankelijk van eerder of verder liggende factoren in dat systeem.


Als iets aan je motor kapot gaat, bijvoorbeeld je accu, dan moet je niet de accu de schuld geven en een beter alternatief zoeken. Het is zinvoller om te onder zoeken wáárom jouw onderdeel de geest gaf. Het kan wel zo zijn dat, op basis van die uitkomst, je een beter alternatief zoekt.


Als je in verre landjes wilt gaan offroaden, is het zinvol om een paar specifieke onderdelen altijd in je rugzak te stoppen. Niet omdat ze ineens kapot kunnen, maar als het je onverhoopt overkomt is het niet zo'n probleem. Ik stop ook wat bouten en moeren in me zak: ik ben wel es een uitlaatdemper verloren daar in de woestijn. Die vond ik wel terug, maar die bout niet.


 ;)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Ignitech CDI
« Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2019, 20:56 »
Op reis is die Ignitech ideaal: je hoeft nog maar één unit mee te nemen dus je bespaard die heilige pakruimte. Omdat de stekker niet haaks op t kastje staat prop je em veel beter weg.

En dan de kosten, 180 voor een Ignitech tegen 250 voor een enkele Honda unit?

500 euro aan reserve CDI doet mij teveel pijn in het reisbudget, maar 180 voor een ignitech is een stuk beter te doen.

Offline Brombeer

Re: Ignitech CDI
« Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2019, 21:51 »

Ik wil mijn reactie hierboven wat nuanceren: ik heb de vraag van wtjeackx herlezen.

Ja nee een Ignitech met de andere als reserve kan een zinvol besluit zijn, zoals Pim hierboven ook aangeeft. Ligt eraan welke kapot ging, want de ene doet de toerenteller meenemen, toch?

Maar goed, Jan F. heeft weer minder goede ervaring met de zijne gehad.


Maar, back-up is aan te bevelen. AT750's hebben dan van huis uit geen cdi-issues, maar de reserve brandstofpomp gaat altijd mee.  Naast, ook een cdi. Want alles kan.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline wtjaeckx

Re: Ignitech CDI
« Reactie #21 Gepost op: 22 januari 2019, 17:25 »
Bedankt alleszins voor de reacties.

Ik ben net even naar mijn garage geweest. Hij heeft nog een transalp van 88 staan waarvan het motorblok defect is (zonder olie gevallen). Kan deze eventueel kopen voor €400. Kan eventueel handig zijn voor wisselstukken en om er wat uit te leren om zelf te kunnen werken aan mijn motor. Dus het valt te overwegen 🙂