Auteur Topic: Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95  (gelezen 1820 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eriknieuwenhuisen

Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95
« Gepost op: 27 februari 2018, 08:31 »
Dag beste mensen,

Een paar vragen over de nieuwe remleidingen op mijn AT RD07.

Ik ben mn AT RD07 van meerdere kanten aan het “updaten”.
Nu de remmen aan de beurt. Ik heb een nieuwe set staalomvlochten leidingen gekocht. Hierbij is de voorkant net als het oude systeem in een T-splitsing afgetakt. Dus niet 2 leidingen met een grotere banjobout.
Tevens wat langer laten maken voor mn opgehoogde stuur.
Ik heb een paar vragen over de ophanging en bescherming. Daar hebben heel veel mensen ervaring mee volgens mij.

Vraag:
1) Geleiding:
Iemand een slimme manier om de leidingen netjes te geleiden langs de voorvork, zonder dat dit vrijheids problemen geeft bij sturen?

2) Originele ophanging gebruiken?:
De nieuwe leidingen zijn vrij dun. Iemand een idee om dit netjes in de originele geleiding te houden? (Neopreen/rubber sok of iets.?)

2) Bescherming:
Zijn er mensen die iets meer kunnen vertellen over het beschermen van de staalomvlochten leidingen? Of is dit gewoon niet nodig? De originele remleidingen zijn behoorlijk dik en ook nog beschermd op sommige plekken.

Zie foto’s voor verduidelijking.

Dank alvast,

Erik

Offline Oldtimer

Re: Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95
« Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2018, 09:51 »
Ik gebruik deze. Verkrijgbaar in verschillende maten.
Handig om op meerdere plaatsen de leiding te borgen.
Hou wel rekening met het door en uit veren.

https://www.conrad.nl/nl/aluminium-bevestigingsklem-met-chloropreen-beschermprofiel-klembereik-o-206-mm-542105.html
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95
« Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2018, 22:19 »
Mooie klemmetjes die Oldtimer laat zien  8) Die heb ik ook hier en daar zitten  :)

Maar ik zie dat de leiding sowieso aan het T-stuk van de voorvork vast zit. Als de rest dan via de oude, t้ ruime, geleidingen loopt lijkt me dat geen probleem hoor  :) Hoeveel zijn dat er dan nog bij de Twin? Ik denk 1 aan de bovenste kroonplaat en dan op elke onderpoot van de voorvork nog 1? Moet goedgaan  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Brombeer

Re: Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95
« Reactie #3 Gepost op: 27 februari 2018, 22:44 »

Die 2-delige klemmetjes aan de achterkant van de buitenpoten kun je gewoon gebruiken. Omdat de stalen leiding dunner is, heb ik daar een stukje brandstofslang (doorsnijden over de lengte om te monteren) ter opvulling gedaan. Dan klemt het verder goed af en gaat het niet lopen schuren. Dat heeft ook een voordeel.

Zorg dat de vrije lengte tussen onderste kroonplaat en vorkpootklem niet te ruim is: bij ver inveren kunnen ze klem komen te zitten als je bijvoorbeeld valbeugels hebt. Hou ze zo kort mogelijk, met de vork uitgeveerd/wiel van de grond 'plus een beetje'. Dat 'teveel' kun je dan mooi wegwerken tussen de klauw en de vorkpootklem.


Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Eriknieuwenhuisen

Re: Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95
« Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2018, 12:54 »
Super. Dank voor adviesen.
Ik heb m bij de T splitsing idd aan het oude bevestigingspunt gezet.
Leek mij de meest logische plek
En beide voorvorken hebben idd een geleiding die ik kan gebruiken.

Bij de stuurinrichting laten jullie het gewoon middendoor lopen?
Daar is het natuurlijk noodzaak dat het bij het sturen niet klem komt te zitten.
Mocht iemand een foto hebben van een logische geleiding bij het stuur, dan houd ik me aanbevolen. 

Ik ga dit weekend eens even aan de klus.

Dank nogmaals,

Erik

Offline daandus

Re: Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2018, 19:16 »
Wij hebben beide AT's voorzien van staalomvlochten remleidingen; en die hele splitter eraf gehaald, gewoon twee leidingen recht vanaf het remhendel. Meer dan een ton mee gereden zonder problemen, beide motoren!
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95
« Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2018, 10:21 »

Ik heb ook alles er tussenuit gehaald, maar het ook weer anders opgelost:

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95
« Reactie #7 Gepost op: 16 maart 2018, 11:20 »
Heb je de leiding vastgezet aan het spatbord Harm ???
Kun je meer details laten zien.

Welke lak heb je gebruikt voor de vorkpoten ??
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95
« Reactie #8 Gepost op: 16 maart 2018, 12:49 »

Ja nee tis heel simpel gedaan.

1 leiding omlaag naar rechts voor, via de normaalroute zoals Erik ook heeft gedaan. Ook aan de onderste kroonplaat vast waar normaal de splitter zit, ook zoals Erik al heeft gedaan.

Bij de rechterklauw twee banjo's op elkaar van waar uit hij i.d.d. over het spatbord naar links gaat, met op het spatbord de klemmetjes die je eerder zelf al liet zien.


Lak is Wheelspray van Motip. Kan er na schoonmaken z๓ op. Of je doet er wat washprimer onder. Of wat zinkspray. Zonder pekel goed voor een jaar of 5-6, met pekel 3. Ligt er ook aan of er gaandeweg beschadigingen zijn in de lak. Als je het afspuit met 2-K blank verandert de glimmer wel iets, maar is dan ook wel een heel stuk sterker en duurzamer.



..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95
« Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2018, 18:37 »
ff off topic.
2K blanke lak geeft geen problemen met de motip. ???
Dacht altijd dat dat niet kon.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Staal omvlochten remleiding AT RD07 ‘95
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2018, 19:29 »


Nee hoor is acryl die wielspray. Ik gebruik die doordruk 2-K busjes blank van ColorMatic. Ik heb m'n XR650 bovenste kroonplaat met beide gespoten (zijn normaal bl่h-zwart).

Ik haal dat bij de spuiterij en vraag vaak even advies vooraf wat wel en niet kan.


Dat spul van Action moet je dacht ik mee oppassen (weenie zeker).
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin